[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:54

Hoeveel grams hebben jullie op? Ik nu nog 100. Twijfel of ik vandaag of morgen wissel naar 0.


Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:11

Die van mij staat nog onder een regendeken. Donderdag of vrijdag wissel ik naar een zomerdekentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:21

Denise_Storm schreef:
Goedemorgen! Ik heb al heel wat pagina's gelezen (ik geef toe: niet alle 359 pagina's :=). Maar nog niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden. Ik ben op zoek naar een vliegendeken voor mijn (ouderwets type) haflinger. Breed aan de voorkant dus.. Vorig jaar de Epplejeck Zebra deken gehad, maar die was helaas na 5 dagen kapot (en nee, mijn paard is geen sloper :n). Uiteindelijk hebben we er een zelf gemaakt kunstwerk van gemaakt, maar wil dit jaar dus graag een andere. Heeft iemand tips? :o


Harry’s horse?
Ik zou voor een brede denk ik geen horseware aanraden.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:12

Staan alle paarden bloot inmiddels? Hier eentje onder een coolertje van bucas en de ander bloot.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:55

Die van mij staan ook bloot. Idd hier ook al vliegensliertjes aan de halsters

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:57

Het wordt ook weer kouder. Hoewel die van mij in de nacht binnen staan, krijgt hij vandaag zijn zomerdekentje op, en morgen einde dag weer een regendeken.
Die van mij komt niet door zijn haren heen. Op het lichaam nog steeds een gedeelte wintervacht. Iemand in dit topic een idee hoe ik dit er nog af ga krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:35

Mariposa11 schreef:
Joman schreef:
Het wordt ook weer kouder. Hoewel die van mij in de nacht binnen staan, krijgt hij vandaag zijn zomerdekentje op, en morgen einde dag weer een regendeken.
Die van mij komt niet door zijn haren heen. Op het lichaam nog steeds een gedeelte wintervacht. Iemand in dit topic een idee hoe ik dit er nog af ga krijgen?


Heb je recent ontwormt? Want wormen kunnen ook zorgen voor vasthouden vd vacht..
Lijnzaadolie heeft vaak wel goede ondersteuning voor de rui..


Is ontwormd half januari (met Pramox) en heeft in december nog een bloed en mestonderzoek gehad naar wormen.
Heeft wel veel last gehad van de darmen.

Lijnzaadbrokjes zijn tijdelijk bijgevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:02

Mariposa11 schreef:
Ik merk wel verschil in brokjes of olie.. maar olie niet altijd fijn als hij makkelijk last heeft van zn darmen?

Maar half januari kan alweer nieuwe besmetting hebben natuurlijk.. kenmerkt zich dan vooral in lange haren op de flanken..


Dierenarts komt donderdag voor een nieuw mestonderzoek en bloedonderzoek.
Hij heeft lange haren op de rug, buik, benen en flank.
Hals en achterhand is helemaal verhaard al.

Van de buik komen wel veel haren af en van de flanken ook. Flanken zijn gedeeltelijk behaard en gedeeltelijk niet.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:07

Ik ga zo een regendekentje opleggen. Vind het maar koud!

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:44

Vandaag weer de regendekens op!


Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:58

Hier ga ik weer naar een niet gevoerd zomerdekentje. Ochtenden zijn wel erg koud.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:07

Van mij staat nu onder een regendeken. Daar doe ik 100 bij denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:11

Sammiej schreef:
Heeft er iemand ervaring met geplastificeerde / pvc bilkoord zoals de volgende link? https://www.agradi.nl/harrys-horse-bilk ... gKRvvD_BwE

Worden deze alleen als staartkoord/riem gebruikt of ook als echte bilkoorden tussen de benen door? En dan ook gekruist? Iemand ervaring?

De huidige bilkoorden zijn sowieso aan vervanging toe maar omdat madame soms nog hengstig kan zijn, zijn haar bilkoorden vies, nat, hard en pijnlijk tegen haar binnenbenen aan. We zoeken naar een goede vervanging, iemand nog andere tips?

Alvast bedankt


Ik ken ze alleen als staartkoord. Zitten geloof ik aan Rambo dekens?
Vond het ideaal!

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:30

Die van mij staat nu met een regendeken op. Ga ik straks aanpassen naar zomerdeken. Vind de ochtenden nog koud

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:58

Wat hebben jullie opliggen? Ik nog 0 grams, maar vind het eigenlijk te warm.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:24

Klinkt goed.

Wat doen jullie met de regen nu? Zoals morgen? Het regent in de ochtend best flink (althans, dat zeggen de voorspellingen). Een vliegendeken is dan ook niet ideaal.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:27

Ik vind het ook echt lastig hoor. Overweeg nog een regendeken op te leggen. Maar dat is misschien weer te warm?

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:32

Iemand hier een tip: die van mij staat gewoon met een vliegendeken op, maar voor morgen voorspellen ze regen. Dat is met een vliegendeken op niet zo fijn. Mijn paardje is een beetje aan het hoesten en heeft een klein beetje een snotneus. Geen koorts gelukkig. Hoe of wat als hij morgen buiten staat? Regendeken op?

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:07

Hoeveel grams hebben jullie nu op liggen?

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:25

Ik heb op die van mij 100 grams liggen. Maar ik vind hem echt zo dik in zijn haar. Zweet al na een kwartiertje, 20 minuutjes. Het liefst zou ik hem ook in een soort jacht model scheren, maar eind dec ga ik verhuizen naar een buitenstal waar het echt een stuk kouder is. Ik durf dus niet zo goed te scheren...

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:21

Die van mij staat ook ongeschoren onder 200 grams. Volgens mij op dit moment prima. Ze gaat wel verhuizen naar een buitenstal, dus dan gooi ik iig 250 grams op, en wellicht een 0 grams hals. Hangt even af van de wind etc.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:03

Bij mij de ene onder 200 grams en de ander onder 250 grams. Staan in een buitenstal met uitloop.
Allebei ongeschoren.
Die onder 200 is pas 2 en heeft eigenlijk geen deken nodig. Maar is geblesseerd, waardoor ik toch heb besloten haar onder een dek te zetten, zodat ze zich bezig kan houden met herstel ipv warm houden. 0 Grams voelde te koud.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:40

Ik vind de Rambo ook een stuk ruimer vallen.
Momenteel heb ik op mijn ongeschoren 350 grams opliggen en een 0 grams hals. Staat overdag buiten en in de nacht in een buitenstal.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:06

Mijn ongeschoren staat onder 350 grams en heeft het daaronder eigenlijk niet eens warm.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:44

Het wordt in de nacht maar 4 graden. Ik wissel niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers