[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:18

Hier ook geschoren paard lekker bloot, heerlijk zonnig hier! Ze is in begin december voor het laatst geschoren en begint al goed in de zomervacht te komen. Ga vannacht voor het eerst de deken ook af laten, blijft 8 graden en ze staat in een binnenstal. Even kijken hoe dat gaat.... Vanmorgen stond ze behoorlijk warm onder de 0 gram regendeken.


ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:54

RianneH schreef:
Volgens mij zijn er hier wel mensen met ervaring met de RAMBO SUMMER Series? Ik heb de RSIH en de protector beide in een maat kleiner, valt deze ook groot uit? En die liner die erbij zit, gebruik je die wel eens?


Ik heb deze gewoon in de zelfde maat als de andere Rambo dekens. Valt bij mijn paard het zelfde. De liner en hals heb ik nog niet gebruikt.


ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:53

Hier paard (december geschoren) sinds vandaag weer lekker bloot. Heeft 3 dagen met 0 gram gelopen en hopelijk kunnen de dekens nu af blijven. Ze staan snachts in een binnen stal.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:32

Ik heb zelfs sinds gisteren weer het vliegenmasker op, ze kreeg alweer last van ontstoken ogen door die stomme vliegen..... En paard verder al een paar dagen heerlijk bloot.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:40

Ik heb die van Horseware. Super fijne deken. Gebruik hem vooral met regenachtige
dagen als een gewon regendeken te warm is. Als het boven de 17 a 20 graden is vind ik hem wel vrij warm voor mijn paard, dan staat ze gewoon bloot in de regen. Ik gebruik hem verder niet echt als vliegendeken, die draagt mijn paard eigenlijk nooit.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:36

No_No schreef:
ninne1 schreef:
Ik heb die van Horseware. Super fijne deken. Gebruik hem vooral met regenachtige
dagen als een gewon regendeken te warm is. Als het boven de 17 a 20 graden is vind ik hem wel vrij warm voor mijn paard, dan staat ze gewoon bloot in de regen. Ik gebruik hem verder niet echt als vliegendeken, die draagt mijn paard eigenlijk nooit.


Bedankt! Die van mij kan niet tegen regen dus deze leek mij een goede uitkomst.
Gebruik jij de liner of de 3 in 1 deken? Ik vind ze helaas te duur om te kopen om uit te proberen..



De liner en hals heb ik nog niet nodig gehad.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:26

dena_mii schreef:
mcjv schreef:
Ik heb even een paar pagina's terug gekeken maar kon het zo 123 niet vinden. De stalhoudster belde net dat mijn deken in een aantal stukken ligt dus ik ben gelijk aan het kijken voor een ander. Ik heb graag de amigo met liner systeem, raden jullie aan om de liner bijvoorbeeld in 191 te bestellen en de bovendeken in 198?


Nee, liner en bovendeken in dezelfde maat! Liner is al zo gemaakt dat hij er in dezelfde maat niet onderuit komt.


liner en deken idd in zelfde maat nemen!

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:12

Nynkster schreef:
mijn recuptex kan ik echt niet als onderdeken gebruiken, trekt en scheurt aan alle kanten |o
[ [url=m/lNfW1g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dat ook met mijn Recuptex, maat is perfect maar mijn paard past Bucas gewoon niet zo mooi. Horseware Rambo zit wel als gegoten. Wat ik doe als ik de Recuptex in de winter als onderdeken wil gebruiken. Ik heb klittenband aan de deken gemaakt op de hoogte van de Horseware liners, nu kan ik heb aan de Rambo deken maken en blijft hij wel perfect liggen.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:40

Ik heb een Amigo 50 gram met fleece voering. Super fijne deken, maar ik word helemaal gek van de haren die erin blijven hangen, en door het fleece trekt hij wat naar achteren. Bij mijn andere Horseware dekens heb ik hier geen last van. Nu zat ik eraan te denken om er zelf een gladde voering in te maken. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Welke stof kan ik dan het beste gebruiken??

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:04

Tot vanmorgen geschoren paard onder een 0 gram regendeken en sinds vandaag de 100 gram liner er onder. Mocht ze het de komende dagen toch te koud hebben gaat gaat er een 200 gram liner onder.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 07:12

Ik heb een amigo Bravo 0 gram en aan Amigo Hero 50 gram. Kan niet zeggen dat er in pasvorm veel verschil in zit. Alleen de 50 gram kruipt iets naar achteren, maar dat komt omdat die fleece gevoerd is. En het andere verschil is dat de Liners voor niet vast kunnen en de buitenste stof van de Hero is iets dunner.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:54

Mijn geschoren paard staat nog steeds onder 100 gram zonder hals. Daar heeft ze het nog warm genoeg onder. Heb een dekensensor in mijn deken zitten en die gaf zelfs aan dat ze het vanmiddag best warm heeft gehad.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:27

ninne1 schreef:
Mijn geschoren paard staat nog steeds onder 100 gram zonder hals. Daar heeft ze het nog warm genoeg onder. Heb een dekensensor in mijn deken zitten en die gaf zelfs aan dat ze het vanmiddag best warm heeft gehad.


Heb er vandaag een 0 gram hals bij op gedaan voor de regen.
Moet zeggen dat ik niet echt naar temperaturen kijk, maar hoe ze voelt onder de deken. Als ik merk dat ze het frisser krijgt gaat er een dikkere op. Maar niet omdat ik denk dat het koud is dat paard ook een extra jas aan krijgt. En zeker sinds ik een dekensensor heb ben ik er achter gekomen dat ik eerst te snel dikke dekens opdeed.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 14:42

plutolover schreef:
wie weet een goede stapmolen/longeer deken..

ik wil niet belachelijk duur.. liefst wil ik er 1 0 gram met fleece of max 200 gram. Op EJ staat er 1 maar die is vanaf 185. dat is echt te groot...

Harry horse heeft er 1 maar die is weer 0 grams zonder fleece...

iemand ervaring met die van bucas? als vind ik die wel vrij prijzig


Ik heb er eentje van de Decathlon
https://www.decathlon.nl/p/stapmolendek ... R-p-121912

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:45

Zidore schreef:
Mag ik hier ook wat vragen? Onze merrie heeft de hele winter met de Bucas power turnout gestaan. Nu wil ik hem gaan wassen en heb al het speciale wasmiddel. Maar nu omdat deken goed vies is vroeg ik me af of ik hem eerst 1x zonder wasmiddel kan wassen en dan daarna met, iemand ervaring mee?



Ja hoor dat kan. Ik doe ook meestal. Ik was wel alles voor de zekerheid op 30 graden zonder centrifugeren.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:13

Bambino schreef:
Vinden jullie ook dat de horseware liners na veel wassen zijn warmte verliest? Waar mijn 300 gram eerst lekker fluffy was is die nu vrij dun na meerdere wasbeurten. Zou het kunnen dat die kwa warmte ook minder warm dan 300 gram is nu?


Mijn liners zijn ongeveer 5 a 7 jaar oud, heb niet het idee dat ze dunner of minder warm zijn geworden.
Was ze meerdere keren per seizoen.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:27

HorseTimeXL schreef:
Ik had nog een vraag. Als je er een liner onder doet van horseware onder een amigo komt er dan veel dikte bij? Voor de ruimte die er onder de deken moet zitten zeg maar?


Ik heb zelf nooit gemerkt dat de deken krapper word met een liner. De dikste die ik heb is 400 gram. En heb er ook wel eens 2 liners onder gehad. Gaat wel om een Rambo deken.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 07:58

Muze schreef:
Is de Hero 50 grams een gewone gevoerde?
Bij agradi zie ik een gewone en een met fleece...
Maar bij hypostore niet...
Vallen die relatief ruim?

Edit; toch wel.
Zijn dit fijne dekens?


Ik heb een Hero 50 gram met fleece voering. Vind zelf dat de deken erg naar achteren trekt, terwijl
mijn ander horseware dekens met gladde voering perfect blijven liggen.

Volgens mij zijn de nieuwe versies met gladde voering en de oude met fleece.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:52

Ik heb mijn paard sinds gisteren onder een 100 gram staan. Ze is half geschoren. Ze had het onder de 0 gram eigenlijk nog niet koud, maar voor mijn eigen gevoel toch de 100 gram opgedaan.

Mijn vorige paard was echt een koukleum :brr:, die stond met dit weer minimaal onder 300 gram. Dus het is wel even wennen om nu een paard te hebben die het juist niet snel koud heeft :+.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:24

Sosha schreef:
Hier balen, een lekkende Rambo Supreme Turnout, op de naden :(
Dat trekt dus lekker door de hele voering heen bij langdurige regen.

Nieuw gekocht, half oktober in gebruik genomen. Ik baal echt als een stekker.
Had precies hetzelfde model in het verleden op mijn pony liggen en die bleef altijd kurkdroog.



Dit deed mijn Supreme ook op de naden. Geven ze helaas geen garantie op.
Ik heb er waterdichtspray van de Action opgedaan en probleem opgelost. Heeft nooit meer gelekt.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:09

Ik heb idd ook alleen maar de naden ingespoten.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:29

Ik heb al 7 jaar een Rambo, en is nog steeds perfect waterdicht.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:42

Bagheera_206 schreef:
Hoe vaak wassen jullie de dekens als ze idd al 5 jaar of ouder zijn?

Ik heb nog geen ervaring met dekens op lange termijn. Ben pas dit najaar begonnen met regendekentjes. Heb nu een Amigo Hero Lite pony, Amigo Bravo Lite pony en een Rambo Icelandic Lite. De Bravo en Rambo liggen nog nieuw in verpakking en de Amigo Hero Lite houdt zich nog erg goed.

Ik krijg vanmiddag als het goed is de 100 gram liner binnen. Hopelijk past deze goed onder de Bravo en Rambo... #fingerscrossed


Ik was de Rambo 1 keer per dekenseizoen, altijd in het voorjaar als de dekens afgaan.
De liners was ik gemiddeld 1 keer per maand of 1 keer per 2 maanden.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:12

Reeltje_5 schreef:
Goede tip, ik ga eens kijken wat de daar van hebben, wellicht met liners ook.
Schiet me gelijk nog een vraag binnen;
Wat doen jullie na bijvoorbeeld het longeren (of rijden etc) in de regen? Ik heb namelijk alleen een buitenbak. Normaal maakt het niet uit want hij staat toch buiten en nat is nat :+ maar ik kan hem natuurlijk niet zijn deken op gooien als hij zeik nat is. En eer die droog is van een zweetdeken dat duurt ook wel ff. Iemand hier tipjes voor?



Ik heb mijn paard vanmorgen toevallig in de regen gelongeerd met een ongevoerde (waterdichte) stapmolen deken. Blijft de rug toch droog maar kunnen de benen vrij bewegen.
Laatst bijgewerkt door ninne1 op 27-12-20 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:52

Bagheera_206 schreef:
Als ze eraf waaien vergeten mensen vaak het bilkoord of die beenlussen. Verzorgster op wei naast ons ook vaak wel handje van. Lag deken al paar keer in de nek. -O-

Gelukkig liggen hier de HW dekens super dus niet afgewaaid vannacht/vanmorgen. +:)+ #kloptaf


Daarom vind ik aan de Horseware dekens de staartlus aan de staartflap zo fijn! Als je de staart daar doorheen haalt dan de deken nooit afwaaien.

Mijn Amigo heeft dat niet, maar daar heb ik er zelf één aangemaakt :D .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers