[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:08

Van mijn nieuwe Rambo Duo zijn ook een stukje zwakker als die van mijn Bucas en Weatherbeeta :=

"Een draver, is gaver" :D


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:44

Misschien. Nu is die van mij niet los geschoten maar merk wel een verschil met het open maken, vond het eigenlijk wel prettig want die andere twee dekens is altijd een behoorlijke inspanning :P

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:30

Waar is je pony gevoeld?

En wat is de situatie geweest voor de deken? De gewone Turnout is 0grams of nog gevuld met iets?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:44

Maar jij heb je paard direct al onder die deken gezet toen het dekenseizoen werd?

Die temperatuurrange geloof ik persoonlijk niet zo in, heb ik hier volgens mij ook eerder aangegeven. Als dat echt klopt was het ook niet nodig om een medium en een extra te verkopen van dit systeem ;)

Oftewel, en dat blijkt ook wel gezien ie dus echt koud is, is het een luxere versie van een regendeken met fleeceliner, je zou het misschien max als 100grams kunnen rekenen. Staat het paard al sinds de start van de dekens met deze deken dan is het lichaam er aan gewend, maar dat zou niets anders zijn als bij een 100grams van een andere deken. Nu zet je eigenlijk je paard terug in warmte terwijl het koud wordt..

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:39

Sowieso terug gaan dan idd! Maar echt op de rug nat of aan de zijkanten?

Ik ben nog heel blij met mijn Rambo duo, ligt echt beter dan dat ik had verwacht. De hals is wel een soepjurk, die had wat minder wijd gemogen maar functioneert wel prima.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:54

Hangt ook volledig af van alle omstandigheden, wel of niet geschoren, nog aardig dikke vacht of juist heel kort, flink wat reserves of juist niet, volle zon en windstil of juist schaduwrijk of veel wind etc etc.
Hier was mijn zwarte oké onder haar 100grams in de schaduw, maar zonder deken in de zon brandde mijn hand toch flink in die zware vacht :=

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:36

Ik merkte het gister idd ook, eerder al allemaal bultjes gevoeld waar normaal de deken lag, dus maakt me al zorgen, maar de mugjes verklaren het wel.

In de nacht is het nog echt koud, wat een groot verschil.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:43

Wat is het grootste probleem van deze deken? De voorkant? Dat lijkt me niet zo gek gezien de deken te klein is. Ik zou voor een maat groter gaan.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:10

Wat een water :brr: Ben blij met mijn grote verzameling dekens, maar met dit weer droogt het op stal slecht en hangt de zolder dagelijks vol := Morgen weer een volle dag regen, tussendoor maar even verplicht opdrogen en bijeten op stal voordat ze weer de regen in gaan.

Och gos Faitherr :') En de hals aan de bovenkant naar binnen omslaan, eventueel vaststikken werkt niet?

PanamaD, ik vind de deken aan de gehele lange kant, valt de rand van de deken en staartflap op de staartwortel of er voorbij? De deken die eronder ligt lijkt ook een stuk te groot.. De hals lijkt ook lang, maar weet niet hoe die zal zijn bij een maat kleinere deken.

Maartje_M moeilijk te zien, ook hier, waar valt ie op de staart?

xtessax83 wat was het doel van deze deken? Ook dragen zonder dat er iemand een oogje op houdt? En eventueel onder de deken? Ik ben heel tevreden over mijn BR zweetdeken.

pnltl148 als je al zo veel sites gehad hebt, wat viel je dan tegen van de dekens die je bekeken hebt? Waar moet de deken nog meer aan voldoen? Wat is het budget en zijn er types of merken die niet passen?

M_aris, er zijn heel veel maattabelen van Bucas te vinden online: https://www.dekroo.nl/corporate/maattab ... gIZP_D_BwE
Let er vooral op dat de deken niet te groot is, dan gaat ie hangen en trekken wat niet comfortabel is voor je paard ;)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:47

Welke Bucas had je gekocht Faither? Mijn Irish heeft een eerste winter goed vol gehouden, de tweede winter lekte ie wat door op de staartnaad, maar heb de gehele deken ingesprayed met Bucas spray en daarna was ie weer prima. Met mijn oude tweedehands smartex dekens nooit problemen gehad.

Ik ben nog steeds erg tevreden over de Rambo en baardlief lijkt de deken ook prettig de vinden liggen :D Had ik niet direct verwacht, als ik dit had geweten was ik veel eerder overgestapt :P Nu rustig doorsparen voor een 0 grams, of toch maar een slagje betaalbaarder de Rhino nemen.
Deken houdt de regen ook echt goed en hij droogt ook snel! Had ik al gezegd dat ik blij met de deken was? :P
Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:00

Volgens mij zijn er hier wel mensen met ervaring met de RAMBO SUMMER Series? Ik heb de RSIH en de protector beide in een maat kleiner, valt deze ook groot uit? En die liner die erbij zit, gebruik je die wel eens?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:39

Lastig! Het is een stuk goedkoper om mijn huidige dekens te updaten met een regenliner, maar die lijkt toch minder mooi te vallen dan de summer series..

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:16

Lastig weer hoor! Zag dat zondag op maandag idd weer een stukje kouder wordt, hier nu ook de regendeken op, dan weer 100grams. Overdag gelukkig lekker af, maar ik twijfelde vanavond wel of ik hem stiekem niet af moest laten. Maar, ouder paard, 24/7 buiten, gevoelig voor weersomslag, better safe than sorry.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:07

De grootste formaat kisten van de Ikea kan ik met gemak een aantal dekens in kwijt, maar hangt ook af van de dikte van je deken. Volgens mij heb ik er nu een stuk of 3 plus onderdekens in gepropt, maar met netjes vouwen en organiseren kom je verder. En ze zijn stapelbaar.
Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:35

Overdag liever zonder dan met, het wordt de hele week minimaal 17 graden hier, dan is een deken al snel te warm. Zeker als ie in aardige conditie is kunnen ze vaak wel een iets koudere nacht hebben, desnoods een plukje extra hooi erbij. Onder een te warme deken is vaak een stuk nadeliger, maar dit soort dagen zijn lastig als je niet kan wisselen want het verschil is zo groot.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:16

Heb je een 100grams?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:10

Ik ben erg tevreden met de Rambo’s, zowel Sweet Itch als de Protector :)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:21

Jammer van de Rambo! Hier ligt ie gelukkig erg fijn, maar wel een maat kleiner dan normaal.
Busse heeft ook een V hals exceemdeken zag ik bij DocHorse :)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:44

Dat is gek! Dit is de link, maar zie dat ie nu niet op voorraad is...
RianneH schreef:
Bucas en (de meeste van) Horseware hebben geen loopsplitten. Hoeveel verschil het maakt weet ik eigenlijk niet, gezien nog veel meer factoren meespelen bij pasvorm natuurlijk ;)

Ik kwam deze tegen, iemand hier al ervaring mee? https://www.dochorse.nl/paardendekens/b ... erior.html


[ [url=m/EF5X49.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:05

Ik heb 50 grams opgedaan met hals, vond de wind ook vies koud, maar bij wat doen warmde ikzelf ook snel op, dus 100 grams net wat te fanatiek.
Mijn nieuwe tweedehandse 0grams lijkt helaas niet helemaal goed waterdicht, dus die moet even drogen en dan de maar een lading spray erover..

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:40

Overdag? Niets :)
‘S nachts af en toe nog de 0 grams, maar paard op leeftijd die gevoelig is voor weeromslag en 24/7 buiten staat. Paar jaar terug had ze gewoon zonder deken gestaan.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:51

Heeft Bucas geen instructiefilmpje online?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:35

Washandje kan je ook proberen, misschien met iets van klittenband zodat het niet de verkeerde kant opschuift?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:22

Hangt van de schade op die laag af idd, soms is een nieuw laagje via een spuitbus voldoende en soms is de schade al te ver heen.
Ik heb laatst een tweedehandse Rhino gekocht die ook niet goed een lange bui kan hebben, denk dat ik die een kas ga geven door opnieuw te laten impregneren. Tot die tijd heb ik hem ingespoten met Bucas spray, lijkt wel wat te helpen :)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 02:57

Die stukken kan je gewoon omvouwen zodat het niet over de oren moet ;)

"Een draver, is gaver" :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers