[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Nero

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:46

Ik kwam al eerder in het topic de combo vliegendeken van Qhp en DKR tegen, en dat bij 1(?) iemand de dekens kleiner vielen.
Mijn haflinger staat te zweten onder een regendeken daarom toch maar besloten om er nog 1 deken bij te bestellen, kwa prijs vind ik bovengenoemde dekens erg aantrekkelijk.
Van Amigo heeft hij een 190, denken jullie dat een 195 van DKR wat vergelijkbaar is?
Zal andere topics nog even doorlezen maar is er hier toevalig ook iemand die ervaring heeft met de Kroo en hun levertijd?

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:06

Zorro_ schreef:
Is er iemand met ervaring met de Premiere fleecedeken met hals?
Wil voornamelijk weten of de deken écht warm is.. Aangezien mijn paardje geschoren gaat worden..
Ik heb nu alleen een dun fleecedekentje, maar dat is zeker niet genoeg voor na het rijden.

Premiere fleecedeken met hals
Materiaal: 260 g fleece, één zijde anti-pilling, dubbel materiaal bij borstgedeelte Fournituren: verchroomd zink
• Dubbelgestikte rugnaad • Verstelbare, drievoudige borstsluiting • Verstelbare, afneembare kruissingels • Staartkoord

Ik heb een premiere fleecedeken met hals, ook 260g maar zonder kruissingels.
Gebruik de deken nu voor mijn geschoren paard voor na het rijden etc. Deken is lekker warm, en vind de kwaliteit ook goed, heb de deken nu al zo'n 3 jaar.
Enige nadeel is dat m'n paard er eigenlijk een beetje is uitgegroeid bij de hals, maar zou de deken zo weer kopen :)

Nog even op je vraag terug te komen, ja ik vind de deken lekker warm, zeker voor deze temperaturen, als het kouder word krijgt hij een 300g teddy Fleecedeken op maar voor nu prima. Na het wassen blijft de deken ook goed.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:56

Maaike_VR schreef:
Heyhey,
Kom even binnen vallen.
Hoeveel gram leggen jullie nu op een schoren paard?

300 gram, afgelopen vrijdag geschoren.

_Nero

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:22

@DreamGuide: Mooie deken!

Mijn geschoren paard heb ik vandaag onder een 0 gram regendeken met 200 gram liner gezet, hij stond onder een 200 gram regendeken met 100 gram liner maar daar stond hij een beetje onder te zweten vandaag, vanavond nog een keer voelen maar denk dat 200 voor nu prima is.

Was vandaag lekker weer hier, dus ideaal om hem weer even een wasbeurt te geven (en vervolgens even lekker onder het solarium en daarna nog even in de stapmolen)

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:58

rayoow schreef:
Hallo allemaal
Ik een hh stout regendeken 0 grams. Alleen na de hele dag regen lekt die door op de rug. Dacht dat deze goed waterdicht moest zijn.
Iemand een goed merk voor mini dekentjes?
Kan er eventueel 100 grams onderleggen maar hou hem het liefst onder een 0 grams omdat zijn vacht hem goed warm houd zolang hij niet nat is

Nika heeft ook dekens voor Shetlanders (weet niet tot hoe klein ze gaan) heb de dekens zelf voor mijn paard gehad niet op kleine pony's maar ben altijd tevreden geweest over de pasvorm (verschilt natuurlijk per paard) en altijd goed waterdicht. En de prijs is ook leuk! Staat meestal genoeg op hun website, misschien dat je daar wat aan hebt?

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:52

Hier sinds zondag van 300 naar 100 gezet. Zijn van stal verhuisd en wat een verschil kwa temperatuur :wow:
Bedoel dan op stal, waar we nu staan is zo goed geïsoleerd dat het gewoon warm is! Staan nu richting de afsluitdijk dus buiten is het kwa wind enzo wel kouder maar voor nu doet hij het prima onder de 100gr.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:25

Yenni schreef:
De deken schuurt hier:
[ [url=m/AZq3Pn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil er absoluut geld aan uitgeven maar geen 200 euro. De dekens van nu zijn van eppeljeck eigen merk..

Zou een deken met hoge hals/halve hals ook werken? Of eeb tussenstukje tussen de voor sluiting? Zodat dat wat groter word en zo niet schuurt?

Ik heb een Haflinger met een brede/zware hals aanzet bij hem passen de Amigo dekens heel goed.
Maar heb ook 2 reserve dekens van Nika liggen, beide met halve hals en die zitten ook heel mooi. Misschien dat je eens op de site van Nika kan kijken?

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:24

Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag stellen..

Mijn paard heeft enorm last van vliegen bij zijn ogen, nu heb ik verschillende vliegenmaskers geprobeerd en halster met vliegen frontriem, maar hij krijgt alles af.

Ik zet hem in het land en na 1 minuut gaat hij rollen en doordat hij met zijn hoofd over de grond 'schuurd' ligt het masker op de grond (of hoofstel met frontriem)

Als ik een halster over de Vliegenkap doe dan heeft hij de kap met halster en al af,halster strakker of kleiner helpt ook niet..
Heb van de welkoop, horze en Rambo geprobeerd, verder nog wat andere (goedkope) merken.

Heeft iemand misschien dé tip?

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 07:47

Iedereen bedankt voor de snelle reacties!

Vlechten heb ik gek genoeg nooit over nagedacht.
Het nadeel is dat hij zijn vlechten er ook altijd uit krijgt door het rollen (en dan ook echt alles binnen een dag), heb al verschillende merken elastiekjes geprobeerd en meerdere elastiekjes per vlecht, dunne vlechten / dikke vlechten, de manen niet wassen zodat ze niet glad ofzo zijn, maar helpt ook niet.. Het is een soort van houdini :roll:

De vlechten er doorheen/aanvast ga ik vandaag gelijk proberen, mocht dit niet werken ga ik denk ik voor het masker van field relief.

_Nero

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:33

Ik ga toch de Field Relief midi bestellen.
Halster/hoofdstel heeft hij altijd Full (wel bijna de kleinste stand).
Moet ik van de Vliegenkap een maat M nemen?

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:49

manzano schreef:
Ben super tevreden met het masker van shires. De field relief kan ik dagelijks uit de wei vissen. Net als die lycra maskers.

Oh, die ziet er ook fijn uit ja!
Ik zal even kijken welke het snelst geleverd kan worden.

Welke is handiger voor een houdini? >;)
Afbeelding

Afbeelding

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:20

upendo schreef:
Vraagje voor ons nieuwe paard (kleine Friese merrie met flinke boeg): we willen een goedkoop regendekentje ter overbrugging om te kijken hoe sloopgraag ze is, wat is een deken met een vriendelijk prijskaartje die geschikt is voor een flinke boeg?
Ze hangt tussen maat 175 en 185 in (korte rug).

[ [url=m/pQX4d0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Amigo hebben we gepast, was te krap voor. Rambo V-sluiting paste mooi maar dat is meteen een flinke investering, Bucas was te krap, big neck past vermoedelijk wel, maar daarvoor geldt hetzelfde als voor de Rambo.

Hey wat leuk dat jij Ynneke hebt gekocht! (Die foto heb ik nog gemaakt)

Sorry off-topic.. Heb geen tips

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:25

Heeft iemand hier ervaring met dekens wassen bij de welkoop?
Heb al een beetje op Bokt gezocht maar kwam op oudere reacties uit.

Het gaat om 2 regendekens (van Horseware) , ben een beetje huiverig dat ze niet meer goed waterdicht zijn als ik ze terug krijg..

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:28

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:18

ApplePapple schreef:
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 365/58662/

Iemand ervaring met deze deken? Lijkt me een mooie prijs voor 3 dekens.

Ik heb voor mijn haflinger de
Amigo bravo 0 gram (niet met zo'n disk)
Amigo hero 200 gram (+ 150 hals)
100 en 200 liner, en ben er heel blij mee! (eindelijk goede pasvorm voor mijn haflinger)
Heb het niet in een set gekocht (Alles los met korting was toen goedkoper) maar dit is indd geen gekke prijs! Als mijn dekens aan vervanging toe zijn ga ik denk ik ook voor zo'n set

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:35

Ik heb het topic doorzocht met de zoekfunctie omdat ik mijn vraag volgens mij al eens eerder in dit topic heb gezien, maar kan het niet meer vinden..

Wie heeft een Amigo deken én een Bucas deken en kan mij iets over de maat vertellen?

Mijn paard heeft met Amigo een 6.3 (190) maar volgens mij las ik ergens dat de Bucas groter valt? De Amigo ligt trouwens echt goed op mijn paard kwa lengte, schouders, schoft etc.
Zou ik bij Bucas bij dezelfde maat moeten blijven of toch voor de 6.0 moeten gaan?

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:49

Mijn haflinger is gister geschoren en staat onder een 0 gram regendeken met 100 gram liner.

Voordeel is dat de stal eigenaresse meerdere keren per dag wil voelen of hij een dikkere of dunnere deken op moet en dan ook wisseld.

Staat trouwens van ongeveer 08:00 tot 20:00 - 22:00 op 2 hectare land en daarna binnen in een goed geïsoleerde stal.
Vanmiddag zelf ook nog even voelen hoe hij staat kwa warmte.

Oh, en heb dinsdag een nieuwe bucas regendeken besteld (300gr) ben heel benieuwd hoe die zit. Heb namelijk alleen maar Amigo dekens.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:49

Mijn geschoren haflinger gister een hals op gedaan, had zijn manen na het scheren los gelaten om even te luchten en gister weer in vlechten en merk dat hij dan echt wel een stuk warmte daardoor verliest (heeft echt hele dikke manen)
Dus nu overdag (08:00 tot 20:00 soms wat later of met hele erge regen juist wat korter) met 200 gram en 150 gram hals op het land. En de nacht op stal een 100 gram staldeken, het is op stal echt bizar goed geïsoleerd dus lekker warm.

Gelukkig voelt de stal eigenaresse minstens 3x per dag of hij goed staan en zo niet wisseld ze de dekens voor me.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:34

Vraagje..
Doen jullie (kleine) winkelhaken in een waterdichte deken zelf maken?
Ik heb een filmpje bij de paardendrogist bekeken, maar daar knippen ze het eerst groter :wow: om vervolgens het reparatie lapje in de deken te schuiven en dan met de stormsure vast te plakken. Vind het toch wel beetje spannend om zelf met te experimenteren met mijn dure deken :(

Andere optie zou zijn om de deken in te leveren bij de welkoop zodat de deken word opgehaald door Balans en daar gemaakt word. Nadeel is dat ik niet een extra 0 grams deken heb, en dat het meestal wel 3 weken duurt voordat ik de deken terug heb.

Wat zouden jullie doen?

Even voor het idee, het gaat om deze grote ongeveer (screenshot uit filmpje gemaakt) maar bij mij gaat het winkelhaakje ook door de onderlaag heen (dus niet alleen de boven(waterdichte) laag.

Afbeelding

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:48

Mijn geschoren (november geschoren, maar nog vrij kort in de vacht) paard staat zonder deken vanaf vorige week.

@Sas_Mon: ik vind een deken met losse hals altijd fijner, zit voor mijn gevoel toch beter. En heb het liefst een gladde binnenvoering.

Mijn haflinger had ook altijd het stukje bij de schoft de manen afgebroken maar sinds 2 jaar alleen nog Horseware dekens en daar nu geen last meer van. Weet je zeker dat de pasvorm/maat goed is voor jouw paard?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie