[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:27

Het is hier nu 8 graden en ze is geschoren recent, ze voelt nog niet te warm in ieder geval, ik ga zo even langs om te voelen voor mijn werk, dan zou ze van 1300 tot 1600 even zonder kunnen evt of onder een regendekentje


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:21

Wat een gedoe dit weer zeg, overdag heerlijk en s’nachts behoorlijk fris.
S’nachts nu steeds onder 200 grams, maar als ik moet wisselen overdag is dat of om 7 uur s’ochtends of 3 a 4 uur s’middags, vanochtend vond ik het nog zo koud, en mijn paard zit nog zo kort in het haar van het scheren en heeft al rugspieren die vastzitten, dus de gok genomen maar toen ik thuis kwam om 4 uur was ze toch was bezweet dus snel uurtje de deken eraf en om 6 uur de 100 grams op en nu de weer 200 opgelegd.
Morgenvroeg heb ik geen tijd om de dekens te wisselen maar een vriendin haalt de 200 grams onderdeken onder de (fleece gevoerde) regendeken voor me vandaan, dus dan moet ze s’ochtends even koud dtaan maar ze hebben sowieso onbeperkt hooi en kunnen lekker rennen dus liever dat dan dat ze het zo heet heeft.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:17

Ik heb mijn paard (geschoren, 24/7 buiten) vanacht onder 200 gehad en s’ochtends rond 8 uur 100 grams op gedaan, toen ik om 5 uur thuis kwam zag ik dat de plukjes om de oortjes bezweet zijn geweest, die waren heel licht vochtig. Maar s’ochtends is het nog zo fris, echt lastig dit weer.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:21

xtessax83 schreef:
Ik wil een zweetdeken aanschaffen. Paardje was vandaag na de les enorm bezweet en heb toen haar 200 gram er maar op gegooid maar dit is niet ideaal. Alleen nu komt het volgende als ik haar dan het zweetdeken opdoe doen jullie dan hun regendeken er overheen en later het zweetdeken er onderuit ? Of laten jullie ze eerst een half uur met enkel het zweetdeken staan en dan pas terug onder der andere deken.

Ik deed vorig winter toen ze niet geschoren was ongeveer een kwartiertje de zweetdeken op en dan de winterdekens, dan was ze vaak overigens alsnog nat, hiervan is ze ook ziek geworden (waarschijnlijk is dat de oorzaak) en daarom heb ik dit haar geschoren, nu (als ze al nat is want zweet ik voordat ik thuis ben vanuit de bak vaak al drooggestapt, dus meestal nat van de regen dan) de zweetdeken ook een kwartiertje/halfuurtje op en dan de dekens, dan is ze kurkdroog.
Let op met de zweetdeken onder de winterdekens houden want deze deken neemt het zweet wel op maar word dan zelf nat, als je m er niet na een halfuurtje/uurtje afhaalt staat je paard dus onder een natte deken en dat is al helemaal koud.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:58

xtessax83 schreef:
Vandaag was het deels ook van de regen tijdens de les. Ik weet dat als ik hem eronder doe de andere deken ook nat kan worden. Ik heb na de les wel de mogenlijkheid te wisselen enz vandaar de vraag.

Heb jij dan ook buiksingels aan het zweetdeken of eentje zonder.

Dat maakt ipc niet heel veel uit, met buiksingels blijft hij wel beter liggen als je hem hier echt even (los) mee laat staan, echter staat mijn paard 24/7 buiten dus drogen gebeurd in de schuilstal dus heel veel lopen kan ze dan niet. Ik heb zowel met als zonder buiksingels, maar ik heb met in en uitstappen altijd een fleece deken overliggen ivm geschoren en die is zonder buiksingels omdat deze meestal niet passen als de deken over een zadel ligt.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:08

Ik heb net 300 opgegooid, stond onder 200 met 200 hals maar ze voelde niet heel lekker en de onderdeken was ook aan de natte kant.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:58

Nou, vanochtend voor de zoveelste keer weer paard aangetroffen met de halsdeken over de oren heen geschoven, ondertussen zaten alle haakjes van de deken al vast met tieraps aan de deken dus ik was al verbaasd, maar nu is het ringetje dus van de deken af gegaan _-:( , dus in alle haast omdat ik naar school moest een enorm creatieve oplossing bedacht, namelijk een halstertouw vastklikken aan de gesp van de hals en deze onder de deken door aan de onderdeken knopen. Nou zo kon ze wel weer een dagje vooruit maar ik heb vandaag dus maar een nieuwe deken besteld, ik dacht de freedom turnout met vaste hals van bucas, dus ik hoop enorm dat deze haar past.
En voor de mensen die willen lachen, zo ziet dat eruit:Afbeelding ze doet overigens alsof een niks aan de hand is, ik had flinke paniek verwacht maar nee :')

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:10

Hmm dat naar binnen klappen is best slim, daar had ik nog niet aan gedacht, nu staat ze nogsteeds met mijn halstertouw constructie, die is vandaag goed bevallen, morgen komt de nieuwe deken binnen maar ik ben dan pas laat thuis dus dat word waarschijnlijk donderdag dat ik die kan passen, ik ga morgen even kijken of dat omklappen werkt!!
Zijn er verder mensen die ervaring hebben met bucas dekens met een vaste hals? Zijn die fijn? En de verhoudingen goed? Als in is de hals niet veel te lang/kort?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:15

Nou volgens mij past ie!! Vond m wat hoog sluiten maar hij is helemaal niet strak als ze haar hals omlaag heeft, de hals is aan de lange kant maar dat is alleen maar fijn, geen blote hals als ze graast, lengte is volgens mij perfect zo, pasvorm is niet helemaal voor haar gemaakt, beetje recht overal maar hij knelt niet bij de schoft of schouders dus naar mijn idee zit dat wel goed! Wat vinden jullie?

Het is overigens een mooi fel kleurtje :o , iets feller dan verwacht maar ik vind het wel leuk. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:12

Jaa onderdeken is inderdaad aan de lange kant, maatje kleiner gaat helaas niet ivm te smal aan de voorkant dan, maar tot nu toe valt het mee met hoe nat hij word gelukkig!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:18

Pfff, kom ik net aan op stal, even onder de deken voelen en ja hoor, nat, niet extreem maar hij is niet waterdicht, je ziet aan de binnenkant duidelijk nattere stukken in de voering, gelukkig voelde de onderdeken nog zo goed als droog en het pard lekker warm, ik heb geen andere deken om op te doen nu dus baal flink. Agradi net een mailtje gestuurd en het probleem voorgelegd.

Gebeurd dit vaker bij bucas dekens?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:19

CK88 schreef:
Jup... voor mij geen Bucas meer.. dure smartex was helemaal door en doornat.. alleen als stal of onderdeken. Met horseware geen problemen!

Oei, wel je geld terug gekregen? Was de deken al ouder?
Deze heeft ze net 3 dagen op, ik weet niet zogoed wat ik ermee moet, hij is niet zeiknat ofzo maar het zijn wel echt natte druppelvormen die ik zie op de deken, dat lijkt me toch niet de bedoeling, beetje klam kan natuurlijk. De eerste dag dat ze m op had zag je heel mooi dat de druppels erop bleven liggen en er weer af rolde, daar is nu niks van te zien.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:26

@RianneH, ik heb de freedom turnout met vaste hals.
Ben in de middag nog even terug gegaan voor een foto maar toen was de deken al een heel eind droog:Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 07:34

Charizard schreef:
Hele nette pasvorm ook op je paard Rianne!

Faither Agradi is niet altijd moeilijk met garanties, hopelijk krijg je gewoon een nieuwe. Zo snel doorlekken kan toch niet?

Ik hoop het inderdaad, ben wel enigsinds angstig dat de nieuwe dan ook gewoon doorlekt.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:44

Hmm, ik wil zeker nog wel een keer een poging werken want hij past super mooi, ik heb een mail terug waarin ze vragen om een foto waarop te zien is dat de deken lek is. Aangezien het niet Meer heeft geregend sinds dat ik erachter kwam dat hij niet waterdicht is, heb ik deze foto gestuurd waarop de deken al een heel stuk was opgedroogd maar ik hoop dat ze het goed genoeg vinden. Afbeelding
Anders misschien de tuinslang ff op de bovenkant om te laten zien dat hij lek is.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:40

cissy schreef:
Faitherr je kunt ook de emmertest doen en daar filmpje van maken?

Dat zat ik zelf idd ook te denken maar ze vond deze deken echter goed genoeg, ze stuurt het geld terug als ik een foto stuur van deze deken doormidden geknipt... nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel heel erg zonde vind om een gloednieuwe deken door te knippen... maarja het is niet anders ben ik bang

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:26

Veulen84 schreef:
Wat is dat nou weer voor vaag iets. Hij is goed genoeg, maar als je hem doorknipt krijg je wel een nieuwe? Hij is of goed genoeg, of niet goed genoeg...



Nee haha zo bedoelde ik het niet, de foto was goed genoeg voor haar om te kunnen beoordelen dat de deken inderdaad niet waterdicht was, om een nieuwe te krijgen moet ik wel een foto sturen van deze deken doorgeknipt.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:26

Jaa het knippen is ook logisch, maar het gaat wel tegen mijn gevoel in om in een gloednieuwe deken te gaan staan knippen hahaha. Maar vandaag komt als het goed is de andere deken binnen dus dan kan ik deze doorknippen en de foto sturen.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:45

Hier net de 200 grams onderdeken onder de regendeken uitgehaald, daar mag ze nu lekker onder, morgen haal ik denk ik even alles eraf. Geschoren 24/7 buiten

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:06

vannacht mijn compleet geschoren paard (erg kaal nog) onder 0 grams met hals laten staan, nu overdag al de hele dag af en vanavond denk ik weer de 0 grams maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
De pony met de racestreep zou ik ook lekker bloot laten!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:19

Paard vanacht onder de regendeken gehad en nu s’ochtends weer afgedaan, vanavond onder de regendeken of 100 gram en vanaf morgen weer wat kouder idd
24/7 buiten en erg kaal

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:48

Hier vandaag met regendeken en van 4 tot 7 lekker zonder deken (van 7 tot 8 gereden). Heel erg getwijfeld over wat ik vannacht op zou doen maar toch maar enkel een regendekentje op gedaan. Wordt hier op zn kouds 5 a 6 graden, maar s’ochtend warmt het al snel op.
Paard is geschoren, erg kaal en 24/7 buiten.


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:45

Gister niet goed genoeg gekeken want het was kouder vanacht dan ik dacht, pony voelde net redelijk fris onder de 0 grams (geschoren) voor vandaag maar opgelaten en vanavond de 100 of 200 grams eronder

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:59

Mijn geschoren paardje vandaag rond het middaguur dr regendeken afgedaan en nu net weer opgedaan voor vanacht, morgen mag ie er weer af. Heerlijk zo deze warme dagen en niet hele koude nachten.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:15

Voor mijn redelijk brede haflinger heb ik de vliegendeken van decathlon! Bevalt verassend goed!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 5 bezoekers