[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:01

Ik vond de oude wel echt te dik hoor. Onder de protector en Bucas blijven ze een stuk koeler. De sweet itch is wel van mooier, steviger materiaal.


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:26

191 is 6'3"

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:42

Ik vind de vliegendekens van Bucas ook stom, maar een van mijn paarden lijkt niks anders te passen

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:46

xsensibel schreef:
Dames vraagje! Mijn merrie zit contiu onder de bulten, enorme allergische reactie op vliegen.

Nu heb ik van de week de bucas buzz off binnen gekregen. Maar deze zit aan de voorkant enorm strak/trekt. Haar bucas freedom 0 grams zit perfect en het zijn dezelfde maten..

[ [url=m/RgXuLw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu ben ik gewezen op de bick neck variant, maar zo’n brede hals/borst heeft mijn merrie niet :Y)

Iemand ervaring hiermee?

Bij mijn merrie ligt hij hetzelfde, ben er dus ook niet tevreden over en daarnaast gaan ze veel te snel stuk. Paard loopt verder altijd met Bucas en zou ook echt niet weten wat dan wel zou passen. Misschien kun je de freedom vliegendeken proberen, maar ik geef het weinig kans dat dat een fatsoenlijke deken is eerlijk gezegd.

Als die Mio goed ligt zou ik die kopen en je naam er op zetten inderdaad.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:14

Zidore schreef:
Jaime_ schreef:
Ik vind perosonlijk de bucas pasvorm niets, maar dat is natuurlijk paard afhankelijk

Zit er veel verschil in de normale Bucas of de vlieg/regendeken? Want nu ga ik twijfelen, paardje past de gewone Bucas namelijk goed...

Ik heb altijd Bucas, maar de vliegendekens zijn echt triest. Heb er een voor mijn merrie bij gebrek aan beter, maar waar ze voorheen 3 jaar meegingen is het nu binnen een seizoen een oud vod vol gaten.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:20

DearDarling schreef:
Oh ik vind ze juist wel van hele goede kwaliteit alleen de pasvorm is zo anders. Mijn Bucas vliegendeken gaat nu al 3 jaar mee. Vind het alleen zo jammer dat je dus een grotere maat dan normaal nodig hebt en de halzen zijn zo kort. Althans, bij mijn paard.

Ja bij mij voorheen ook, maar deze dus niet en ben er wel klaar mee. Ben nu van m'n geloof gevallen en een master besteld, ik ben benieuwd.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:08

Ik heb geen idee, maar de vliegendekens gingen bij mij altijd 3 seizoenen mee en dan deed ik ze weg omdat ze uitgelubberd waren en niet mooi meer zaten, niet eens omdat er gaten in zaten.

Regendekens heb ik wel allemaal nog Bucas hoor. Als die slecht worden ga ik echt huilen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:25

Ik heb de Master binnen en hij valt me echt alles mee. Lijkt redelijk sterke, degelijke stof en zelfs de staartflap is gevoerd met gladde stof. Of hij goed ligt ben ik nog niet aan uit, trekt wel wat strak op de schouder namelijk. Vanavond nog eens goed bekijken.

Als het past zou ik altijd gaan voor de Rambo Protector, die heb ik voor mijn andere paard en ondanks wat te groot blijft hij perfect liggen. Stof is erg sterk.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:48

Hij trekt wel wat naar achteren. Heb de buik al wat losser gezet dus even kijken hoe hij nu blijft.

Afbeelding

Afbeelding

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:01

Koper schreef:
Nies_ schreef:
Hij trekt wel wat naar achteren. Heb de buik al wat losser gezet dus even kijken hoe hij nu blijft.

[ [url=m/JjrDRD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TtPO3K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij trekt vooral bij de schouder. De split zit te ver naar voren en/of is niet hoog genoeg.

Ja klopt. Nu de buik losser zit trekt hij niet meer naar achter waardoor hij beter op de schouder ligt. Maar ben nog niet 100% tevreden

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:55

Ja ik heb een deken zo lek als een mandje maat 206 weer volledig waterdicht gekregen met 1 bus.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:35

De stof zou wel kunnen, maar zo'n donkere deken verandert in een oven in de hete zon.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:23

Bij mij zitten er al gaten in de Master en dat paard heeft eigenlijk nooit kapotte dekens.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:41

Carl123 schreef:
Nies_ schreef:
Bij mij zitten er al gaten in de Master en dat paard heeft eigenlijk nooit kapotte dekens.

Is dunner, maar voor de prijs van de RISH kun je 3 masters kopen. Gaten zijn ook makkelijk te repareren. Liever een comfortabel deken met soms wat werk aan, dan de iets te krappe, verstikkende RISH.

Inderdaad 3x zo duur (in de aanbieding, anders maar 2x), maar gaat 15x zo lang mee dus alsnog meer waar voor je geld. Nadeel blijft dat hij bij echte warmte te warm is en dat mijn merrie hem niet past :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:16

Ik heb m'n geschoren paard weer de eerste nacht zonder deken gehad. Het lijkt vandaag weer warm te worden, maar het zou volgens het weerbericht inderdaad regenen. Gelukkig werk ik thuis vandaag dus deken ligt er zo op.

Ik ben wel echt klaar met die dekens nu :=


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:55

Ik heb oude diepvrieskisten. Niet het mooist, wel zeer praktisch en absoluut muisvrij.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:12

Muizen klimmen tegen de muur omhoog dus hoogte laten ze zich niet door tegenhouden. Wel is het natuurlijk zo dat ze in hangende dekens niet zo makkelijk nestelen. De Ikea bakken heb ik ook gebruikt, maar weggedaan toen het er te veel werden. Waren wel fijn in gebruik. Als ze echt willen knagen muizen daar trouwens gewoon doorheen.

Als het echt muisvrij moet zul je toch aan staal oid moeten denken. Hout, maar ook plastic kunnen ze doorheen komen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:11

rayoow schreef:
Aan de mensen die hun paarden in de zomer bloot laten,
Wanneer laat je een geschoren paard in de regen zonder deken.

Trekpaard is nog redelijk kaal maar staat met 8 graden al graag zonder zijn dekens.
Is het nou 10 graden en het regent de hele dag doe ik een 0 grams op.

Morgen wordt het ongeveer 15 graden maar wel veel regen.. dat maakt me twijfelen dat hij snel te warm staat.
Hij staat 24/7 buiten met schuilstal waar ook zijn hooinet hangt

Ik heb voor mijn fjord een Bucas sunshower, die is met dat weer ideaal. Misschien is een vliegendeken met waterdicht stuk op de rug ook een optie. Als ze in de regen staan met die geschoren vacht zijn ze tot op de huid nat en dan moet het behoorlijk warm zijn wil dat niet te koud worden.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:05

Daar had je dan misschien eerder aan moeten denken. Je kunt een paard geen winterdeken opleggen met 20 graden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers