[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:56

Roos_M schreef:
Door een professionele dekenwasserij.


ik heb dat ook meegemaakt. Een bucas deken proffesioneel laat wassen. Niet meer waterdicht.. Terwijl ik aan had gekruist waterdicht maken.. blijkbaar doen ze dat niet of vergeten ze het snel?

vorig jaar een nieuwe bucas gekocht. Dit keer zelf gewassen met bucas spul en zelf ingesprayt met bucasrug spry (voor waterdichtheid)

En hij is niet helemaal 100 procent schoon omdat mijn wasmachiene te klein is. Maar hij is wel waterdicht.

Mocht ik ooit de deken weer wassen door een dekenwasserij dan spray ik hem extra in. Maar ik denk dat ik eens opzoek ga naar van die grote wasmachines die sommige tankstations hebben. En dan was ik gewoon zelf.

ik ben nu op mijn bucas turnout light aan het wachten. Mijn haf heeft gewoon zijn bucas smartex rain op en doet het er verder prima mee. hij heeft het daar aangenamer mee dan met zijn 200 grams harry horse deken.

Alleen de weervoorspellingen vind ik niet zo tof..t gaat waarschijnlijk een koude winter worden met sneeuw. mijne staat 24/7 buiten met ijzers... (voor met zooltje dus kan geen sneeuw in komen) en anders achter er maar weer af laten halen of sneeuwbeslag.

maar goed daar gaat dit topic niet over

ik vind bij mijn haf wel lastig te beslissen of hij het net niet te koud heeft.. Al heeft meneer het eerder warm dan te koud, en vind hij koud fijner


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:57

nien81: ik vind hem netjes. wij mensen willen graag dat de billen bedekt zijn. Maar voor een paard maakt dat echt niet uit. Bij bucas dekens willen ze zelf zo hebben. Meeste mensen kopen dekens te groot.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:49

De mijne heeft gwn tot nu toe de hele tijd z’n Bucas smartex rain om. Dat gewissel begin ik niet meer aan. Alleen in t begin toen t zo warm was.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:04

Mijne staat nu sinds zaterdag onder de Bucas turnout light. Ben zondag en dinsdag niet op stal geweest. Ga vanmiddag voelen of hij warmer onder voelt dan onder de smartex. De turnout light schijnt net wat beter warmte vast te houden dan de smartex

Al wat meer vacht heeft hij ook al. Maar ga denk ik niet nog keer scheren.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:20

Ik vind het heel lastig om te bepalen of mijn haf het koud heeft of niet.. Aangezien ik een echte koukleum ben en dan denk aah zielig het is koud. Terwijl mijn haflinger het eerder te warm dan te koud heeft.. En ik eigenlijk ook weet dat een paard minder last van de kou heb als ik. Heb ik toch de neiging om een deken extra onder te leggen..

heb nog een oude 100 grams deken, denk nu ongv 50 gram.Deken is ongv 10 jaar oud.. Heb ook nog een bucas onderdeken.. maar die pas die vreemd genoeg niet.. zit te strak om zn hals. doe ik een tussenstuk dan schuift die naar achter. Dus zoekt er nog iemand een goedkope big neck bucas onderdeken 150 gram.. ik heb er 1.. zit nog wel wat haren in. (heb veel al uit gekregen) verder maar 10x gedragen. pb voorinfo

dus moet ff opzoek naar een andere goedkopere onderdeken. want bucas past hij toch niet, kwa onderdekens

edit: ik kan ook natuurlijk mijn reputex als onderdeken gebruiken
Laatst bijgewerkt door plutolover op 13-11-18 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:27

Ik heb m’n Bucas turnout light om. Hij heeft al wat een vachtje

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:05

Ik snap werkelijk niks vab de Bucas dekens..

Ik heb een 5.9 smartex rain big neck eigenlijk te groot en te lang, maar geen drukplekken op de hals. (Dat je de dekennaad in de hals ziet.) wel trekt die strak op de schoft maar dat doen alle dekens bij hem..

Dus ik dacht koop ik een big neck turnout light maat Kleiner. Die zit mooi aangesloten niet te strak om de hals ook niet te lis, trekt op de schoft wel iets strak als hij z’n hoofd op graashoogte heeft. Maar toch zie ik bij hem de dekenaad in z’n vacht..

Vind zo raar... wel heeft hij al wat meer wintervacht.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 06:51

Mijne voelt nog steeds prima onder z’n Bucas turnout light deken.

Ik vind t lastig oordelen bij hem omdat m’n haf t eerder warm dan te koud heeff, en al best wat vacht is aangegroeid.

Zelf heb ik wel de neiging om een onderliner om te doen

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:10

Zelf amigo past hij niet.. of is heel snel stuk ivm mijne in een groep staat 24/7. En fijne van bucas is die tempratuur..

ik heb gewoon een lastig paard haha

zo deken rand heeft hij ook met bijna alle dekens...

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:40

mijne kan gelukkig wel goed schuilen tegen de wind. nu hopen dat hij dat ook gewoon doet. hij kan elk uur wat eten dus kan hij zich warm eten houden.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:56

Kreeg net bericht dat stan heerlijk warm onder z’n Bucas turnout light staat :-)

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 07:59

ik heb 1 onderdeken al ruim 10 jaar.. en past nog prima. Hij zal wel wat dunner zijn maar funconeert nog prima

op dit moment doet de mijne het nog steeds goed onder zijn bucas turnout light deken. Heeft ook al weer een vachtje maar ga niet nog een keer scheren.

Ik hoop dat hij nu wel goed door zn vacht heen komt strak. Zodat ik in mei niet hoeft te scheren. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weeer.

De onderdeken kan ik alijd onder doen als het echt extreem koud wordt

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:52

ik heb nooit een halsstuk. Mijn haf heeft behoorlijke dikke manen. Valt zo goed als beide kanten op (1 kant stopt halverwege) maar hij is bijna nooit door en door nat op zn hals.

Zo is het bij elk paard ind weer anders. Wel grappig hoe dat zo kan verschillen.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:14

Ik wil ook nog zo walker..

Die van mij staat nog prima onder z’n turnout light z’n vacht is ook al weer aangegroeid en ga niet meer scheren.

Vanacht staat hij op stal dus ga geen extra deken om doen. Heb nog steeds een oude onderdeken denk nu 10 jaar. Zou denk ik nu 50-100 gram zijn ipv 150. Maar ik heb ook geen koukleum

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 07:49

Hier nog steeds de bucas turnout light. Van weekend had ik wel zoiets misschien een onderdeken eronder ondanks dat de deken tot -10 kan. En stan al wel weer behoorlijk in zn vacht zit.

ik vond hem niet echt warm aan voelen onder de deken. Maar zn lies, of achter zn oren waar ik altijd voel, voelde hij ook warm aan. Had ook niet echt het idee dat hij het koud had.

Mij is ooit verteld zolang ze warm vlak achter de oren (basis aanzet) of in de lies warm aan voelen ze het niet koud hebben. Ik heb werkelijk geen idee of dat ook echt waar is.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:54

ik zelf de bucas turnout light omdat ik niet paar keer heen en weer kan rijden om steeds deken te wisselen. En ik fijn vind kwa temp regeling

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:24

Ik moet mijn Bucas light ook ligt verbouwen.

De big neck versie is net iets te breed.. hooguit 1 cm. Maar dat is net genoeg om strak te trekken. De gewone versie is echt te smal.

Weet alleen nog niet hoe en waar.. want dan wil ik de sluiting ook wat lager.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:46

__elise__ schreef:
Wie heeft hier ervaring met de pasvorm van de Bucas Recuptex dekens? Gezien mijn paard KS heeft, overweeg ik sterk om die deken te kopen. Mijn paard heeft normaal van haar dekens 195 (EJ) en dat zit gewoon goed. Kan ik ervan uitgaan dat dit bij Bucas ook zo valt? Aangezien mijn paard een lage halsaanzet en dit geen goede combi is met Bucas, zal ze de deken 2 tot max 4 uur dragen. Is de deken ook goed te gebruiken in de zomer?


binnekort komt er een big neck versie van de reputex. miss zou deze beter passen omdat je paardje lage hals aanzet heeft

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:48

Ik heb m’n oudere haf nu onder z’n zomer Bucas buzz of met regenbescgerming ol z’n rug om gedaan. Is z’n rug wat beschermd tegen koudere wind snacht. Maar overdags niet te warm onder z’n Bucas turnout light deken. Deken zou tot 16 graden moeten kunnen... maar in z’n lezen en borst was die wat aan t zweten.

Als hij jonger was geweest ik hem zonder gezet

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:08

ik heb nu mijn bucas zomerdeken buzz off om gedaan. Deze beschermd zn rug wel beetje tegen kouder windje.

hij was gewoon onder de bucas turnout light die tot 16 graden kon, aan t zweten tussen zijn benen. ik kan niet 2x heen en weer gaan rijden. dus nu maar de zomerdeken om die kan tot 20 graden.


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:15

Mijne staat nu zonder deken

Morgen of donderdag wordt t weer frisser en gaat er de Bucas weer om.

Heb hem in okt geschoren

Had eerst m’n zomer buzz met regenstuk over de rug op gedaan. Maar daar zelf had die t warm mee

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:38

hier ook geen probelemen met bucas. Ja wel eens op de naden wat nat.. maarja meneer die speelt ook in de blub.. en waterplassen.. Maar zijn rug enz allemaal droog terwijl ik wel door en door nat was, zelf mijn jas redde het niet afgelopen woensdag... terwijl ik maar 5 min in de regen had gelopen.. En mijne loopt 24/7 buiten. En schuilen wat is dat?? kent hij niet hahaha.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:32

Hier staan m’n haf nog steeds onder de Bucas turnout light.

Vind de temp nog vrij fris. Vooral snachts. Hij staat 24/7 buiten met schuilstal.

Probeer eind april afhankelijk van de temp deken af te hebben

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:54

ik vind bucas super fijn ivm de temp regeling. Dat vind ik bij andere dekens lastig in te schatten..

De harry horse 200 gram deken stond mijn haf snel onder te zweten, terwijl dat met bucas niet zo is. Ik blijf vooral de temp lastig vinden..

Amigo was binnen een week kapot..

Ik twijfel nog steeds over wel of niet scheren.. kan ook uiteraard nog een streep scheren.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:14

ik ben benieuwd of mijn bucas nog water dicht is haha. heb hem laten wassen maar dan wel op bucas voorschriften. en oook voor die wasservice extra betaald.

ik heb nog een bus staan om waterdicht te maken. maarja dan kan ik het natuurlijk niet testen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers