[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:34

Hoi, hier een vraagje van een deken-noob.

Ik denk erover om mijn Mini Appaloosa van bijna 3 jaar binnenkort helemaal te scheren. Zijn vacht is zo enorm dik dat er - ondanks dagelijks borstelen - flinke klitten in komen. Lijkt me niet prettig voor hem. Ook staat hij op de wat minder koude dagen goed te zweten.

Ik heb nog nooit een paard gehad dat geschoren is, dus ben nogal onwetend als het op dekens aan komt.
Met het weer zoals het de laatste tijd is staat mijn pony een uurtje of 4 buiten per dag, als het echt stortregent dan korter. Zodra het weer toe laat, gaat hij langer naar buiten. Verder staat hij in een grote droge box (3 x 3,5) Nu zat ik te denken aan een 400 grams outdoordeken voor bij volledig scheren. Maar zouden jullie dan een aparte staldeken aanraden? :o? Ik heb gelezen dat deze beter ventileren..

Frummels

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:57

Bedankt voor de jullie reacties. :) Dan denk ik dat ik ook alleen voor outdoordekens ga. Scheelt ook weer gedoe met wisselen met buiten zetten en binnen halen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:47

Mooie deken zeg hierboven! Prachtige kleur ook :j

Hier is het echt rotweer. Het is 13 graden maar gevoelstemperatuur zal niet meer dan 8 graden zijn. Windkracht 6 a 7 is ook geen feestje :+

Voor de shet/mini eigenaren hier: waar kopen jullie je outdoor dekens? Mijne gaat binnenkort toch echt geschoren worden, en aangezien hij volgende maand verhuist naar een 24/7 buiten met schuilstal, wil ik wel fatsoenlijke dekentjes voor hem hebben.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:40

Dank je Koper, ik ga eens kijken.

Hier regent het gewoon flink hoor :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:21

Hier in Den Haag overdag rond de 10 graden, 's nachts een graad of 3 geloof ik. :j Al zag ik wel dat het de komende 2 weken weer kouder wordt en richting de 5 tot 0 gaat helaas.

Hier nog steeds niet geschoren. Twijfel zo omdat hij nu ongeschoren op stal staat en over 2 weken 24/7 naar buiten gaat met schuilstal. Hij verhaart ook als een gek nu.
Toch scheren, of harig laten? :=

Frummels

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:17

Mijn ongeschoren staat altijd zonder deken eigenlijk. Alleen als het echt heel erg nat is krijgt hij een ongevoerde regendeken op, maar dat gebeurt misschien 5x per winter haha. Hij staat 24/7 buiten met schuilstal.

Ik overweg wel om weer te gaan scheren binnenkort. Hij heeft het zo warm nu.. :=

Frummels

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:24

Mijn kleintje is nog steeds bloot. Al denk ik wel dat hij binnenkort geschoren wordt. :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie