[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:18

Ik heb nu de zijkanten van de hals omgeslagen en vastgestikt. Nu alleen nog het probleem dat dr regendeken een beetje open staat bij de sluiting waardoor dr onderdeken nog vrij ligt. Maar misschien dat dat wel droog blijft door haar hals. Zowel deken als onderdeken zijn dezelfde maat. Maar misschien dat het zo opgelost is en ze droog blijft! Anders misschien extra klittenband erop zetten dat de voorkant mooier sluit

Heb het idee dat amigo dekens hoger sluiten en strakker om de hals liggen

Ik heb haar vanmorgen terug onder 100 grams gezet. Zo even voelen hoe ze voelt. T is zo lastig, want ik was vorige week op vakantie. Dus heb die kou zelf niet gevoeld dus omdat ik t koud heb, denk ik gelijk dat zij t ook koud heeft.


Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:21

Hebben jullie ervaring met het insprayen van de horseware liners met waterdichtheidsspul? Zou dat werken?

Mijn liners liggen aan de voorkant van de hals iets vrij, waardoor ze nat kunnen worden. Nu lijken de dekens zich gelukkig niet vol te zuigen, maar ik dacht misschien helpt het als ik ze inspray? Uiteraard heeft ze dan nog gewoon haar regendeken erboven hoor, dus het is niet mn plan om ze alleen met liner buiten te zetten :+ Maar meer voor enige extra bescherming.

of zou het niet werken door de stof van de liner?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:09

@koper. Ik denk alleen het voorste gedeelte van het deken. Dus wat uitsteekt en wat extra.

Of misschien een extra klittenbandje op de voorkant van haar regendeken zetten. Maar denk dat de schoenmaker dat zal moeten doen en kan die regendeken niet missen.. lastig lastig

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:37

Anders misschien tussendoor een streep scheren?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:44

0 grams regendeken en 100, 200 en 300 grams liner. 1e winter hier, dus weet niet hoeveel ze de 300 grams op krijgt.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:59

Ik twijfelde ook enorm wat ik moest doen. Voelde wel lekker warm onder haar 100 grams en schijnt windstil te zijn. Heb dus dr 100 grams op laten liggen. Natuurlijk weer net wanneer ik een paar dagen weg ben. Stalgenootje wilt gelukkig wel wisselen wanneer nodig.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:34

Ik heb vanavond mijn ongeschoren onder haar 200 gezet. Wel beetje getwijfeld, maar ik zelf vond t ijskoud al. Mocht t nog veel kouder worden heb ik nog een 300 grams liner. En evt dat ik nog liners kan combineren mocht t echt echt nodig zijn voor bijv enkele dagen (lijkt me namelijk niet heel ideaal). Maar in geval van nood.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:43

Ik heb ook die problemen met de liners onder mn rhino. Dat ze uitsteken, en de voorsluiting scheef trekt etc. Ik heb nu 2 liners vermaakt, zodat ze minder uitsteken. Gelukkig zuigen die liners niet vol. Ook schuift mn deken met liner iets. Kortom. Ik ben er nog niet 100 procent fan van, maar ze krijgt er tot nu toe nog geen schuurplekken van. Deze winter probeer ik het op deze manier op te lossen. Ik wil volgend jaar kijken of ze dekenloos kan blijven. Dus zou t zonde vinden om weer nieuwe dekens aan te schaffen. Eerst eigen paadd dit jaar. Dus alles is nieuw dit jaar. Leek zo'n fijne oplossing die liners. Maar als ik dit had geweten was ik toch voor een gevoerde deken gegaan.


Afbeelding

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:54

Bij mij zou die sluiting voor het mooie naar beneden moeten.. goede tip om de voorkant eens los te laten! Ik heb zelf het idee dat als ik de onderste ring gebruik dat de voorkant van de hals mooier aansluit ook. Alleen dan ligt de bovenkant van haar deken weer niet heel mooi.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:55

Y_Jong schreef:
Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Goede tip van jou Koper, zal de liner aan de voorkant eens los halen kijken wat dat uithaalt. Weggooien en een deken met voering kopen vind ik zo zonde, in een maand tijd ruim €300 aan dit spul uitgegeven... Eerst maar eens naar andere oplossingen zoeken!

Ik heb precies t zelfde dus. En vooral omdat iedereen helemaal zo enthousiast is over het systeem. Blij om te lezen dat t niet bij iedereen fantastisch is!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:11

Perryx schreef:
Hoe veel gram hebben jullie niet geschoren paarden op ?

Nu nog onder 200 grams. Ga dr straks denk ik weer onder 100 grams zetten.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:44

Ik heb dr teruggezet naar 100. Morgen even kijken hoe ze voelt.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:16

Volgens mij heeft bucas als enige zo'n brede temperatuurrange..
Ik ben zelf wel te spreken over de pasvorm van mn rhino horseware deken. Dan zou je eventueel met liners kunnen werken

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:31

Mijn rhino met liners was enorm aan t schuiven. Heb nu de buiksingels wat strakker gedaan. Hopelijk werkt het. Ben zo klaar met dat geschuif van die dekens. Leek vandaag wel te helpen, maar even aankijken. Zou kunnen dat iemand hem net had rechtgelegd. Iemand ervaring of dat ook echt werkt.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:22

Rianne, ja heb ik. Voor en achterkant zitten vast. De deken schuift ook samen met de liner. Maar alleen de achterkant. Zonder liner schuift de regendeken niet.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 07:47

Gisteren voelde ze nog goed onder dr 100 grams. Denk dat dit weekend weer de 200 grams op gaat. Kan die 100 grams gelijk eens gewassen worden. Heeft ze daarna weer frisse 100 grams liggen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:52

Ongeschoren en gisteren van 100 grams naar 200 grams gewisseld. Vanmorgen twijfelde ik zelfs of ze t niet te warm had eronder.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:43

Ik dacht vanmiddag net dat zonnetje ook ff van zal ik er ff zonder zetten. Even lekker luchten enzo. Maar toch maar niet gedaan. Misschien toch beetje frisjes zo bloot ineens. Als de temperaturen nou wat hoger waren geweest...

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:03

Yvank_ schreef:
Laura_ schreef:
Ik dacht vanmiddag net dat zonnetje ook ff van zal ik er ff zonder zetten. Even lekker luchten enzo. Maar toch maar niet gedaan. Misschien toch beetje frisjes zo bloot ineens. Als de temperaturen nou wat hoger waren geweest...

Bloot? het is 1 graad. De zon kan ook schijnen met -20.

Ja, maar niet gedaan omdat t indd wel fris is, maar denk dat ze t wel lekker zou vinden als die deken ff af zou kunnen. Helaas moet ze nog ff geduld hebben

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:29

Ongeschoren en niet gewisseld. Ze voelde goed eronder. Wordt na t weekend ook weer kouder, dus kijken of ze t met 200 niet te koud heeft.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:25

Bij mij alweer een tijd onder 100 grams. Als de weersvoorspellingen uitkomen wil ik dr dit weekend ff overdag paar uur zonder deken zetten. Ff lekker de dekens af.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:57

Onder wat staat jullie ongeschoren nu? Hier nog 100 grams. Twijfel of ik dr naar 0 grams zal doen of niet. Temperaturen snachts zijn nog zo fris.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:18

Stalgenootje gevraagd of die vanmiddag het deken af wilde halen. Kan die vanavond weer op. Hopelijk kan die de komende dagen tussen de middag vaker voor een paar uur af. Denk dat ze het wel lekker vind. Vraag me af hoe ik dr aantref. Denk volledig onder de modder.

Vanaf volgende week gaat de temperatuur snachts richting de 4 graden. Denk dat ze dan overdag en snachts onder dr ongevoerde deken gaat. Even kijken nog hoe het loopt. Laten ze maar gauw volledig af kunnen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:14

Overdag bloot en snachts 100 gram. Twijfel nog of ik de 100 grams er onder vandaan ga laten vanaf nu.


Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:28

De mijne staat vanaf nu onder 0 grams snachts. Overdag bloot


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers