[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:59

Tancreda4 schreef:
[ [url=m/1sD1IB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand ervaring met deze felix buhler deken?

https://m.kramer.nl/Acties/WINTER-SALE/ ... -680-100-g

Ik heb een 50 grams van felix maar die heeft een andere borstsluiting. Vraag mij af of dit zou passen.

Dit is die ik nu op heb.
[ [url=m/sePpeG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bx9vxM.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik denk dat de deken te lang is en dat deze daarom gaat trekken en vreemd sluit van voren. Maar kan ook aan de pasvorm liggen, ik vind hem iig niet mooi liggen.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:21

Tancreda4 schreef:
Lizz schreef:
ik denk dat de deken te lang is en dat deze daarom gaat trekken en vreemd sluit van voren. Maar kan ook aan de pasvorm liggen, ik vind hem iig niet mooi liggen.


De deken die ik al heb, de grijze die ze op heeft ben ik juist heel tevreden over. Gaat niet trekken blijft mooi liggen en schuift niet. Eindelijk een deken die niet gaat trekken en knellen juist. Ze is wat uit haar dekens gegroeid maar een maat groter is vaak te ruim. Door de halve hals is een maat groter beter te doen zonder open te gaan staan.

De andere van het voorbeeld plaatje vind ik idd de sluitingen wel raarder zitten dus nog niet aangedurfd. Maar eigenlijk zou ik ooit nog wel een 100/150 outDoor willen zodat ik niet met onderdeken hoef te werken.

Mijne staat sinds donderdag met 50 + 100. Daarvoor met 50. Ongeschoren.

Oh :') je had die grijze al... hij is nog zo schoon begreep dat die nieuw was.
Maar als deze je nu bevalt zou ik die andere wel aandurven.
Het paard op de foto heeft een flinke hals en dat vertekent misschien wel een beetje.
Er is volgens mij alleen een extra sluiting aan de onderkant bij gekomen?

Ik heb ook eens bij kramer gekeken, best vreemd dat de deken die jij hebt er tweemaal op voor komt met verschillende prijzen >;) je kan ze ook eens mailen of ze die toevallig niet in 100g hebben. Misschien is de ene wel dikker en staat het fout op de site.

Roos_M schreef:
Die van mij stond overdag met 300. Was echt lekker warm eronder.

Kan het zijn omdat ik een liner 100 met een 200 gecombineerd heb onder een 0 grams dat de isolatiewaarde gewoon hoger is?

Ik vind 300 zo weinig klinken! :')
Heb wel een 400 klaar liggen hoor!

Ja meer lagen isoleert beter, althans dat heb ik ook altijd begrepen. Want er zit extra stof en een laagje lucht tussen.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:08

Zit de buikflap aan de binnenkant vast?
Ik ken dekens waarbij je deze kan verstellen, maar die banden lopen dan over de rug en de buikflap kan je los halen en verplaatsen.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:53

Kasmir schreef:
Ziet eruit alsof het mooi past die duo! Ben wel echt fan van de rambo outdoor dekens.

Heb besloten de buzz off toch gewoon terug te doen, denk niet dat ik dat deken echt mooi passend ga krijgen en kan nu nog gewoon gratis retouneren. Ik heb nu de 6.6 besteld, gewoon even passen anders gaat die ook weer retour, dan zou de Amigo bugrug XXL nog een optie zijn, die heeft iig wat minder vorm xD, maar stof schijnt erg slap te zijn. Er moeten toch gewoon dekens gemaakt zijn voor breed geschouderde paarden..

Snap dat je deze retour stuurt. Het zou zonde zijn als er schuur en of drukplekken komen van die flap.
Wel zou ik (als die grotere past) de flap die je achter de oren terugslaat, vastnaaien of hals wat inkorten (dubbelslaan en stiksel er in). In ieder geval wel vast zetten met een stiksel zodat het niet terug kan slaan.

RianneH schreef:
Is ook een probleem wat ik had bij de buzz off, de voorkant zat te ver naar voren en snoerde aan als een singel. Ik heb er destijds ook verlengstukken bij gekregen maar dit hielp niets. Uiteindelijk wel enkele keren gebruikt met strotouwtjes verlengt maar nooit 100% tevreden mee geweest. De losse singels van Bucas waren te kort, misschien kan ie iets anders fabriceren? Je hebt idd ook van die buikflappen van Boët (en namaak) die je los er omheen kan doen, wie weet een combi van dat?

Ik heb de Duo gister binnen gekregen en dat is toch wel een mooie deken zeg <3
Vind het wel lastig inschatten of zo’n deken goed ligt als ie nog zo vers en niet ingezakt uit de verpakking komt, maar denk dat het een blijvertje is.
[ [url=m/LBffE7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K3JBjq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeker een mooie deken, denk ook dat die wel goed zit.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:58

Newallure schreef:
Ik baal als een stekker..... mijn hafje van bijna 5 begint uit zijn rambo original te groeien -O-
Super fijne deken die goed tegen ruinen gestoei kan. Hij word te strak bij de boeg en hals opening lijkt ook wat krap te worden......lengte is verder wel goed.
Wat zijn opties qua merken en modellen die ruimer zijn bij boeg en hals en ook stevig als er gestoeid word?

Welke borstsluiting heeft je deken? Die met één ring en twee musketons?

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:53

Newallure schreef:
Ja klopt

Oh dat is wel lastig. Want met veel andere dekens kan je een tussenstuk kopen, een borstverlenger of borstverbreder. Maar met deze sluiting heb je die niet of je moet zo’n ding zelf ombouwen.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:40

Newallure schreef:
Ombouwen is niet zo mijn ding :o zat meer te denken welke deken wel zou passen en heel blijft met ruinen gestoei....
Dus als iemand advies heeft :)

Dan een deken zoeken die een dikke buitenstof heeft, 1200 denier en voor een big neck.
Maar heb dat laatste zelf niet nodig, dus kan je daar in niet adviseren.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:44

judithM schreef:
0 grams regendeken

Hier hebben er een aantal (3) ook een amigo hero 0grams en die zijn alle drie doorweekt na een dag regen, ze zijn niet bestand tegen veel regen. Een zomers buitje is geen probleem. Volgens mij heeft het met het waterkolom te maken.

Macarona schreef:
Ik doe nog even 1 poging om de foto's er op te zetten.. de vorige poging ging mis haha :o


[ [url=m/uAmzfT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uShqu7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nv9R4A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop dat het nu gelukt is..

Ik vind de deken erg netjes zitten.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:19

Ik, nou ja het paard heeft ook het liefst dekens met gladde voering. Met katoenen voering gaat ook sneller schuren.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 6 bezoekers