[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Donnatella

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:50

Klein vraagje, vinden jullie ook niet dat de Amigo dekens van pasvorm/grootte zijn veranderd? Ik heb nu een Amigo Bravo lite gekocht en die sluit veel hoger op de hals en is korter aan de billen dan dezelfde deken van enkele jaren geleden.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:37

Even een algemeen vraagje aan de dekenkenners hier. Hoe vallen Dominick dekens mee? Zowel prijs/kwaliteit en pasvorm? Ik ben gewoon aan Amigo/Rhino dekens, maar voor mijn grote ruin vallen die wat smal (zeker de nieuwe Amigo die ik kocht is smaller geworden, vind ik, gelukkig pas die wel goed voor mijn ander paard).

Momenteel heeft mijn geschoren paard 300 gram Amigo bravo op + 0gr Amigo met 150gr hals (in de wei). Wij combineren het altijd zo. Dan blijven de onderste dekens mooi proper en droog. Dat is aangenamer om hen 's avonds op te zadelen of te verzorgen. Dan kan de natte/vuile 0gr deken gewoon af. De paarden staan wel aan huis dus het is makkelijk voor ons om die 0g regendeken 's morgens even op te leggen voor het buiten gaan.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:20

Het lijken echt fijne dekens te zijn. Blijkbaar zijn sommige maten momenteel wel uitgeput tot februari. Fijn om te horen dat het iets is voor bredere paarden.

Donnatella

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 07:41

Ik gebruik eigenlijk geen 100gr. Hier gaat er een regendekentje op eind September zodat ze dik in het haar staan (medio/eind oktober) daarna worden ze geschoren en gaat er ineens een 200gr op.
Ik moet wel zeggen dat mijn oude Rhino's nu misschien wel de dikte hebben gekregen van een 100gr.

Donnatella

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:28

Ik doe dit zo bij mijn horseware dekens en dan er nog een elastische dekensingel rond zodat de hals ook blijft liggen als ze rollen. Gaat prima!

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 06:42

Een vraagje, kan je aan alle Shires dekens ook een losse hals vastmaken of op zijn minst toch aan die waar ook een onderdeken aan vastgemaakt kan worden? Bv. die van 50 gr (https://www.agradi.nl/tempest-original- ... -groen.htm) kan daar ook een hals bij? Ik heb liever een losse hals die ik kan aan- en uitdoen bij goed en slecht weer dan een vast hals. Maar er staat weinig uitleg bij deze dekens (niet bij Agradi en niet bij Equimatch)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie