[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:07

Dacht ik zelf ook maar de normale zit veel te strak en zoals je misschien nog wel weet zoek ik al heel lang.


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:26

Geprobeerd maar de emblemen van horseware vallen precies op het bottige deel van haar schouders.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 09:41

Yvank_ schreef:
Fairytail schreef:
Geprobeerd maar de emblemen van horseware vallen precies op het bottige deel van haar schouders.

Nou dat laat je die toch verwijderen?

Precies wat Josien ook zegt. Je kan eindeloos doorzoeken maar vermoedelijk heeft je paardeen afwijkende bouw en vind je niks passends. Pas dan een deken aan. Dat hebben al veel meer in dit topic gedaan.


Als ik de emblemen laat verwijderen heb ik geen sluiting meer, maar ik heb meerdere dekenswasserijen benaderd om dekens te vermaken maar nog geen partij gevonden. Suggesties?

Over de Bucas en toch schuren met bh, kan niet anders dan het eens zijn met de andere hij past dan niet optimaal.

Ik ben blij dat t droog is, kan mijn passende deken weer een poos op:) Heb t merk gevraagd of ze niet stiekem eentje ergens hebben liggen die nooit verkocht is of weer zoiets gaan maken maar helaas.

Wat is jullie ervaring met Catago? Die kan ik hier bij de ruutersportzaak als t goed is testen (echt een testdeken).

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:37

HarmanL de Catago?
Ik heb hem vandaag opgehaald om een week te testen. De 200g zou voor lente en herfst zijn en de 400g voor de koude winterdagen. Ik gooi hem nu op, ben benieuwd.

Afbeelding


Afbeelding

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:01

Afbeelding
Hij lijkt zeker maar sluiting zit volgens mij lager, lengte is anders en de Smartex past mijne in gewoon en big neck niet. Het ene knelt het ander zwemt ze in.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:22

Hij lijkt op t eerste gezicht goede kanshebber. Tijdens t eten kan ik nog met mijn hand langs de schouders, hals en schoft. Schoft wel iets strak maar niet langs de naad. Hij is iets lang maar de maatvoering is net even anders, net als weatherbeeta 150 i.p.v. 145. Lang getwijfeld aan deze deken omdat hij alleen als 200g en 400g te koop is maar kwam tegen dat hij word verkocht als lente/herfst en winter versie, daarmee zou hij vergelijkbaar zijn met de Bucas die je dus al sneller op kan gooien dan een gewone 200g, deze deken is alleen volledig glad gevoerd. Ik was overtuigd nu ik hem tegen waskosten bij een regionaal ruitersportzaakje mocht testen (of hij moet kapot gaan maar dat zou domme pech zijn). Ze komen met een 0gr met zijsluiting maar die is maar 600D.

Ik ben echt heel benieuwd of hiermee de zoektocht eindigd, niet goedkoop maar niet duurder dan Bucas of Horseware.

Ik hou jullie op de hoogte :)

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:06

Yarkayunda: fedimax en Catago? Catago ben ik nu aan t testen op mijn paard, gister met restje zweet eronder weggezet en ging super! Catago benoemd alleen geen range zoals Bucas dat wel doet, zij doen dit niet omdat het paard afhankelijk is.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:52

Ik heb de Catago nog steeds opliggen, blijft recht liggen en kan nog geen schuurplekken ontdekken (wel lastig want de oude van de Bucas zitten er nog). Vandaag de deken plat op een Smartex gelegd en de hals is echt anders uitgesneden. De hoek naar de schouderplooi loopt flauwer, sluiting zit lager en sluiting is net wat ruimer.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:58

Hij is lichter van gewicht maar kwa stof (dikte draad) lijken ze gelijk. Bij Bucas staat echt ballistic en bij Catago super sterk nylon. Beide kunnen natuurlijk gewoon stuk als er maar hard aan getrokken word of ongelukkig langs wat scherps. Ik vind zelf de Catago mooier gemaakt. Veilige sluitingen, coupe naden met een soort balein langs de billen en over de staartflap (wappert dus niet op) en de magneet van Bucas is bij Catago een brede strip klittenband. Baal als een stekker dat hij niet in 0 of 50 grams komt want dan wist ik t al wel! Wacht op antwoord of hij gaat komen in minder grams, anders aankijken hoe t gaat als t 10/12 graden is denk ik.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:26

Komen niet als wug maar sluit wel hoog op de hals. Als je hem googled kom je ze onder andere bij Atorka tegen (model is Catago Performance).

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:08

Koper je kunt hem testen via Brandhof Dier en Ruiter, kosten voor t wassen en eventueel schade (hij is een keer verscheurd uit de hengstenwei terug gebracht).

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:16

Ik vond de hals opening van premier equine raar, bij mijn paard zaten ze strak/klem op de schouder en schoft. Hou rekening met de verzendkosten terug en zeker een maat kleiner bestellen! Zou het kunnen dat Horseware door de emblemen schuurt? En niet zo zeer de liners, liners zijn best ruim.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:35

Lastig No-No het scheelt erg veel per merk, hopelijk past hij! Ik heb net de Catago besteld *\o/* (in 205 hoewel ik altijd 195 heb en van Premier equipe zelfs 191).

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:44

Gijn van de optimo en Bucas! Jennifer die van mij viel tussen Classic en Big neck in, ik heb nu de Catago in de actie besteld (-25%)

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:01

Nee de Catago is er voor milde winters/voorjaar in 200g en echte kou adviseren ze 400g maar dat is niet voor Nederland zeiden ze tegen mij. Ik wou geen 200g maarja deze past eindelijk! Heb nu een allert aangezet op Matktpkaats dan wil ik bij de tweedehandse de voering er uit halen.
Heb je al aan een extender gedacht?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:18

Jennifer: hoe ligt hij te krap? In de breedte of juist de diepte van de romp/ nek? Vormen kan wel iets maar als t niet ligt gaat t niet ineens beter liggen (althans dat zou ik niet verwachten).

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:23

Kasmir: ik vind de Rambo een drama kwa ruimte. Lengte viel gelijk als mijn andere dekens maar zat strak bij de schouder en ik heb echt geen breed paard.

CK88 ik heb voor de hals is klittenband laten plaatsen door de schoenmaker, functioneel en goedkoper dan een origineel (als dag al kan)

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:05

Rambo vs Bucas hangt heel erg van je model en je wensen af. Rambo heeft de Optimo met hoge loopsplit en meerdere modellen met v-sluiting, daarnaast natuurlijk gladde binnenvoering en makkelijk met liners. Echter voor mijn paard zijn dit allemaal geen punten waar ik wat mee zou kunnen, het hangt dus van je paard af. Bucas is makkelijk met zijn ademend vermogen en de schouderplooi kan net wat ruimte geven voor paarden die hoekige schouders hebben. Bucas sluit doorgaans wat hoger rond de hals waardoor hij niet vast komt te liggen op de schouder, Rambo heeft weer modellen met meer ruimte en kan daardoor dus te laag over de schouder lopen.

Net wat je zoekt dus, beide maken kwalitatief goede dekens, waar Bucas ook instapmodellen heeft (Rambo niet, dan stap je over naar bijvoorbeeld Amigo).

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:49

Ohjee Kasmir, ik herken mijzelf in jou, ook een drama zoektocht. Na de keuze om de Catago te bestellen gelijk gekeken of ze vliegendekens hebben maar helaas nog niets op de website :( Ik ga denk ik is kijken of ik een bucas tweedehands kan kopen en die verbouwen tot de Catago hals, of zou je er niet doorheen komen? Je hebt ook de Schneider en stormshield dekens (https://www.stablestyle.nl/Zomerdekens), maar daar staan nog geen vliegendekens van online.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:22

De grotere is te groot, streepje bil kan opzich geen kwaad maar ik wil zelf graag een grote flap (24/7) buiten. Heb eerder mijn twijfels of rond de hals en schouder wel genoeg ruimte is? Maar kan ook de nieuwheid zijn dat het strak lijkt door stugge stof.


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:19

Koper: de Smartex zou ik dan opgooien.
JenniferU: heb je een Horseware liner? Die zijn niet zo lang en dan kun je testen of dat voldoende is? Als je hem sowieso wil inkorten kan ik mijn 198 liner opmeten voor je?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:16

JenniferU: was ook meer of die afmeting de oplossing zou zijn, anders kan ik mijn liner opmeten. Eerst maar Bucas zijn antwoord afwachten.

Rianneh: het is dat je een sterke stof wil anders had je naar Busse of Felix Buhler kunnen kijken. Ik ben ook niet overtuigd van Horseware op mijn paard, met langer drager geven ze toch plekken, snap je twijfel dus zeker!

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:23

Hier overleeft ook Rambo niet, verschil is wel dat je dan geen winkelhaak over de hele lengte hebt van je deken. Meerdere Rambo’s en ballistic nylon dekens hier zien sneuvelen.

Wat betreft dekens kan 300 krap aan genoeg zijn, hangt van je paard en de omstandigheden af, heb je eventueel een staldeken? Zelfde advies gaat ook op voor t afbouwen en hoe kort hij geschoren gaat worden natuurlijk.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:14

Als t mild is lijkt mij 300g op geschoren prima maar dit hangt van de deken, omstandigheden en je paars af. Voelen/kijken waar hij zich prettig bij voelt. Maar gezien je dan van 300 naar 300 kaal gaat is een onderdeken achter de hand hebben wel fijn.

Bucas bij een lage halsaanzet kom je wel bij bigneck uit, bigneck is niet perse voor brede paarden, de halsuitsnede loopt dieper naar achter het voorste stuk is niet breder.

Jammer van de Amigo, waar loop je op vast kwa pasproblemen?

Ook hier wel is schuurplekken van een deken gehad.

Hebben jullie ervaring met regenrijdekens? Ik heb een monoblad waardoor ik heb over t blad zal moeten leggen maar ben bang dat het lelijk gaat krassen.. Ben benieuwd hoe jullie dat doen met regenachtig weer (heb geen binnenbak tot mijn beschikking).

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:13

Als je een deken zoekt die op een nat paard kan kun je ook uitwijken naar bijvoorbeeld fedimax en catago, alleen de catago kan ik wat van zeggen kwam pasvorm de fedimax heb ik nooit in het echt gezien. Er zijn overigens wel meer merken met een staydry voering.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers