[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kasmir

Berichten: 5431
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:28

Ik loop wat voor maar ben al beetje voor vliegendekens aan het kijken voor m'n tinker. Zou een maat groter helpen of gewoon toch een ander merk? Hoe valt bijv. de Rambo protector van voren? Is vooral de borst die wat ruimte nodig heeft. Ik heb nog nooit een passend vliegendeken gevonden, maar vorig jaar zat ze onder de bulten dat ik toch weer een poging ga wagen x).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:57

Mooi op tijd Kasmir :D Helaas geen ervaring met Rambo.

Garola haar deken valt echt perfect! Heel erg blij met de deken <3
Afbeelding

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:42

Afbeelding
Mijn paard van 1.66 met best wel brede borst past de Rambo protector 6.0. Ik vind de pasvorm super.

Staat goed Ketly!

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:43

Ik heb de protector ook een maat kleiner dan normaal. Maar geen breed paard, de deken ligt op mijn draver wel mooi :)

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:55

Als je een ruime zoekt..dan zeker Protector. Fantastische deken!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:09

Kasmir schreef:
Ik loop wat voor maar ben al beetje voor vliegendekens aan het kijken voor m'n tinker. Zou een maat groter helpen of gewoon toch een ander merk? Hoe valt bijv. de Rambo protector van voren? Is vooral de borst die wat ruimte nodig heeft. Ik heb nog nooit een passend vliegendeken gevonden, maar vorig jaar zat ze onder de bulten dat ik toch weer een poging ga wagen x).

[ [url=m/vHRc2V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DZCIGA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pYljf2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zou de deken van de decathlon op zijn minst kunnen proberen, deze valt wel ruim namelijk. Past goed bij de bredere paarden.

Kasmir

Berichten: 5431
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:41

Faitherr schreef:
Kasmir schreef:
Ik loop wat voor maar ben al beetje voor vliegendekens aan het kijken voor m'n tinker. Zou een maat groter helpen of gewoon toch een ander merk? Hoe valt bijv. de Rambo protector van voren? Is vooral de borst die wat ruimte nodig heeft. Ik heb nog nooit een passend vliegendeken gevonden, maar vorig jaar zat ze onder de bulten dat ik toch weer een poging ga wagen x).

[ [url=m/vHRc2V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DZCIGA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pYljf2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zou de deken van de decathlon op zijn minst kunnen proberen, deze valt wel ruim namelijk. Past goed bij de bredere paarden.


Ohjaa die was ik alweer vergeten die tip heb ik al eens gehad. Ga die dan eerst maar eens proberen ben benieuwd :D.
M'n paard hangt een beetje tussen 185 en 195 in, hoe valt die van decathlon?
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 08-01-19 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:43

CK88 schreef:
Weet iemand of je dat klittenband stuk van de V sluiting van Horseware ergens los kan krijgen? Paard heeft hem eraf gesloopt, wug blijft opzich wel liggen zo maar wil de deken toch graag weer compleet maken. Gaat dus over die klittenband stook achter de V sluiting waar je het rechterklittenbandje om heen kan vouwen zeg maar.


Niemand Y;(

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:38

Ik zou even informeren bij een zaak die horseware dekens verkoopt. Denk dat die dat beter kunnen uitzoeken/navragen.

CStokman
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-01-19
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:05

Toen mijn paard op een andere stal stond en niet buiten kwam waren de dekens van Harry Horse Highliner heel fijn. Ik had een 300 grams en 500 grams. Wanneer het echt overdag ook rond het vriespunt lag legde ik beide dekens erop. Heb het paard nooit hoeven scheren en is nooit ziek geweest.

Daarna is mijn paard verhuist naar een andere stal waar die dagelijks buiten werd gezet, ook in de winterdag: weer of geen weer. Toen ben ik over gegaan op de Pagony Triger dekens. twee outdoor dekens van 200 en 500 gram. En een eventuele onderdeken van Pagony van 300 gram wanneer het overdag bij het vriespunt kwam. Ook nu het paard niet hoeven scheren.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:23

Kasmir: ik vind de Rambo een drama kwa ruimte. Lengte viel gelijk als mijn andere dekens maar zat strak bij de schouder en ik heb echt geen breed paard.

CK88 ik heb voor de hals is klittenband laten plaatsen door de schoenmaker, functioneel en goedkoper dan een origineel (als dag al kan)

Kasmir

Berichten: 5431
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:26

Met het feit dattie ook goed op een draver lig ga ik 'm nog maar even niet proberen op mn tinker. Nu die van decathlon besteld, hopelijk de goede maat maar anders heb ik nog tijd zat 'm te ruilen :')

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:32

Kasmir schreef:
Met het feit dattie ook goed op een draver lig ga ik 'm nog maar even niet proberen op mn tinker. Nu die van decathlon besteld, hopelijk de goede maat maar anders heb ik nog tijd zat 'm te ruilen :')


ik heb de protector op een brede fries x tinker, past perfect!

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:11

Voor mijn grootschouderige (niet breed, wel erg lage halsaanzet en schouders van het type schotelantenne) ruin heb ik vliegendekens van Nika. Die bevallen heel goed.

Wat stiekum ook goed bevalt zijn de binnenboxen in de geïsoleerde schuur. Ik had er vanochtend enige overreding voor nodig om ze naar buiten te krijgen. Binnen kunnen ze ook gewoon bloot staan, vanochtend heb ik even staan twijfelen wat ik mijn ruin op moest gooien. De Smartex leek me te warm... dus ik heb gegokt dat het vooral storm en weinig regen zou worden en de Weatherbeeta gepakt. Gelukkig maar, het is redelijk zonnig en onder de Smartex heeft 'ie het dan te warm.
Vannacht gaan ze denk ik weer op stal, de wind komt precies uit een ongunstige hoek.

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:38

Bucas kon de smartex rain van een paar paginas terug niet ruilen dus hebben besloten de deken te verkopen. Maat 105 is gewoon echt veel ste groot voor mijn pony. Deken is in de winkel hartstikke duur en deze is nog nooit gebruikt dus hoop hem voor een goede prijs te verkopen.

Ben nu aan het kijken naar een rambo deken. Spreekt me denk ik meer aan dan bucas? Weet iemand wat de voordelen zijn van een rambo deken tov bucas?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:05

Rambo vs Bucas hangt heel erg van je model en je wensen af. Rambo heeft de Optimo met hoge loopsplit en meerdere modellen met v-sluiting, daarnaast natuurlijk gladde binnenvoering en makkelijk met liners. Echter voor mijn paard zijn dit allemaal geen punten waar ik wat mee zou kunnen, het hangt dus van je paard af. Bucas is makkelijk met zijn ademend vermogen en de schouderplooi kan net wat ruimte geven voor paarden die hoekige schouders hebben. Bucas sluit doorgaans wat hoger rond de hals waardoor hij niet vast komt te liggen op de schouder, Rambo heeft weer modellen met meer ruimte en kan daardoor dus te laag over de schouder lopen.

Net wat je zoekt dus, beide maken kwalitatief goede dekens, waar Bucas ook instapmodellen heeft (Rambo niet, dan stap je over naar bijvoorbeeld Amigo).

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:56

Kasmir schreef:
Met het feit dattie ook goed op een draver lig ga ik 'm nog maar even niet proberen op mn tinker. Nu die van decathlon besteld, hopelijk de goede maat maar anders heb ik nog tijd zat 'm te ruilen :')

Bij mij ligt de protector op een forse haflinger met flinke boeg.

Kasmir

Berichten: 5431
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:03

Wat denken jullie, gaat een maatje kleiner helpen of is dit gewoon ook echt het model niet? Zit wel een mooie lange hals op dit deken, maar die zit wel al vrij strak dicht. Anderzijds zouden daar natuurlijk langere klittebandjes aan gemaakt kunnen worden.

Ideaal dit trouwens, normaal pas ik altijd in het voorjaar maar dan verharen ze zo. Stuk makkelijker schoonhouden tijdens het passen zo :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:06

Maat kleiner? Het oogt vreselijk krap bij de boeg. Lijkt me niet de juiste pasvorm voor je paard. Achterkant is ook erg lang.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:06

Denk dat kleiner wel erg smal gaat worden..

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:15

Deze gaat niet passen. Is te lang, maar nu al te krap op de borst.

Kasmir

Berichten: 5431
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:15

Ja dat vrees ik ook, dit deken doet eigenlijk hetzelfde als de Master.. Andere suggesties?
Heb ook een Rambo protector maat 6.6 gepast van iemand, die was duidelijk te groot maar ik vrees dat ik daarmee weer hetzelfde probleem krijg omdat hij rond de boeg al wel weer strak trok.

Tegen de tijd dat de vliegen er zijn heb ik hopelijk een deken :'). Vorig jaar was haar hals een soort brailleschrift, zo sneu.

Even foto van d'r schouders zonder deken.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 10-01-19 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:22

Bucas bigneck mss een optie?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:04

Bug rug xl? Die valt echt ruim.

Bucas heeft geen big neck vliegendekens meer

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:08

Ik zou gewoon een stevige, goed ventilerende vliegendeken pakken en een oude/kapotte. En van de oude naar wens een voorstuk knutselen. Dan kun je 't precies passend (laten) maken voor jouw paard, en een groot voordeel van vliegendekens is dat je de stiksels niet hoeft te lijmen.

Je hebt een erg lastig model paard vrees ik. Qua dekens bedoel ik dan. Dan gaat het een lange zoektocht worden. Ik zou dus kiezen voor een kwalitatief goede deken en die een beetje aanpassen.