Automobilist liet Lara aan kant van de weg liggen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Automobilist liet Lara aan kant van de weg liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 07:41

www.noordhollandsdagblad.nl

Van onze verslaggeefster
MIDDENBEEMSTER-,,Ik ben woedend en in alle staten.'' Hein van Grinsven is dringend op zoek naar de automobilist die maandagmiddag zijn dochter Lara heeft aangereden en haar aan de kant van de weg heeft laten liggen.

De 15-jarige Lara liep maandag met haar paard over de Nekkerweg, in de buurt van manege Maarse aan de Rijperweg. ,,Ze kon niet op haar paard rijden, want die is geblesseerd. Maar haar paard moet wel beweging krijgen en om die reden had ze hem aan de hand meegenomen. Op een gegeven moment werd ze gepasseerd door een auto en daar schrok haar paard zo van dat hij een stap opzij deed. Mijn dochter werd vervolgens vol door de buitenspiegel geraakt en meegesleurd. De automobilist is daarna met hoge snelheid doorgereden en heeft mijn dochter aan de kant van de weg laten liggen.'' Het paard liep uit zichzelf terug naar de manege.
Hoe de auto eruit ziet waardoor Lara werd aangereden, kan Van Grinsven niet precies vertellen. ,,Het gebeurde allemaal heel erg snel, maar vermoedelijk gaat om een soort terreinwagen die goud- of champagnekleurig is. De auto zal ongetwijfeld wel beschadigd zijn geraakt, want mijn dochter is door de auto meegesleurd. De bestuurder of bestuurster moet dus ook wel wat hebben gemerkt.''
Lara bleek een gebroken enkel te hebben opgelopen door de aanrijding. ,,Ze zit inmiddels in het gips, maar ook haar gezicht is geschaafd en ze is haar voortanden kwijt. Als vader voel ik me verplicht om deze bestuurder of bestuurster ter verantwoording te roepen. Ik wil geen onschuldige mensen lastigvallen, maar ik hoef ook niet werkloos toe te kijken hoe asociaal gedrag ongestraft blijft.''
Van Grinsven roept om die reden iedereen op om te helpen bij het vinden van de auto die Lara heeft aangereden. ,,Ik ben dodelijk geschrokken, maar ook woedend en ik wil via alle mogelijke manieren de bewoners van Waterland inschakelen bij mijn zoektocht naar de bestuurder of bestuurster die na het aanrijden van mijn dochter is doorgereden. Het is een schandalige en laffe streek die ik aan de kaak wil stellen.''
Het ongeval waarbij Lara gewond raakte vond omstreeks 15.00 uur plaats. Op het moment dat het ongeval plaatsvond, stond zo'n 100 meter verderop een agent een bekeuring uit te schrijven aan een automobilist die was betrapt op het overschrijden van de maximumsnelheid. De agent heeft de auto die Lara heeft geraakt, wel gezien, maar wist toen nog niet van het ongeval. Volgens de agent betrof het een goudkleurige stationcar die kwam vanuit de richting van de Hobrederweg.

woensdag 5 februari 2003, 09:05


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:29

Nou ja, zoiets doe je toch niet

Ben benieuwd of ze de auto gaan vinden!

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:48

nou ja zeg!! wat een achtelijk verhaal Boos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:58

Achterlijke gladiool. Sorry hoor, ik heb er geen worden voor. Ik hoop dat hij gepakt wordt en moet bloeden voor wat hij gedaan heeft. Zoveel goudkleurige stationwagens zijn er toch niet? Dat moet toch te traceren zijn?

Je suis Charlie.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 22:45

bah!! je hebt toch verselijke mensen he Boos! Komaan zo iets doe je toch niet!!:n Ik hoop echt dat ze die auto vinden!!

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, LisaaSophie, Phonix en 37 bezoekers