dinek123 schreef:Ik heb inderdaad de eigenaar van mijn verzorgpaard gebeld. Zij heeft proberen uit te zoeken wie het is(lastig want dat durf ik niet te zeggen aan de hand van fotos, ik had die persoon nog niet eerder gezien). Ze zou dit inderdaad met de staleigenaar bespreken was het plan. Ik heb nog niet gehoord wat daaruit is gekomen.
Maar dat maakt dan nog niet goed wat er op dat moment zelf is gebeurd. Ik weet alleen niet of het zin had gehad om er op dat moment iets van te zeggen?
Sky_As schreef:lastig inderdaad...zeker omdat je niet weet wie het was. Ik weet niet hoe oud je bent? Ik weet van mezelf dat ik mijn mond niet had kunnen houden, maar kan me voorstellen dat dat niet voor veel mensen geldt. En als ze dan door zouden gaan, zou ik gewoon gaan filmen......zijn ze helemaal gek geworden.
Je zou de volgende keer natuurlijk wel kunnen vragen of ze iets rustiger aan kunnen doen omdat je paard er onrustig van wordt en je niet lekker kan rijden als een ander paard afgeslagen wordt. Dan houdt je het bij jezelf. (En Volgende keer zou je direct even de staleigenaar kunnen zoeken). Voor nu kun je er niet zo veel mee ben ik bang.
Ik ben zo blij dat we op een stal staan waarbij je bij aanmelding al te horen krijgt, dat een slof niet toegestaan is en dat vriendelijkheid naar het paard hoog in het vaandel staat (hebben ook een vrij flinke wachtlijst). Tuurlijk rijdt niet iedereen zoals je dat graag ziet, maar getrek, gepluk en geslaag zal je bij ons op stal niet zien.
Poekkie schreef:Sky_As schreef:lastig inderdaad...zeker omdat je niet weet wie het was. Ik weet niet hoe oud je bent? Ik weet van mezelf dat ik mijn mond niet had kunnen houden, maar kan me voorstellen dat dat niet voor veel mensen geldt. En als ze dan door zouden gaan, zou ik gewoon gaan filmen......zijn ze helemaal gek geworden.
Je zou de volgende keer natuurlijk wel kunnen vragen of ze iets rustiger aan kunnen doen omdat je paard er onrustig van wordt en je niet lekker kan rijden als een ander paard afgeslagen wordt. Dan houdt je het bij jezelf. (En Volgende keer zou je direct even de staleigenaar kunnen zoeken). Voor nu kun je er niet zo veel mee ben ik bang.
Ik ben zo blij dat we op een stal staan waarbij je bij aanmelding al te horen krijgt, dat een slof niet toegestaan is en dat vriendelijkheid naar het paard hoog in het vaandel staat (hebben ook een vrij flinke wachtlijst). Tuurlijk rijdt niet iedereen zoals je dat graag ziet, maar getrek, gepluk en geslaag zal je bij ons op stal niet zien.
Iemand zomaar beginnen filmen mag volgens mij helemaal niet. Kan je best nog wel problemen mee krijgen, zeker als je daarna de beelden nog deelt.
Poekkie schreef:En dat is dus strafbaar, zonder toestemming filmen op priveterrein en dan nog beelden verspreiden. Dat toevallig filmen verhaaltje gaat in deze situatie niet op.
Overigens zou ik not amused zijn als iemand mij ongevraagd zit te filmen wanneer ik rij of werk, ongeacht wat ik doe. Dus persoonlijk zou ik daar zeker zowel juridisch als op stal mee verder gaan.
Poekkie schreef:Ook als je daarna een rechtszaak of een boete aan je broek hebt? Ik zou als gefilmd persoon wel tot het uiterste gaan dan als ik die persoon was, zeker omdat dit soort filmpjes wel iemand kunnen verwoesten. Onterecht imo als dat eenmalig was. Kan zelfs bij criminelen niet om die reden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers