Trailerladen blijft moeilijk nu in twijfel wat te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 11:20

Dat weten we nog niet. Hij is ingespoten met ontstekingsremmers. 2 weken later liep hij nog niks beter, toen heeft hij speciale ijzers gekregen, met leren zooltjes en opgevuld met silicone. Hier moest ik hem 2 weken aan laten wennen, en daarna 2 weken stappen, daarna draf opbouwen, en dan gaan we opnieuw kijken hoe hij loopt. Dus 2 maanden nadat hij ijzers heeft gekregen. Ik wil graag luisteren naar de dierenarts maar het voelt een beetje vreemd om hem gewoon te rijden nu en daarna pas te gaan kijken. Stappen hebben we nu 1,5 week gedaan maar ik merk daarmee niks of hij slecht of goed loopt, hij loopt gewoon. Gelukkig is hij kei braaf want na 9 weken niet rijden was het zo opstappen en alleen het bos in in het donker :+


Loopt hij straks toch nog niet goed dan houd het eigenlijk op. Loopt hij wel goed is het de vraag voor hoe lang want zijn straalbenen (beide kanten, klasse 3 ;( ) gaat niet meer beter worden, we kunnen alleen hopen dat nu door alle rust toch de ontsteking weggaat.

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Trailerladen blijft moeilijk nu in twijfel wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 09:53

Klasse 3 hoeft niet het einde van het verhaal te betekenen, het gaat er om in hoeverre het straalbeen aangetast is en of de ontsteking tot rust kan komen. Met goed management (rechtrichten!) is er vaak nog wel winst te behalen. Ik heb zelf nooit een paard met HkO beter zien worden van de speciale ijzers..maar ze zijn er wel bij wie het helpt. Anders bekappen kan soms ook helpen, het is de moeite waard om je in te verdiepen.

maj0

Berichten: 6587
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Trailerladen blijft moeilijk nu in twijfel wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:04

Pff heftig Anouk! snap dat je er even door heen zit.
Ik hoop voor je dat hij nog weer wat opknapt. Misschien kun je dan niet meer springen maar nog wel andere leuke dingen met hem doen.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:06

Hier werkten die ijzers direct en je kan nog veel voor je paard doen.