Hengst willen mensen dekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:10

Moestuin schreef:
Nee, het dier is gewoon super net opgevoed door de vorige eigenaren en moest gewoon even bevestigd krijgen dat eigenares baas is en niet hij. Dat is gebeurt en het is nu aan TS om een duidelijke grens te blijven houden.


Hier kan ik mij bij aansluiten. Hij is gewend op zijn nieuwe plek en ging zijn eigen rang in de pikorde aftasten. Dat kan soms beginnen met heel subtiele signalen voor het compleet de klauwen uit loopt zoals hier. Ts, nu is het belangrijk dat je heel consequent blijft corrigeren en met de gedragstherapeut of je vader die subtiele signalen leert herkennen. Als hij dan braaf blijft is het mooi opgelost. Zo niet is er medisch gezien misschien meer aan de hand.

Bokkerbb
Berichten: 195
Geregistreerd: 25-11-20

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 00:38

Dierenarts is geweest, geen cushing symptomen of melanomen te zien. De chemische castratie heeft niet aangeslaan volgens haar omdat er te veel tijd tussen de eerste en de tweede injectie zat. Ze heeft hem nog een injectie gegeven en we moeten zorgen dat de volgende zeker binnen 4 weken is en niet later. Ze zei ook dat hij mij ziet als zijn alpha vrouwtje en dat ik dus met de gedragstherapeut duidelijk moet blijven aantonen dat ik baas ben en hij paard. Als het zo verder gaat als nu komt het wel goed

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:48

Nou fijn dat medisch is uitgesloten nu. Nu verder werken aan het gedrag en dat heeft uiteindelijk niets met wel of geen hormonen te maken. Hij moet gewoon zijn plaats kennen. Hoop dat je er uitkomt met de gedragstherapeut.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:15

Denk niet dat het paard jou ziet als een alfa. Paarden hebben heel veel respect voor de leider/alfa. En hij wil juist boven je staan

Maar wel fijn dat het nu zo goed gaat

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:20

Hij moet je ook niet zien als wat voor onderdeel van 'zijn' kudde dan ook. Dat idee moet je echt los gaan laten. Je bent geen paard, klaar! :+

Jij bent een mens, en daarbij om het veilig te houden sta je altijd geheel boven elk paard dan ook. Zeker bij hengsten.
Dit kan op een respectvolle, duidelijke en verstaanbare manier voor je paard.
Maar dat hele idee dat je een merrie in zijn kudde bent brengt je meer slecht dan goed.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:23

Fijn dat het medische is uitgesloten. Hopelijk kom je er nu met de gedragstherapeut uit!

Nettie007

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:27

Ik wil je nog een praktische tips meegeven in dringende situaties: emmer koud water over het voortplantingsorgaan heen wil ook nog weleens helpen. Veel succes gewenst.

Bokkerbb
Berichten: 195
Geregistreerd: 25-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 11:11

Nettie007 schreef:
Ik wil je nog een praktische tips meegeven in dringende situaties: emmer koud water over het voortplantingsorgaan heen wil ook nog weleens helpen. Veel succes gewenst.


Mijn vader zei een tik met de zweep, niet hard maar genoeg op het voortplantingsorgaan maar ik ben bang dat ik dat niet hard genoeg durf en dat hij het voor wat anders aanziet

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:39

Bokkerbb schreef:
Mijn vader zei een tik met de zweep, niet hard maar genoeg op het voortplantingsorgaan maar ik ben bang dat ik dat niet hard genoeg durf en dat hij het voor wat anders aanziet



Echt he, wat een boel onzin

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:07

Nettie007 schreef:
Ik wil je nog een praktische tips meegeven in dringende situaties: emmer koud water over het voortplantingsorgaan heen wil ook nog weleens helpen. Veel succes gewenst.


En hoe zie je dat praktische voor je dan? Het uitlokken en dan mikken of gewoon altijd met een emmer koud water rondlopen als je bij de hengst in de buurt moet zijn?
Sorry hoor maar sommige zouden echt niet met hengsten om moeten gaan als ik iets al dit lees. Of misschien gewoon bij alle paarden uit de buurt blijven.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:38

Nettie007 schreef:
Ik wil je nog een praktische tips meegeven in dringende situaties: emmer koud water over het voortplantingsorgaan heen wil ook nog weleens helpen. Veel succes gewenst.

Want als een hengst op je af komt heb je ook echt de tijd en de gedachten om een emmer koud water richting zijn pielewous te gooien

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:48

Purny, die heb je gewoon standaard in je rechterhand, just in case. :+

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:50

Ja en als je hem hard genoeg op zijn piemel mept heb je ook kans dat hij uit pijn je flink aanvalt..
Levensgevaarlijk deze combinatie

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:55

Ik snap uberhoupt niet waarom mensen een hengst hengst laten als het nooit dekt of gedekt heeft.
Beest moet altijd strak onder apel blijven staan, vaak eenzaam en met hormonen dealen die ze in de weg zitten.
Heb vaak het idee het bij sommigen vooral voor hun ,ego, is.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:26

Deze hengst wil jou niet dekken en ziet jou niet als zijn merrie, eerder zeer dominant richting jou. Puur omdat het kan, want jij bent te soft en je gedraagt je verkeerd en onderdanig tegenover hem!

Verder zeg ik maar niks, want er zijn hier goede dingen gezegd.
Je neemt toch niks van hun aan.

Succes!

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:30

ik heb een keer mee gemaakt, en gelukig was het een welsh a ponientje. Die was net gecastareerd en die kwam omhoog en zou tegen me op steigeren. Die heb ik gewoon een zoń gigantische lel verkocht en het was gewoon meteen klaar meneer haalde het nooit weer in zijn hoofd. Gaat gewoon om consequent, timing en goed genoeg doorkomen. Want 100x foei zeggen heeft ook geen zin.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:34

Hij denkt écht, écht NIET dat je een merrie bent ts. Zo dom zijn ze niet.

Het is niks seksueels en zo moet je het ook niet opvatten.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:39

Slaan op zijn piemel klinkt mij nou niet echt als een goede oplossing in de oren. Zoals gezegd is het niet raar als hij dan juist fel gaat reageren en ik geef hem geen ongelijk dan.

Ik twijfel ernstig aan jullie kunde en kennis. Ik zou daarom maar zo veel mogelijk op het advies van die gedragsexpert afgaan en niet teveel zelf gaan aanrommelen

wyoming

Berichten: 2502
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:21

Ik heb met (dek)hengsten gewerkt en er heeft er nooit 1 geprobeerd om bovenop mij te springen. Hadden ze ook niet hoeven te proberen.

Gewoon opvoeden die handel en als je dat niet kan de ballen eraf of verkopen aan iemand die dat wel kan.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:25

wyoming schreef:
Ik heb met (dek)hengsten gewerkt en er heeft er nooit 1 geprobeerd om bovenop mij te springen. Hadden ze ook niet hoeven te proberen.

Gewoon opvoeden die handel en als je dat niet kan de ballen eraf of verkopen aan iemand die dat wel kan.


In dit geval denk ik dat de eigenaar opgevoed moet worden en niet zozeer de hengst. Ik ga mee wat Moestuin eerder schreef. Opgevoede hengst die door onervarenheid huidige eigenaar zijn eigen plan trok

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:47

Wat je zou kunnen proberen om zijn mannelijke hormonen een beetje weer onder controle te krijgen om hem merrie support te geven. Dit supplement helpt zowel hengsten als merries met problemen met de hormoonhuishouding. Je zou het in combinatie met gedragstherapie kunnen proberen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:54

Gewoon zo hard slaan / schoppen waar je hem maar raken kunt zodat hij dit nooit meer in zijn hoofd haalt om te doen.
Hoef je maar 1x te doen.

Maar ik denk dat dit 1 of andere groentesoep topic is.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:58

Kun je hem geen merrie geven zodat die af en toe kan dekken? Waarschijnlijk wordt die daar wat rustiger van.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:59

Blussem schreef:
Kun je hem geen merrie geven zodat die af en toe kan dekken? Waarschijnlijk wordt die daar wat rustiger van.

Arme merrie…

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hengst willen mensen dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:15

Nee hoor dat wakkert de boel alleen maar aan