Drakenpony (pubergedrag op vreemd terrein)

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-19 15:13

@swanzie dat doen we idd maar weer; longeren vantevoren.

Gister zei istructrice dat ze bij de laatste les het zadel al zo belabberd vond liggen; haar dochter had ze daar nooit zo mee laten rijden. Die les was 3 weken geleden.... waarom hoor ik dat nu pas? Heel erg vreemd.
Er wordt dus nu niet gereden tot volgende week de zadelmaker is geweest en we de zaterdag daarna bij de chiropractor/DA zijn geweest.

[o]

Koekie73

Re: Drakenpony (pubergedrag op vreemd terrein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-19 18:28

Ik was echt met stomheid geslagen.
Nu was ik toch al met iemand anders bezig; morgen komt iemand die vooral focust op samenwerking van pony en ruiter en werkt aan vertrouwen bijvoorbeeld. Lijkt me voor nu heel fijn voor allebei. Al fijn dat ze gewoon eerst komt kennismaken met dochter en pony om te kijken of er een klik is.

[o]

Koekie73

Re: Drakenpony (pubergedrag op vreemd terrein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 17:37

Nou de drakenpony is dus inderdaad helemaal geen drakenpony....
Vandaag een (andere) zadelmaker erbij gehad voor een second opinion voordat ik de huidige zadelmaker laat komen: zadel is te lang (over de laatste rib), te smalle boom en ongeschikte vorm boom, drukverdeling vh zadel totaal verkeerd; alle druk achterop het zadel :( :( :(
Ik heb haar maar meteen een rapport laten schrijven zodat ik goed beslagen ten ijs kom als huidige ZM komt.

Pony is ook precies gevoelig op die plek van het zadel. Zaterdagochtend naar de chiropractor/dierenarts.
Als hij hersteld is, gaan we pas weer kijken naar een nieuw, passend (!!) zadel. En dan niet bij de huidige ZM, want daar heb ik geen vertrouwen meer in.

Wat een ellende en wat sneu voor het beestje en voor mijn dochter :(:)

[o]

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 11:08

Allemaal bedankt weer voor de reacties!

De eerste les bij de nieuwe instructrice is ook al geweest; vanaf de grond. Pony én kind na 30 min. Helemaal ontspannen. Heerlijk! Goede keuze dit.

@marije_jiplover; precies dat!! Jouw verhaal klinkt zo herkenbaar :)) Precies zo bedoelde ik 'drakenpony' natuurlijk, vergelijkbaar idd met die muur en rol behang _/-\o_

Hopelijk helpt de chiropractor ons morgen een stapje verder en dan smiddags kijken of ik mijn zadel terug kan geven en het aankoopbedrag terugkrijg.

[o]

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 12:42

En nog een kleine update na de dierenarts/chiropractor. Hij vond de behandeling van Leonie grotendeels wel heel erg fijn <3
Hij was inderdaad gevoelig op zijn schouder en zijn laatste rib, maar ook zijn bekken zat vast. Daarnaast bleek hij een spierscheur te hebben tussen zijn voorbenen. Dat is waarschijnlijk ontstaan toen hij over de voorstang gesprongen is in de trailer de dag dat wij hem kochten/ophaalden :( Daar moet ik traumeel gel of iets dergelijks voor kopen en smeren.
Ze heeft ook wat acupunctuur gedaan. Nu 2 dagen rust, dan dinsdag longeren. de dag daarna mag dochter rijden met wat lichte oefeningen. Daarna mogen ze de training wel oppakken, maar het zal wel even duren voordat we een nieuw zadel hebben.
Heleen van Saddlefitservice gaat ons daarbij helpen; het wordt waarschijnlijk een Kent en Master Cob GP of original flat back GP. Omdat een V profiel boom gewoon niet past zal een echt springzadel niet lukken. Dat vindt dochter jammer, maar het is niet anders. Ben allang blij als we een goed (!) passend zadel hebben.

Pony lijkt weer ontzetten ontspannen, precies zoals we hem kochten. Donderdag heeft dochter weer les (vanaf de grond) en dan kunnen ze de week daarna wellicht er weer op.

Hier stond hij te kijken wat Leonie allemaal van plan was met hem :D
Afbeelding

Liefie <3 <3 <3
Afbeelding

[o]

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 12:53

[/quote]

Ik heb dit toen ook gehad, wat een opluchting he dat je t nu weet![/quote]

Nou echt hoor!! En ook weer een mooie ervaring in die zin dat we een hele fijne nieuwe instructrice hebben gevonden!

[o]

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 12:53

safina schreef:
Wat een goede berichten. Ben blij voor jou en je dochter, TS!

Dankjewel Safina :o

[o]