Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 00:40

Ontspanning en een relaxed paard vind ik het voornaamste om te beginnen met trainen. Gedragingen aanleren is dan niet zo moeilijk.

mandy23
Berichten: 18
Geregistreerd: 04-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:56

Leuk om alle verhalen te lezen!

Gisteren merkte ik opnieuw welke kracht voedselbeloningen hebben. Mijn nummer 3 heeft hardnekkige mijten die niet reageren op plaatselijke behandeling, dus moet ze binnenkort van top tot teen in bad. Helaas moet je binnen de wasplaats blijven staan om met warm water te wassen, wat een enorme uitdaging is voor haar. :x

Ze was erg nerveus bij het washok, waarschijnlijk omdat het smal, donker en met dichte wanden is. Daarom hield ze zich steeds aan de kant. Als teken van stress. Om haar te helpen gaf ik eten als ze weer recht vooruit keek. Vijf minuten later stond er helemaal? Alleen verdwaald, dus moest ze nog even draaien om de juiste richting op te gaan.

Zonder waarschuwing rende ze plotseling in blinde paniek achteruit, de stalgang in en botste vol tegen de voertonnen aan de andere kant. :evaw:

Daarom heb ik gezegd: 'Laten we eten omdat we allebei nog in leven zijn!' :+

Om het positief af te sluiten, besloot ik haar te belonen als ze naar het hok keek. En ja hoor, na drie minuten wandelt ze helemaal binnen en eet de voedselbeloning. Daarna draait ze haar hoofd opzij en parkeert netjes in het washok. :wow:

Ze leek opgelucht dat het slechtste wat er had kunnen gebeuren, was gebeurd zonder dat de hemel op haar hoofd viel. Ik gaf haar genoeg voer om na te denken over het verhaal terwijl ze rustig kauwde, en uiteindelijk realiseerde ze zich: 'O, ik kan dit wel aan! :D

De leercurve die ik hierdoor heb ervaren was behoorlijk absurd, maar de kracht van voedselbeloningen heeft me opnieuw verbaasd. Niet alleen zorgt het voor positiviteit, maar kauwen op de beloning helpt ook om even stil te staan bij wat er gebeurd is. Als ik alleen maar braaf had gezegd of een schouderklopje had gegeven was ze er niet ingegaan omdat passieve beloningen het paard rustig laten staan ​​terwijl mensen actief iets doen met voer. In onze situatie lijkt dat stukje wortel precies de juiste stimulans te zijn geweest om de knop om te draaien, terwijl een schouderklopje of compliment haar echt niet meer had bereikt omdat ik weer degene was die iets deed richting haar. Kau

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:18

Ik ben eigenlijk opzoek naar een trainingsmaatje (op afstand) voor Connection Training. Ik heb al jaren de cursus, heb ook al van alles gelezen en in mijn hoofd is dit toch echt de manier die ik qua trainen het mooiste vindt… maar ik heb net als bijna iedereen in de paardenwereld het op hele andere manier geleerd en gedrag veranderen en aanpassen van de afgelopen 30 jaar is nog niet zo makkelijk.
Ik verval dus elke keer na een paar weken weer in de traditionele manier met daarin wel af en toe een snoepje en ook wel iets van verstand maar ik zou toch zo graag eens de Connection Training echt meer eigen maken. Ik ben dus weer begonnen met de ‘The Complete Training Foundation’ met mijn paard maar ik weet dat dit veel beter zou gaan als ik iemand had waarmee we regelmatig even bespreken waar we staan en hoe het gaat. Wie heeft er ook behoefte aan trainingsmaatje om te zorgen dat we beide cursus voltooien en stappen maken op het pad naar betere connectie?

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 15:21

Je kunt eens bij ClickerAcademie.be kunnen kijken. Daar hebben ze badges opgesteld om clickertrainers te te motiveren om steeds betere trainer te worden. Bij het inzenden van een filmpje ontvang je feedback met eventuele verbeterpunten. De info die ja al van Connection Training hebt sluit mooi aan op de praktijkbadges.