Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:59

Caira schreef:
Interessant, om dat te testen zou ik wat kleine testjes doen met verschillende soorten voedsel: bijvoorbeeld verschillende stapeltjes maken en kijken of het paard een voorkeur heeft en of hij de tijd neemt om de stapeltjes af te gaan. Alsook eens brokjes in het rond strooien en kijken hoe het paard daarmee omgaat. Gaat hij de grond af speuren naar de brokjes of is hij echt zo afgestompt dat hij zelfs dan niet gaat zoeken. Is dat laatste het geval dan zou dat voor mij een echte red flag zijn om hem lichamelijk te laten onderzoeken.


dank voor je antwoord, gebruik dat "zoek de strooi stukjes wortels" zelf ook op paddock voor de fun, maar haal daar zelf soms weer deels de info uit hoe slim is het paardje eigenlijk hierin.
maar steeds maar analyserend bezig zijn past weer totaal niet bij mezelf, geniet meer van hun fanatiek zoeken als dat ik daar doorlopend conclusies aan verbind.

Maar het aanbieden van een nieuw object of target heeft bij mij wel de voorkeur, daaruit kun je ook veel info halen, ook bij paarden die niks weten van clicker e.d.
Dat benader ik dan wel in een bewuste sessies, en daarin leer ik veel over karakter wat ik bij me heb.
Zo hebben we hier een haf op stal die van niet veel dingen actief wordt (naast eten...) maar voor chase the tiger b.v. gaan de oortjes erop, dit dus bij toeval ontdekt.
Paardje mankeerd verder niets, maar lijkt hierin wel wat op cobe: ik maak me nergens druk over, zie wel hoe het komt.

Soms ga ik wat verder en pak bewust objecten erbij of zoek een locatie/situatie waar ze angst voor hebben, en dan kijken wat die angst trigger doet met ze.
Maar een paard wat in alles mat is, ja dan gaat net zoals bij jou ook de red flag uit.

Wat ik moeilijk vindt en waarop ik afknap: een paard/pony die zo is gedrild en afgestompt dat er vrijwel geen reactie meer komt, ongeacht wat je aanbied.
Je komt niet meer bij ze binnen, en doe je een paar standaard relax fysieke t-touch dingen bv slaan ze helemaal dicht of worden zelfs agressief (he , zie een reactie, zegt eigenaar dan.....)
ja , he, he sukkel: normaal vallen ze in slaap hierbij... zucht....
Mentale schade vindt ik veel erger dan fysieke, daar kan ik zelf niet goed mee omgaan.

Kom jij wel es zulke gesloten paardjes tegen ?

Amy_S
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:43

Pauline2cv schreef:
Haar paard Draumer was echt een ‘energy saver’ en deed in het begin ook helemaal niets. Dit zie je niet zo zeer terug in de filmpjes maar wel in haar uitleg. Zij komt echt van heel ver met sommige paarden.

Ik ben nu zelf ook zoekende naar de intrinsieke motivatie en dat is echt wel heel lastig. Als de oefening een echte ‘challenge’ is (niet te moeilijk maar ook niet te makkelijk) komt de intrinsieke motivatie en doen paarden het echt voor een goed gevoel. Dan komen er ook allerlei stofjes vrij die weer zorgen dat alles makkelijker gaat.

Een beetje de galop die paarden vanzelf doen als ze een berg opgaan, als ze op het strand zijn, als ze weer op de terugweg naar stal zijn... Dan lopen ze vaak net met dat beetje extra inzet.

De ebooks en de crunch is echt maar een heel klein stukje van alles. Haar courses kosten best wat maar ik vind het het zeker waard. Wil niet al te veel reclame maken (en dat is ook echt niet mijn bedoeling) maar eind september geeft Steiner een clinic in Arnhem en daarna in Heiloo. Ik denk dat er voor toeschouwers nog wel plek is


Hoi! Eind september komt Steinar inderdaad naar Nederland om twee Intrinzen clinics te geven. Eentje in Arnhem van 26-28 september en eentje in Heiloo (Noord-Holland) van 2-4 oktober. Voor de clinic in Heiloo zijn nog praktijkplekken beschikbaar (en voor beiden toeschouwer plekken). Heb je interesse stuur mij dan een PBtje :) Vragen over mijn ervaring met Intrinzen zijn ook welkom! Ik doe het (samen wet wat andere stalgenootjes) nu ongeveer een jaar. We zijn nog steeds aan het ontdekken maar de lol die we met onze paarden hebben is onwijs groot!

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:07

Al weer eventjes niet gereageerd in dit topic, hoop dat ik me toch mag aansluiten. Heb een tijd terug ook op bokt gezeten, was toen nog wel eens actief in het 'clickertraining, wie doet dit ook?' [oid] topic. Misschien dat CenB en xyzutu2 (ook al een hele tijd niet meer gereageerd hier zie ik) mij nog herinneren, ik had die Quarter merrie die, als geen learned helplessness, iig helemaal dichtgeklapt was. Wegens weinig kunnen doen met haar (en inmiddels ingeslapen i.v.m. artrose) niks meer met bokt gedaan, en helaas sindsdien mijn account afgesloten. Veel op tumblr actief geweest, maar was er een beetje klaar mee dat ik geen Nederlandstalige gelijkgestemden kon vinden, dus vond het leuk dit topic te vinden. Als er andere plekken zijn waar de NLe clickertrainers zich verzamelen hoor ik dat ook graag, voor als het topic wellicht doodbloedt?

Heb nadat mijn oude merrie is ingeslapen een leuk jong paard gekocht, die is nu net 2. Wil zoveel mogelijk +R beleren met hem, en ben gestaag door de basicursus van Connection Training aan het werken. Is wel even omschakelen, vorige paard wat ik beleerd heb heb ik met NH-achtige technieken gedaan (toen we aan het onder de man toekwamen al wel veel gedaan met clicker, is mijn redding geweest denk ik :') ). Ik merk dat ik énorm moet schakelen bij echte basisdingen, zoals stilstaan, meelopen en vast staan. Echt een mindset-dingetje, heel apart, zeker omdat ik inmiddels echt al wel een paar jaar steeds meer de +R hoek in kruip.

Ik herken echt heel erg CnBs motivatie, al dan niet gebrek eraan, en het ups/downs met trainingen. Had ik met mijn merrie ook, al was het bij haar wel meer dat het fysiek niet meer ging, mentaal wou ze juist wel graag. Lijkt me erg moeilijk, [***]!

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:28

Fillis schreef:
Al weer eventjes niet gereageerd in dit topic, hoop dat ik me toch mag aansluiten. Heb een tijd terug ook op bokt gezeten, was toen nog wel eens actief in het 'clickertraining, wie doet dit ook?' [oid] topic. Misschien dat CenB en xyzutu2 (ook al een hele tijd niet meer gereageerd hier zie ik) mij nog herinneren, ik had die Quarter merrie die, als geen learned helplessness, iig helemaal dichtgeklapt was. Wegens weinig kunnen doen met haar (en inmiddels ingeslapen i.v.m. artrose) niks meer met bokt gedaan, en helaas sindsdien mijn account afgesloten. Veel op tumblr actief geweest, maar was er een beetje klaar mee dat ik geen Nederlandstalige gelijkgestemden kon vinden, dus vond het leuk dit topic te vinden. Als er andere plekken zijn waar de NLe clickertrainers zich verzamelen hoor ik dat ook graag, voor als het topic wellicht doodbloedt?

Heb nadat mijn oude merrie is ingeslapen een leuk jong paard gekocht, die is nu net 2. Wil zoveel mogelijk +R beleren met hem, en ben gestaag door de basicursus van Connection Training aan het werken. Is wel even omschakelen, vorige paard wat ik beleerd heb heb ik met NH-achtige technieken gedaan (toen we aan het onder de man toekwamen al wel veel gedaan met clicker, is mijn redding geweest denk ik :') ). Ik merk dat ik énorm moet schakelen bij echte basisdingen, zoals stilstaan, meelopen en vast staan. Echt een mindset-dingetje, heel apart, zeker omdat ik inmiddels echt al wel een paar jaar steeds meer de +R hoek in kruip.

Ik herken echt heel erg CnBs motivatie, al dan niet gebrek eraan, en het ups/downs met trainingen. Had ik met mijn merrie ook, al was het bij haar wel meer dat het fysiek niet meer ging, mentaal wou ze juist wel graag. Lijkt me erg moeilijk, [***]!



Welkom terug , ook al ben je voor mij niet een bekende, en zit al heel wat jaartjes op bokt.

Pb maar even, dan krijg je van me ook de Facebook link van de ned. Afdeling +r waar je vast en zeker welkom bent en die positief actief is, met respect voor elkaar.
Hier op bokt gebeurd er niet zoveel puur +r , of lijkt het erop zoals een n.h. En komt er alsnog regelmatig veel druk bij kijken en gezwaai met zweepjes en lijnen.
Of je wordt op bokt totaal niet begrepen |(

Er is van Inge ook een mooie +r site, met gesloten user groeps, waar ik mede beheer van mag doen.
Die link kan ik je ook sturen.


Positieve/+R: je bent dus echt NIET alleen :D , en vergeet ook niet de vele +R trainers in de zoo en honden wereld, en das niet voor niets dat ze dat doen.
Vanuit de zoo wereld heb ik heel veel bij geleerd over clicker gebruik.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:41

Peetstap schreef:
Positieve/+R: je bent dus echt NIET alleen :D , en vergeet ook niet de vele +R trainers in de zoo en honden wereld, en das niet voor niets dat ze dat doen.
Vanuit de zoo wereld heb ik heel veel bij geleerd over clicker gebruik.


Dank, je hebt pb! Is wel echt minimaal 3 jaar geleden, als niet langer (misschien ook wel 5 inmiddels? ben het een beetje kwijt :') ), en onder een andere username (die ik inmiddels ook vergeten ben :') :') )

Ik weet dat ik niet alleen ben, maar de meeste contacten heb ik toch internationaal. Zeker in mijn regio wordt er zo goed als niks mee gedaan (ook geen enkele hondenschool hier in de buurt die met clickers werkt bijvoorbeeld).

Edit; vond het inderdaad opvallend dat zeker in het begin van dit topic veel gecombineerd werd met NH dingen. Zachte en heel goed getimede -R heb ik nog niet eens zo'n moeite mee (al probeer ik die nu ook te minimaliseren, en roundpen werk heb ik sowieso nooit gedaan), maar de filosofie achter NH, de theorieen over dominantie e.d. kan ik echt niet rijmen met hoe ik nu bezig ben.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:44

Ik denk dat je je hier heel thuis gaat voelen. Vol met fanatieke +R trainers, iedereen geeft fijn advies aan elkaar en er hangt een hele positieve sfeer!

Afbeelding

Daar komen ook regelmatig evenementen voorbij. Volgens mij is er begin 2021 een clickerconferentie, gewoon samen komen om elkaar te leren kennen etc.

Uit welke regio kom je? :)

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:47

Dankje freetorun, zal eens kijken if ik me daar ook aan kan melden! Leuk dat er een conferentie komt, ik hoop dat het allemaal wat meer van de grond komt in NL. Ik ben wel enigszins beperkt in mijn mogelijkheden dus 100% 'force free' ben ik niet en zal ik denk ik ook nooit worden (al kan het keren, had ook nooit gedacht dat ik ooit zo met paarden zou doen als nu, haha!) Hopelijk staan ze in de FB groepen daar wel open voor.

Ik zit in Twente!

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:21

Free to run: je was me voor :j

Maar ik doe bewust deze Facebook link geven per pb, om te voorkomen dat ladingen niet serieuse +r mensen zich gaan aanmelden en dat geeft beheer aldaar weer zoveel werk... :)*

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:17

Fillis waar in Twente woon je?
19 september wordt er in Zelhem een clickerdag voor beginners georganiseerd.
20 september eveneens in Zelhem voor gevorderde trainers.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:25

Je hebt pb Odi!

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:29


Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:34

Ben wel benieuwd of er inmiddels mensen zijn die qua rijden verder zijn met +R. Voor mij is het nog even toekomstmuziek (het strijdros is net 2 en vroeg geruind, dus die moet minimaal wachten tot 4,5 voor ik erop ga), maar vind het wel leuk om over na te denken. Zeker omdat ik dressuur leuk vind, en bovendien een must voor lijfbehoud. Daarnaast begin ik een matige wedstrijdambitie begin te ontwikkelen - al was het alleen maar om te laten zien dat het samen kán gaan *\o/* wat een jury daadwerkelijk van me vind zal me worst wezen :')

Ik kan me uit Shawna Karrasch' boek herinneren dat zij voor wedstrijden de tip gaf om behaviour chains in te zetten, dus lijkt me dat dit voor het gewone rijden ook kan werken (mits uiteraard wel de hulpen en alles aangeleerd, maar ook dat kan uiteraard met +R). Ik denk dat je dan uiteindelijk het probleem kunt gaan omzeilen om voor ieder wissewasje (bij wijze van :') ) stil te staan, zodat je ook wat meer flow krijgt tijdens het rijden. Maar misschien slaat dit ook wel helemaal nergens op, ik kan het nu helaas niet uitproberen :+

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 00:29

Als het goed is komt Inge Teblick dit jaar met een rijboek.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 00:32

Ben benieuwd. Heb ergens een ander boek vanhaar, kan me herinneren dat ik er op dat moment niet zoveel mee kon, maar is echt al heel lang geleden dat ik daar in gekeken heb...

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:24

Denkwerk? Is ook best wel een pittig boek. De eerste keer dat ik het boek las snapte ik veel niet. Daar heb ik gewoon overheen gelezen. Vervolgens kwam ik verder in mijn eigen leerproces en het boek nogmaals gelezen. Toen werd me meer duidelijk. Vorig jaar het boek voor de derde keer gelezen en toen viel alle theorie en praktijk samen.
Denk dat het boek een beetje een meegroeiboek is. Hoe verder je zelf in het leerproces zit, haal je weer andere info uit het boek.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:37

Peetstap schreef:
Free to run: je was me voor :j

Maar ik doe bewust deze Facebook link geven per pb, om te voorkomen dat ladingen niet serieuse +r mensen zich gaan aanmelden en dat geeft beheer aldaar weer zoveel werk... :)*
Ah zo! Hopelijk valt het mee voor Janneke. En aan de andere kant, wellicht vinden mensen die oprecht interesse hebben het zo iets makkelijker, haha :')

Fillis schreef:
Ben wel benieuwd of er inmiddels mensen zijn die qua rijden verder zijn met +R. [..]

Ik kan me uit Shawna Karrasch' boek herinneren dat zij voor wedstrijden de tip gaf om behaviour chains in te zetten, dus lijkt me dat dit voor het gewone rijden ook kan werken (mits uiteraard wel de hulpen en alles aangeleerd, maar ook dat kan uiteraard met +R). Ik denk dat je dan uiteindelijk het probleem kunt gaan omzeilen om voor ieder wissewasje (bij wijze van :') ) stil te staan, zodat je ook wat meer flow krijgt tijdens het rijden. Maar misschien slaat dit ook wel helemaal nergens op, ik kan het nu helaas niet uitproberen :+
Het maken van 'kettingen' van oefeningen is überhaupt heel handig! Of je dat nu gebruikt met rijden (zodat je inderdaad niet constant stil staat), cirkelen of voor andere basis gedragingen. Je wil uiteindelijk steeds langer/meer van een bepaald gedrag voordat je daarvoor beloond. Al blijft de beloning zeker een groot onderdeel van mijn training.

Maar toen ik mijn pony leerde stilstaan, krijg hij bijna constant wat lekkers. Nu pas als hij een halve/hele poetsessie stilstaat. Identiek met paard, hij heeft geleerd om met het cirkelen een houding op te zoeken waarmee hij z'n lichaam traint (hoofd op boeghoogte en schoftlift). Door dat nu te combineren met verschillende gangen en overgangen, beloon ik telkens na een x aantal rondjes, een heel mooi moment of een x tijd. In plaats van elke beweging. Zo bouw je op en kom je verder :j

Ik vind het boek van Inge Teblick (Denkwerk) trouwens echt een heel fijn boek. Maar je moet er wel echt uitgebreid voor gaan zitten en de informatie op je laten inwerken. Het is veel :D

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:17

Fillis schreef:
Dank, je hebt pb! Is wel echt minimaal 3 jaar geleden, als niet langer (misschien ook wel 5 inmiddels? ben het een beetje kwijt :') ), en onder een andere username (die ik inmiddels ook vergeten ben :') :') )

Ik weet dat ik niet alleen ben, maar de meeste contacten heb ik toch internationaal. Zeker in mijn regio wordt er zo goed als niks mee gedaan (ook geen enkele hondenschool hier in de buurt die met clickers werkt bijvoorbeeld).

Edit; vond het inderdaad opvallend dat zeker in het begin van dit topic veel gecombineerd werd met NH dingen. Zachte en heel goed getimede -R heb ik nog niet eens zo'n moeite mee (al probeer ik die nu ook te minimaliseren, en roundpen werk heb ik sowieso nooit gedaan), maar de filosofie achter NH, de theorieen over dominantie e.d. kan ik echt niet rijmen met hoe ik nu bezig ben.


Leuk dat je je aansluit Fillis, welkom :) In welke regio zit je?

Ik luister veel naar NH mensen, maar theorieën over dominantie komen er bij mij niet in ;) Er zijn zoveel aspecten aan training: R- of R+ gebruiken als manier van bekrachtigen is maar zo'n klein deeltje van de puzzel, er zijn zoveel verschillende technieken, mogelijkheden en ideeën die nuttig kunnen zijn. Bedenk ik zelf wel of (en hoe) ik dat dan met R+ zou kunnen doen +:)+ . Uiteraard ook uit gebrek aan goeie trainers en trainingsprogramma's met R+ hoor.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:25

sanne83 schreef:
Leuk dat je je aansluit Fillis, welkom :) In welke regio zit je?

Ik luister veel naar NH mensen, maar theorieën over dominantie komen er bij mij niet in ;) Er zijn zoveel aspecten aan training: R- of R+ gebruiken als manier van bekrachtigen is maar zo'n klein deeltje van de puzzel, er zijn zoveel verschillende technieken, mogelijkheden en ideeën die nuttig kunnen zijn. Bedenk ik zelf wel of (en hoe) ik dat dan met R+ zou kunnen doen +:)+ . Uiteraard ook uit gebrek aan goeie trainers en trainingsprogramma's met R+ hoor.

Twente.

Heb ook zeker geen spijt van dat ik daar ooit mee bezig ben geweest, het heeft me goed leren kijken naar lichaamstaal, waardoor ik dingen eerder opmerk, dat is heel handig en voorkomt vaak lastige situaties :j Het is ook onderdeel van de weg die je aflegt als trainer, ieder neemt zijn eigen dingen mee...

De enige NH-mens waar ik af en toe nog wel eens naar kijk is Warwick Schiller, ik vind dat hij niet blijft stilstaan en erg met de tijd meegaat, en durft uit te komen voor het veranderen van zijn aanpak over de jaren. Vind ik heel tof van hem en een goed voorbeeld. Af en toe lees ik ook nog wel eens wat van de Dorrance broers en hun 'linie', maar de meeste trainers die in NL populair zijn blijf ik verre van (MR/TRT/Parelli/Anderson ( :r ))

Wb clickertrainen: ik ben gelukkig bijna door de basiscursus van CT heen met mijn nieuwe paard :') Ik weet dat het belangrijk is en heb het braaf gedaan, maar waar er vijf weken voor staat ben ik inmiddels al 5 maanden bezig, haha. Gedeeltelijk ook door omstandigheden, en hij is nog gewoon erg jong dus ik laat hem regelmatig een week of 2 lekker staan. Maar met name vind ik die basisdingetjes gewoon echt saai :') Helpt niet dat ik die cursus met mijn vorige paard al een keer heb doorlopen.

Zijn er nog mensen bezig met CT cursussen? Is die voor schriktraining een aanrader? Ik ben ooit ingestapt in het oude model dus ik heb "gratis" toegang tot de paar cursussen die ik ooit gekocht heb en hoef gelukkig geen abbo te betalen. Vind het wel een beetje jammer dat ze het zo gedaan hebben, ik heb het erg druk en met 1 a 2 maanden ben ik vaak niet door zo'n cursus heen. Maarja, moet maar, de andere cursussen die ik heb gekocht zijn niet geschikt voor een jong paard..

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:36

Fillis schreef:
Dankje freetorun, zal eens kijken if ik me daar ook aan kan melden! Leuk dat er een conferentie komt, ik hoop dat het allemaal wat meer van de grond komt in NL. Ik ben wel enigszins beperkt in mijn mogelijkheden dus 100% 'force free' ben ik niet en zal ik denk ik ook nooit worden (al kan het keren, had ook nooit gedacht dat ik ooit zo met paarden zou doen als nu, haha!) Hopelijk staan ze in de FB groepen daar wel open voor.

Ik zit in Twente!


Even een schopje hier. Ben je ook geïnteresseerd in les, Fillis? Ik heb eens in de maand les van Ananja (Effectief trainen) en woon in de buurt van Deventer. Misschien totaal niet jouw regio maar wilde het even melden voor als je nog les zoekt :j

Ik heb mezelf tot doel gesteld om mijn Shetlander met +R voor de wagen te beleren. Maar eerst de hele basis er nog in :D Daar mis ik helaas vaak de motivatie voor, dan ga ik liever lekker wandelen... Zijn hier meer mensen die +R mennen?

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:54

Voor wie het leuk lijkt. Zondag sta ik op Equiday met de artikelen van SPOD. Wie zin heeft om een praatje te maken, zou leuk zijn.
Laatst bijgewerkt door Apple op 26-08-20 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:15

Pauline2cv schreef:
Even een schopje hier. Ben je ook geïnteresseerd in les, Fillis? Ik heb eens in de maand les van Ananja (Effectief trainen) en woon in de buurt van Deventer. Misschien totaal niet jouw regio maar wilde het even melden voor als je nog les zoekt :j

Ik heb mezelf tot doel gesteld om mijn Shetlander met +R voor de wagen te beleren. Maar eerst de hele basis er nog in :D Daar mis ik helaas vaak de motivatie voor, dan ga ik liever lekker wandelen... Zijn hier meer mensen die +R mennen?

Ik doe je pb

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:02

Ik ben er zondag ook bij op Equiday! Afgelopen vrijdag de grondtarget (noem je dat zo?) van SPOD kunnen testen tijdens de les en alle paarden vonden het heel interessant

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:33

Wat leuk om te lezen Pauline2cv. De grote blauwe bal? De stationarytarget.
Tot nu toe vinden alle paarden de bal leuk.
Misschien zie ik je zondag?
https://youtu.be/dSYcDdJSUDI

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:34

Ik stuur je later een PB terug Fillis!

Ja de stationery target, met zo’n blauwe bol erop. Volgens mij is dit toch echt wel een stuk duidelijker dan een pylon die ik normaal gebruik. Ik kom vast wel even kletsen zondag :)

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:32

19 september geef ik in Zelhem een startersdag clickertrainen voor paarden en pony's.
Deze dag is voor mensen die helemaal in het begin staan van hun clickercarrière.
Stukje theorie wat de valkuilen zijn en hoe je die kunt voorkomen, daarna gelijk in de praktijk oefenen.
Voor wie het wat lijkt? Er zijn nog een paar plaatsen beschikbaar.