Heeft je paard een (rare) fixatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 11:27

De reden dat ik dit topic open is dat de mijne dat dus wel heeft :)
Al vanaf dat hij een veulen is, heeft hij een fixatie voor.... mijn voeten! :D
Wanneer ik bij hem kom (of hij bij mij), is het eerst altijd even begroeten, maar daarna gaat hij vrijwel altijd meteen met zijn neus naar mijn voeten.
Soms moet ik z'n hoofd echt omhoog tillen. Raar dier...

Nu ben ik benieuwd of hier mensen zijn die óf dit herkennen, óf die ook een paard hebben met een rare fixatie.

Oh en een verklaring voor het gedrag is ook welkom; ik kan het niet bedenken :)
(Het maakt niet uit wat voor schoenen ik aan heb en m'n voeten zijn schoon :)) )

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:30

Wat grappig. Misschien vraagt hij zich af hoe je op zulke malle hoeven kunt lopen :P

Mijn verzorgpaard heeft iets met dingen omgooien.
Krukjes, fietsen, poetskisten, zadelsteunen, alles. Het mag ook tegen hem aanvallen, hij vindt het allemaal prachtig. Hoe harder het geluid hoe beter :+

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:31

Fixatie.. Mijn paard is panisch voor (omgevallen) boomstronken. :P
Levert hele bijzondere sprongen op met buitenritten. Ze is heel flexibel en goed in haar zijgangen, laat ik het zo zeggen. :')

HocusSpocus

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-12-17
Woonplaats: Gelderland

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:42

Haha, de mijne heeft ook een “fixatie” voor voeten/schoenen als ik de wei in loop probeert hij er zachtjes in te bijten en zit die aan de veters te trekken.. sowieso wil hij veel voelen met zn neus voordat hij rustig stil kan staan :wow: (scheerapparaat, hoefolie, schaar)

Domi_94

Berichten: 2047
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:45

Mijn pony heeft een fixatie voor het omgooien van pionnen tijdens de training. Zijn oortjes draaien dan naar de pion en na het omtrappen gaan zijn oortjes heel vrolijk naar voren. Soms is het gewoon aantikken, maar soms schopt hij ze echt weg.

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 11:52

HocusSpocus schreef:
Haha, de mijne heeft ook een “fixatie” voor voeten/schoenen als ik de wei in loop probeert hij er zachtjes in te bijten en zit die aan de veters te trekken.. sowieso wil hij veel voelen met zn neus voordat hij rustig stil kan staan :wow: (scheerapparaat, hoefolie, schaar)


Yes! Hij is niet de enige..!

Doet me eraan denken dat mijn Fries een fixatie voor ritsen heeft, of eigenlijk meer voor de lipjes die aan ritsen zitten.
Hij pakt deze vast en gaat dan steeds mijn rits open en dicht trekken.

Ik ben eens een hele tijd bezig geweest om een lipje, dat hij eraf had getrokken, te proberen uit z'n mond te krijgen.
Op een gegeven moment dacht ik dat hij hem had doorgeslikt en ben ik gestopt.
Toen ik (best wel een poosje later) z'n bit in wilde doen, viel alsnog het lipje uit z'n mond :D

Ik heb twee rare paarden.... -O-

HocusSpocus

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-12-17
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:02

Akires1 schreef:
HocusSpocus schreef:
Haha, de mijne heeft ook een “fixatie” voor voeten/schoenen als ik de wei in loop probeert hij er zachtjes in te bijten en zit die aan de veters te trekken.. sowieso wil hij veel voelen met zn neus voordat hij rustig stil kan staan :wow: (scheerapparaat, hoefolie, schaar)


Yes! Hij is niet de enige..!

Doet me eraan denken dat mijn Fries een fixatie voor ritsen heeft, of eigenlijk meer voor de lipjes die aan ritsen zitten.
Hij pakt deze vast en gaat dan steeds mijn rits open en dicht trekken.

Ik ben eens een hele tijd bezig geweest om een lipje, dat hij eraf had getrokken, te proberen uit z'n mond te krijgen.
Op een gegeven moment dacht ik dat hij hem had doorgeslikt en ben ik gestopt.
Toen ik (best wel een poosje later) z'n bit in wilde doen, viel alsnog het lipje uit z'n mond :D

Ik heb twee rare paarden.... -O-


Hahah, precies het zelfde mijne had een keer een touwtje van Mn vest in z’n mond en ik maar trekken :')

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 12:03

Sintara schreef:
Wat grappig. Misschien vraagt hij zich af hoe je op zulke malle hoeven kunt lopen :P


Ha ja, dat zou een verklaring kunnen zijn :)

@Domi_94: ik zie het meteen helemaal voor me... lalala, óp naar de volgende pion!

lizzy9299

Berichten: 42
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:07

een fixatie voor gras! wat misschien redelijk normaal is. Maaarr.. overal waar gras is, is de neus van mijn verzorgpaard!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:15

Lichtknopjes :+
Hij heeft ooit per ongeluk ontdekt wat lichtknopjes doen, en sindsdien MOET hij er aan zitten. Klik-klak-klik-klak..... :roll:
Blijkbaar vindt hij het effect hilarisch.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:17

...voedsel.. :D

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:19

Mijn paard proeft graag dingen. Schoenen, flesjes, borstels, schrikdraadpaaltkes, andere paarden := schapen := honden := kindervingertjes := Ze moet overal aanzitten. Ook maakt ze graag de klittebandjes aan het einde van je mouw los. :))

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:22

Mijn veulen rolt al vanaf dag 1 met haar hoofd in de (gelukkig flexibele) voerbak. Dus echt hoofd erin, gaan liggen en dan rollen met dat ding op haar hoofd.
Ik heb haar inmiddels zover gekregen dat ze eerst haar voer opeet en dan pas erin gaat rollen, maar apart blijft het.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:24

Overal in "bijten". Alles moet onderzocht worden met haar mond. Zo ook het spuitflesje (metaal) heeft moeten ondervinden hoe sterk haar kaken zijn, nu heb ik een heel aparte vorm spuitflesje. :')

Maar ook touwen, lintjes, pionnen, emmers, houten deur, mijn shirt (inmiddels afgeleerd) etc.

Ze is bijna 6 dus heeft al gewisseld, tanden zijn prima, dus echt een fixatie op dingen ontdekken met haar mond. :Y)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:30

Peren.
Ze staat op haar achterbenen om peren te plukken.
Voor ons bijft er niets over :(

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 12:33

Sclimpre schreef:
Peren.
Ze staat op haar achterbenen om peren te plukken.
Voor ons bijft er niets over :(


O, deze fixatie heeft onze hond!
Die komt na elke wandeling met een stoofpeertje binnen :)

rayoow

Berichten: 3455
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:36

Hier ook peren, zodra ze 1 horen vallen rennen ze er direct op af!
Gelukkig kunnen ze niet aaan de boom zelf dus heb zelf ook nog wat peren :)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:37

Ter begroeting heel hard tegen je aan schuren ... Ze begon bij mijn linkerbroekzak maar dat vond ik minder handig: daar zitten mijn sleutel en telefoon, en da's geen handige combinatie; bobbels en een paardenoog. Nu draai ik me om, mijn achterkant kan wel wat hebben en is zacht en rond.

Mijn vorige paard hield ook van ritsen, zelfde verhaal als Akires1: lipje vastpakken met je tanden en ritsen maar. Ook een keer gehad dat ze inderdaad het hele trekmechanisme tussen d'r tanden had, crunch, crunch, oliebol! Gelukkig spuugde ze de stukken heel weer uit ...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:41

Emmers en vuilnisbakken...daar kan immers iets te vreten in zitten.

Buiten: Ezels of wippende Alpaca's

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 12:44

Cowgirl schreef:
Emmers en vuilnisbakken...daar kan immers iets te vreten in zitten.

Buiten: Ezels of wippende Alpaca's


Wíppende alpaca's?! :=

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:45

Sclimpre schreef:
Peren.
Ze staat op haar achterbenen om peren te plukken.
Voor ons bijft er niets over :(


Behalve lichtknopjes heeft die van mij ook een fixatie voor fruitbomen, hij gaat echter niet voor de peren of appels, maar voor de pruimen! En inderdaad op zijn achterbenen om erbij te komen (of een hele tak beetpakken en van de boom af rukken als hij de kans krijgt). Er staat een boom met gele en en een boom met paarse pruimen, de gele hebben zijn overduidelijke voorkeur.
De pitten spuugt hij overigens keurig netjes uit, hij trekt hele vreemde bekken om de pit eerst netjes af te soppen :=

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:49

Supertje schreef:
Sclimpre schreef:
Peren.
Ze staat op haar achterbenen om peren te plukken.
Voor ons bijft er niets over :(


Behalve lichtknopjes heeft die van mij ook een fixatie voor fruitbomen, hij gaat echter niet voor de peren of appels, maar voor de pruimen! En inderdaad op zijn achterbenen om erbij te komen (of een hele tak beetpakken en van de boom af rukken als hij de kans krijgt). Er staat een boom met gele en en een boom met paarse pruimen, de gele hebben zijn overduidelijke voorkeur.
De pitten spuugt hij overigens keurig netjes uit, hij trekt hele vreemde bekken om de pit eerst netjes af te soppen :=


Kun je dat een keer filmen :D

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:49

Mijn shetlander staat me altijd met een big smile aan te gapen. Beetje een uit de hand gelopen truucje. Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:54

Mijn paard heeft vooral een probleem/fixatie met dingen die er eerst niet stonden en nu wel en andersom.

Bijvoorbeeld:
Op dinsdag middag staat er niets op plaats x langs de weg --> prima, de kust is veilig.
Op woensdagochtend staat er een kliko op plaats x langs de weg --> eng.
Op donderdagmiddag staat deze kliko niet meer op plek x langs de weg --> eng want er stond eerst iets

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:54

LinSa schreef:
Mijn veulen rolt al vanaf dag 1 met haar hoofd in de (gelukkig flexibele) voerbak. Dus echt hoofd erin, gaan liggen en dan rollen met dat ding op haar hoofd.
Ik heb haar inmiddels zover gekregen dat ze eerst haar voer opeet en dan pas erin gaat rollen, maar apart blijft het.


Dit is heel normaal hoor, volgens Dennis tenminste :j :') .

Benno loopt vaak om mij heen als ik sta te mesten om vervolgens mij(n kont) helemaal af te likken 8)7 . Ach, kan hij ook niets aan doen dat hij anders begaafd is :(:) .