Jaarling trapt tot 2x toe bijna het leven uit ons

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 01:34

060606 schreef:
Sheran schreef:
Doen de andere paarden in de kudde er niets aan?


Ja de oudere dus heb ik al een paar knallen voorbij zien komen daar gebeurt het dus ook niet meer.


De oudere geven je dus een praktijkvoorbeeld , zou het sowieso even Volgen
Zolang je goed getimed en correct even flink optreed zal die kleine het rap zat oppikken en nee dat word echt geen trauma of drama
Maar als ie door de weidegenoten zo makkelijk op zijn plek gezet kAn worden
Is het naar alle waarschijnlijkheid een dier wat gewoon iets te vaak heeft weg kunnen komen Met gedrag wat je liever niet wil zien

Bij die tanden op het achterhoofd had ie al een hijs mogen krijgen

En echt... ik Ben heel erg voor De aanpak “zo Zacht houden als mogelijk Is”
Maar daar hoort wel de tegenhanger “zo hard als nodig”. En bepaald gedrag is(kan) levensgevaarlijk (zijn)
En daar moet je heel simpel op reageren

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: Jaarling trapt tot 2x toe bijna het leven uit ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 03:34

ik heb vroeger ook een paard gekend en hij was ook niet echt vriendelijk zowel naar mensen als naar andere paarden toe.
Als ik voorbij zijn stal liep . En hij wilde agressief aanvallend bijten, dan kreeg ie van mij dreun op zijn hoofd. Na div keren dat geprobeerd te hebben, wisten ie toch dan hij op zijn donder kreeg.

En hij probeert ook mijn verzorgpaard in haar kont te bijten. Terwijl we voorbij liepen en hij had de pech dat ik altijd met lange dressuur zweep reed.
Hij kreeg echt een flinke tik met de zweep als zijn tanden in de bil van verzorgpaard proberen te zetten
.
Sommige mensen zijn vaak bang voor dat soort paarden te straffen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 07:44

Ik ken ook meerdere paarden die als jaarlingen niet de liefste waren zullen we maar zeggen. ;)
Deze zijn in een gemengde groep full time gezet met minimale menselijke aandacht om vervolgens als brave 3 jarige of ouder rustige aan het werk te gaan, toen was er niets van het vroegere gedrag meer over.

Sommige mensen maken het probleem erger door uit angst/onhandigheid/onwetendheid bij het dier te bevestigen dat hun gedrag effect heeft.