Paard ongeduldig tijdens buiten zetten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:30

Zie het niet als de les wijzen, maar als een poging om het voor alle partijen prettiger te maken.
Ga eens kijken hoe je paard reageert wanneer de stalbaas hem buiten zet en of je nog dingen opvallen bijvoorbeeld aan de houding van de stalbaas.
Wanneer je dan iets opvalt, kun je iets zeggen van "goh, ik zie dat je dit doet,misschien dat het zo beter gaat?". Hij weet immers ook dat er een probleem is, als hij heeft gezien/ziet dat er bij jou niets aan de hand is, weet hij hopelijk ook wel dat het een probleem is dat jullie samen moeten oplossen.


EHE
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:08

Breng het paard zelf eens naar buiten. Om de tijd dat de rest ook naar buiten gaat. Elke keer als het paard dan voorbij jou denkt te lopen laat je heb weer achteruit lopen. Je moet haar weer terug op zijn plek zetten.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Paard ongeduldig tijdens buiten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:33

EHE, dat geeft ts gedaan. Paard bleef keurig bij haar

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Paard ongeduldig tijdens buiten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 08:27

Even een tussentijdse update, ik heb eigenlijk niets meer gehoord van mijn stalbaas. Mijn stalgenootjes vinden haar wel heel druk, maar goed, daar kan ik weinig aan doen. Ik heb haar laatst opgezadeld (en gereden) terwijl de rest van de paarden naar buiten gingen, en zelfs toen bleef ze gewoon kalm en rustig en heb ik prima kunnen rijden.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 24 bezoekers