Paarden bang voor ijslanders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:45

Apple schreef:
Toltende ijslanders zijn vaak eng inderdaad. Het zit in het geluid.

Zelfde als met shetlanders, bonte paarden (of schimmels) of aanspanningen. Veel paarden kunnen dat in het begin niet plaatsen. Het helpt als je op een stal staat waar toevallig ook wat shetlanders, bonten en aanspanningen zijn.


Moet je eens een bonte shet voor een karretje proberen ;) .

Ik maak het met mijn shetten (met of zonder kar) ook wel mee.
Maar mijn pony's zijn weer niet zo enthousiast over een groep pinken als die mee rennen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:47

rink schreef:
Ik ging met mijn stoere tuigpaard echt aan de kletter als ik concours reed en ze op de trainingsbaan ernaast tölt reden..

Exloo?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:59

Die van ons heeft het sowieso niet zo op alles wat kleiner als 1.50 is. Hij zal er toch aan moeten want er komt binnenkort een B pony voor onze dochter.

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:03

Ik heb nog niet meegemaakt dat paarden mijn ijslanders eng vonden in stap, eerder andersom die grote paarden zijn veel enger :')

Maar het geluid van tölt vinden veel paarden zoals al gezegd niet zo leuk :+

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:19

Kan ook door het bonte komen ;)

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:23

Ik heb het tot nu toe nog niet meegemaakt dat paarden de IJslander eng vonden , vorige week begon er wel een paard midden op het fietspad half te steigeren en rondjes te draaien voor de mini shet - en we waren nog wel in de berm gaan staan toen ik zag dat het paard hem vreemd vond....

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden bang voor ijslanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:29

Dexter heeft ook haat aan alles onder 1m50. Vooral Shetlanders maar gooi er wat jaarling trekpaarden bij in de wei en die rennen voor hun leven hahahah.
Geen beweging in te krijgen in die dikke van mij maar daar kan hij serieus de hele middag achteraan jagen, puur om te pesten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:36

O nee die van ons komt er niet eens in de buurt vrijwillig. Deze foto bijvoorbeeld:

Afbeelding

Kostte echt moeite om hem daar te laten staan dichterbij lukte niet en je ziet aan alles wat hij er van vindt. Wat het nog lastiger maakte was dat hij onze dochter alleen kent op de grond of heel af en toe op zijn eigen rug.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Paarden bang voor ijslanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 12:41

Haha wat grappig dat zoveel van jullie er ervaring mee hebben! :')

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Paarden bang voor ijslanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:45

Ik weet wel dat toen mijn opa alleen bruine paarden had en een schimmel erbij kocht, de schimmel echt werd weggepest :(. Hetzelfde verhaal met een anderskleurige koe.
Racisme en discriminatie komt blijkbaar niet alleen bij mensen voor =/

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:56

Mijn witte shetkruising (die zelf waarschijnlijk ook heel 'eng' is: wit en klein :') ) vindt sommige ijslanders ook eng.
Komt denk ik ook omdat hier heel veel IJslanders staan waarvan sommige erg asociale baasjes hebben. Ik heb al vaak tijdens het wandelen gehad dat ze gewoon recht op je af komen tölten en pas 1 meter voor je gaan stappen... Op een heel smal pad..

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Paarden bang voor ijslanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:03

Ik ben nog nooit en ijslander tegengekomen dus zou niet weten hoe mijn merrie reageert. Ik weet wel dat er op stal een aantal mini shetjes staan, dat vond ze reuze gek.