Hoe moet ik met dit paard omgaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe moet ik met dit paard omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:23

Hoi ts. Jouw vraag is "hoe moet ik met dit paard omgaan". Ik denk dat je begripvol, duidelijk en heel erg voorzichtig met zo'n paard moet zijn. Daarnaast is zo'n paard niet voor niks zo gevoelig op de buik. Als het een eigen paard is of gaat worden zou ik laten onderzoeken wat het paard heeft. En als dit paard van de manege is en blijft dan is het hun taak en zou ik als ik jou was er niet meer op gaan rijden tot je weet wat er mee is. Er zijn vast wel paarden te vinden die goed ib hun vel zitten en daarnaast. Als iedereen zon paard gewoon blijft huren is er voor de manege geen motivatie om de zaak te onderzoeken. Het is zielig om hem te laten werken met pijn.


Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:33

Een paard loopt niet uit zichzelf aan de teugel ;) . Daar moet jij voor zorgen. Jij moet daar naartoe rijden en dát is dressuur. De punten die jij opnoemt vind ik trekjes van veel manege paarden. Niet aan de buik komen, bijten, trappen enz. Zeker een manege paard loopt niet zomaar aan de teugel. Daar heb je heel veel oefening bij nodig. Dit paard heeft hoogstwaarschijnlijk ook (nog) niet de bespiering om dressuur te doen. Je moet onthouden dat als je op een paard kan zitten, dat nog niet zegt dat je pirouettes kan rijden of hoge hindernissen kunt springen. Dat moet je oefenen en dat oefenen begint bij de basis. Jou zit bijvoorbeeld. Als jij nog niet hebt geleerd een goede zit aan te nemen, word het erg moeilijk om je paard na te laten geven.

Het bijten en trappen kan je moeilijk afleren. Ja als ze je bijt kan dat inderdaad vals zijn, maar zoals we hier op bokt geleerd hebben is dat zeer onwaarschijnlijk en is er iets wat je paard niet fijn vind. Trappen hetzelfde.

En wat betreft die buik, dat komt wel meer voor bij merries. Sommige vinden het niet fijn als je aan hun buik zit.

Mijn advies, neem goede instructie. Ik weet niet hoe oud je bent, maar de top bereik je helaas vaak niet door alleen op een manege te rijden.
Succes!

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe moet ik met dit paard omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:42

De top bereiken niet veel mensen. Daar gaat het ook niet om. Maar als beginnend dressuurruiter met een paard dat of problemen heeft of geen enkele ervaring dat is een slechte start. Kan wel maar alleen met verdomd goede instructie. Dit gaat een hoop kosten. Een goed ervaren en gezond paard is gewoonweg veel handiger.

Pandora35
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:41

Mijn merrie heeft ook losse achterbeentjes en probeert te trappen als je aan haar buik zit of haar daar borsteld. Heb al meerdere keren een veearts laten komen en allerlei tests laten doen en ook de zadelmaker om het zadel na te laten kijken en op te vullen. En alles was gewoon in orde ik denk dat dat sommige paarden gewoon wat knorrig zijn want als het zadel er eenmaal op ligt en een buiten ritje maak gaan de oren naar voren en is ze helemaal niet chagrijnig meer en is ze voorwaarts en zie ik nergens tekens van pijn

Luxe Ruiter Bingo 21 april in Ridderkerk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers