Speciaal geval trailerladen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 10:07

Ik ga ze de oplossing met vrachwagen nog wel voorleggen, misschien gaat dat werken.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:09

Maar zou diegene met een braaf paard die mee gaat, niet terug kunnen met de trailer? Dan hoeven ze maar 1 keer 15km te rijden te paard, en dan terug met de trailer. Dat zou ik dan voorstellen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:11

cissy schreef:
Iemand meerijden met braaf paard is op die stal eigenlijk niet mogelijk. Allemaal recreatieruiters (sommigen met braaf paard) die eigenlijk gewoon niet durven en het niet zien zitten om dan in hun eentje terug te moeten. Ik kan daar wel inkomen hoor.

Dan met minstens 3 gaan, moet er niemand alleen terug

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:22

Ik zie niet waarom stalgenoten mee zouden moeten gaan, het is het paard van die mensen en hun verantwoordelijkheid, niet de verantwoordelijkheid van de stalgenoten.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:45

Als ik de tijd had met braaf paard en stalgenoot ligt bij mij nog prima, zou ik best willen helpen hoor. Dus dat vragen is nooit gek. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ben iig zelf niet te beroerd als ik de tijd en braaf paard heb en iemand er goed mee kan helpen. Ligt er wel aan hoe goed de band is wel

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:46

TS, zou je anders de recreatieruiter van stal niet terug kunnen brengen oid? Zodat het lopen iets veiliger kan gebeuren? Wat voor route moeten ze eigenlijk door? Echt door een stad ofzo? Of langs snelwegen?

Tja, zelf vind ik het ook wel bizar dat mensen met gemak 100 euro neerlappen voor een clinic of een nieuw dekje, maar blijkbaar is het wel normaal dat je paard niet te laden is of met je aan de haal gaat als je ernaast loopt. Fijn dat B en haar moeder nu toch wel willen betalen al komt het dan misschien wat later.

Verder ben ik het wel eens met Telpeva dat het eigenlijk onzin is dat het probleemgedrag van het paard van A en B nu eigenlijk de zorg wordt van stalgenoten en jou in het bijzonder. Lief dat je ze zo goed helpt, maar je kan helaas niet elk paard redden en ergens zou ik wel een grens trekken. Ik zou me dus over dat lopend naar de nieuwe stal gaan niet te druk maken, want je kan er waarschijnlijk toch niks in betekenen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:28

Telpeva schreef:
Ik zie niet waarom stalgenoten mee zouden moeten gaan, het is het paard van die mensen en hun verantwoordelijkheid, niet de verantwoordelijkheid van de stalgenoten.


niemand zegt ook dat het de verantwoordelijkheid van stalgenoten is
maar ik zou ook prima willen helpen dmv meerijden met braaf paard als dat mijn stalgenoten zou helpen als dat gevraagd zou worden
wel binnen de grenzen van redelijkheid natuurlijk, als je weet dat het een rodeo word ongeacht wat dan zou ik me nog eens achter de oren krabben en natuurlijk moet je wel een geschikt paard hebben voor dit soort dingen
maakt het nog steeds mijn verantwoordelijkheid niet, mocht ik besluiten te helpen maar van behulpzaamheid ga je niet dood ;)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:03

Hadden die eigenaren geen cavia kunnen nemen? |o

TS petje af dat je de moeite neemt om dit paard te trainen terwijl eigenaren daar duidelijk geen zin in hebben/hadden.

Ik ben geen trainer maar krijg ook eigenlijk ieder dier wel waar ik die hebben wil, kwestie van geduld, veel geduld en duidelijk zijn.
Mensen snappen vaak zo slecht wat ze zelf uitstralen en aan verkeerde bewegingen maken.
Dieren de gekste en gevaarlijkste dingen zelf aanleren door hun eigen foute handelen zoals belonen op verkeerde momenten .

Het trieste vind ik nog uit jouw verhaal is dat jij zoveel moeite doet om het paard te trainen en het maar de vraag is of de eigenaren hier mee verder gaan en zich eindelijk eens verdiepen in paarden gedrag.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 13:21

Niks gedaan vandaag, zit inmiddels verkleumd weer thuis. Gevalletje miscommunicatie, ik was om half 11 present want instructrice zou komen helpen om 11 uur. Om 12 uur nog steeds niemand en geen reactie op appje. Ben ik om 1 uur net thuis belt ze op na mijn appje gelezen te hebben. Maar was toch 1 uur, ze was er nu of ik terug kon komen... ehm nee ik ben ijskoud.
Later vanmiddag dan? Nou nee, heb ook nog een leven naast dat paard.
Ze wilde graag meisje B verrassen door dr paard vast te verhuizen of ik niet alsnog wilde gaan proberen vanmiddag.
Ik wil vrijdag nog proberen dan heb ik weer tijd maar moet eerst sochtends met auto naar garage. Als die zegt dat auto effe moet blijven dan krijg ik een klein leentuutje mee. Past geen trailer achter ;)

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:51

AlphaDaemon schreef:
TS, zou je anders de recreatieruiter van stal niet terug kunnen brengen oid? Zodat het lopen iets veiliger kan gebeuren? Wat voor route moeten ze eigenlijk door? Echt door een stad ofzo? Of langs snelwegen?

Tja, zelf vind ik het ook wel bizar dat mensen met gemak 100 euro neerlappen voor een clinic of een nieuw dekje, maar blijkbaar is het wel normaal dat je paard niet te laden is of met je aan de haal gaat als je ernaast loopt. Fijn dat B en haar moeder nu toch wel willen betalen al komt het dan misschien wat later.

Verder ben ik het wel eens met Telpeva dat het eigenlijk onzin is dat het probleemgedrag van het paard van A en B nu eigenlijk de zorg wordt van stalgenoten en jou in het bijzonder. Lief dat je ze zo goed helpt, maar je kan helaas niet elk paard redden en ergens zou ik wel een grens trekken. Ik zou me dus over dat lopend naar de nieuwe stal gaan niet te druk maken, want je kan er waarschijnlijk toch niks in betekenen.


Is toch vaak zo, veel trainen, trainen, trainen, maar oefenen met trailer ho maar... Tja, soms moet je daar ook wat energie en tijd insteken.

Zwarte van mij was ook aparte met laden (vooral lossen later ook met laden), maar die had ook wel redden, was van de klep gevallen net voor ik hem kocht en bij mij omdat is altijd als angsthaas eigenlijk de trailer bijna niet afdurfde keer klimlat geknapt en weer op zijn snuit, tja.. toen durfde hij er niet meer uit en niet meer in.. (STond werkelijk met 4 voeten op een A-4tje te bibberen voor de klep als ie eraf moest en ging in totale freeze als ie erin moest. Dan werd het ga maar even bakje thee zetten en als ie weer aanwezig is zien we wel weer verder, is nu 1 van de makkelijkst te laden paarden :D , heeft me wel wat tijd en moeite gekost inclusief getimmerde plank met latjes erop en geduld. Had me al ingeschreven toen bij 2moons, maar probleem toen al opgelost voor die tijd.


Tancreda4 schreef:
Als ik de tijd had met braaf paard en stalgenoot ligt bij mij nog prima, zou ik best willen helpen hoor. Dus dat vragen is nooit gek. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ben iig zelf niet te beroerd als ik de tijd en braaf paard heb en iemand er goed mee kan helpen. Ligt er wel aan hoe goed de band is wel


Dat dus, ik heb hele brave, zou het geen drama vinden, maar moet zeggen las hier lekbrug ergens, dat zou voor mij allicht wel reden zijn om het niet te doen (weet niet precies hoe die is en hoe de afzettingen zijn en of er brugdeel open kan of niet wat meer lawaai geeft). Lift terug zou dan wel top zijn. En ik zou ook denken tegenover eigenaren, dat ze dit toch zichzelf hebben aangedaan, maar het dan wel doen voor het paard. (denk dat de meesten het dan zouden doen voor het paard)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 14:40

Lekbrug bij Vianen heeft een apart fietspad en geen brugdeel wat open kan. Is wel langs A2 en vierbaans snelweg. Druk met scholieren en brommers/scooters op doordeweekse dag. Vandaar op de zondag, scheelt hoop verkeer.
De rest vd route is binnendoor over fietspaden en langs prov weg maar daar is ook fietspad geloof ik.


Begrijp net dat ze van plan zijn as donderdag te gaan lopen.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:45

cissy schreef:
Lekbrug bij Vianen heeft een apart fietspad en geen brugdeel wat open kan. Is wel langs A2 en vierbaans snelweg. Druk met scholieren en brommers/scooters op doordeweekse dag. Vandaar op de zondag, scheelt hoop verkeer.
De rest vd route is binnendoor over fietspaden en langs prov weg maar daar is ook fietspad geloof ik.


Begrijp net dat ze van plan zijn as donderdag te gaan lopen.



Oef.. kom ze niet graag tegen met niet verkeersmak paard.....

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:33

Maar 15km is al snel zo'n 2,5-3 uur lopen toch, hebben ze dat wel door eigenlijk? Ik moet er niet aan denken en dan ook nog eens met een niet-verkeersmak paard dat totaal geen vertrouwen heeft in z'n begeleiding. Echt bizar dit :\

Be the change you wish to see in the world.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:13


cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 17:41

Die paardentaxi ken ik wel, zat samen met haar op opleiding. Aardige meid.

Ze hebben plannen gelukkig weer aangepast. Wordt toch zondag lopen indien het vrijdag of zaterdag niet alsnog lukt.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:26

Toch begrijp ik het niet. Je hele aanpak is gebaseerd op kalmte, veel geduld en wederzijds vertrouwen. Vandaag kan het paard nog niet vast staan en verdraagt geen stang achter zich. Hoe is de eerstvolgende keer dat hij er op staat klep dicht en gaan rijden een goede oplossing voor het paard, en wat levert dat jou op?
Je presenteert jezelf als laaddeskundige. Of en hoe dat paard van stal verhuisd is niet jouw zorg.
Als dat met de trailer is, wel dat dit op een veilige en paardvriendelijke manier gebeurd. Verantwoordelijkheidsgevoel en je vak verstaan is ook je eigen grenzen bewaken.

ellen05
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-05-13

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:46

Fijn dat de plannen aangepast zijn, hopelijk heb je nu genoeg tijd om dit in rust te doen.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 18:49

De instructrice heeft dat paard al twee keer vervoerd en zegt dat ze rustig is tijdens vervoer.
Ik sta er ook niet achter om het op die manier te doen. Heb ik ook duidelijk gezegd.
Zij wil echter meisje B graag helpen en desnoods haar trailer en auto gebruiken. Paard loopt echter niet met haar mee de trailer in.
Ik zie volgens haar teveel beren op de weg en denk teveel aan wat er mis kan gaan.
Heb heel duidelijk gemaakt dat ik niet goed weet wat ik met die vlug vlug situatie aanmoet en er nog eens hard over ga nadenken.
Paard krijgt nu twee dagen rust van het laden want ik moet werken.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:05

Ik zou zeggen dat het op jouw manier gaat en anders niet.

Nu ga je te werk op een manier die eigenlijk niet jouw methode is (het zondagsplan) en als het mis gaat zit jij met de slechte reclame, want de verhalen zullen gauw de ronde doen dat het jouw fout is.

Deze mensen hebben hier zelf op aangestuurd door nooit te trainen, en wie z'n billen brand moet nu eenmaal op de blaren zitten. Maar in plaats daarvan proberen ze jou nu een schuldgevoel aan te praten met hun plan om te gaan lopen, wie weet wel in de stiekeme hoop dat jij toch overstag gaat en dat dier tegen je gezonde verstand gaat vervoeren wanneer het nog niet veilig is. Zit jij straks met een stukgeslagen trailer.

spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:19

Ik ga ook met Gypsy mee dat ze maar blijven drammen om zo snel mogelijk te verhuizen terwijl ze er zelf een potje van hebben gemaakt.

Ik zou als ik jou was, duidelijke afspraken maken, jij traint en het gaat op jouw manier of ze zoeken het maar uit met het risico dat het een Stegeman paardje wordt.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:16

Nog vorderingen ts?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:03

Jij weet op welke manier je wil werken en hoe je het wil aanpakken, als zij daarin niet willen volgen, dan moeten ze jammer maar helaas iemand zoeken die zich daar wel aan wil aanpassen. Je kan je werk nooit naar volle tevredenheid doen als iemand stokken in je wielen steekt. En achteraf is meestal niemand tevreden. Als je nu alles snel snel doet, is het paard misschien wel verhuisd, maar de volgende keer hebben ze dan weer exact hetzelfde probleem... Dan liever paard wat langer op de huidige stal houden lijkt mij of het moet zijn dat de verzorging zo ondermaats is dat het echt niet houdbaar is voor het paard. Als de verhuis enkel in functie is van betere accommodatie voor de amazone, dan lijkt het mij redelijk simpel dat ze maar net iets meer geduld moet hebben en het welzijn van haar paard voorop moet stellen.

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:29

Interessant topic, en ik vermaak me goed met de cissy-schrijfstijl :D

De verhuisdatum is nu al een paar keer opgeschoven, hopelijk doen ze dat nog een keer en gaan ze niet écht langs de weg met dat paard.

Heb je vandaag nog iets kunnen doen? Veel succes +:)+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Speciaal geval trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 18:40

Vandaag weer poging gewaagd. Ik had last van mn onderrug dus dat was niet helemaal handig.
Het is helaas nog niet gelukt om klep dicht te krijgen.
Paard gaat zodra ze iets achter zich ziet gelijk in de staak en in de stress en houdt alles in de gaten.
Met veel geduld toch weer vier voeten binnen met het schot wijd. Als je het schot opzij zet is ze erg argwanend en gaat niet verder dan twee voeten naar binnen.

Als ik iedereen wegstuur en zelf paard vast heb dan kan ik zelfs schakelen in de trailer. Helemaal erin, twee pasjes terug en weer twee passen erin. Drie pasjes etc. Dan is ze relaxed en reageert puur op lichaamstaal. Dan blijft ze ook gewoon paar minuten binnenstaan.

Zodra zich iemand meldt om te helpen met schot dan schiet ze weer in de stress. Ruilen helpt ook niet want dan gaat ze er niet in en blijft bij mij op de klep.
We hadden bijna stang erachter en toen ging ze toch terug. Ze was er gelukkig niet van over de pis en kwam weer terug er in behalve het laatste voetje. Ze is niet gek!

Werd inmiddels te donker om te oefenen maar wel weer ok afgesloten. Zondag nieuwe poging en anders dan toch maar lopen.
Moeder van meisje B was er vandaag bij en zij ziet gelukkig wat ik bedoel.
Paard heeft meer tijd nodig dan ze nu hebben. Ze wil zeker na verhuizing nog verder trainen zonder die tijdsdruk.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:44

Klinkt heul erg als mijn paard. Fijn dat je die moeder aan je kant hebt staan, die kan hopelijk die A eea aan d'r verstand peuteren.

Is er druk vanuit stalhouder om te vertrekken of willen ze zelf persé gauw weg?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 7 bezoekers