vaan draak tot engel in 1 week

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xwildhorse
Berichten: 113
Geregistreerd: 05-03-15

vaan draak tot engel in 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 21:55

hoi!
Mijn haflinger merrie staat nu 1 jaar op een stal waar eigenlijk alles wel prima is, dacht ik.
ze staat veel buiten, soortgenootjes, goede voeding, ruimte.
maar toen ik vorige zomer op paarden kamp was op de two lazy seven ranch heb ik een ander paard leren kennen. Vanaf het moment dat ze de trailer af kwam was ze eigenlijk al thuis..

mijn paard is een ontsnapster, ze springt door elk draad al zijn het er 3, met of zonder stroom. ik heb de hele week met lichte 'stres" rondgelopen omdat het daar 2 piep dunne draadjes waren van een ruimte van ongeveer 4 bij 7. Maar zo kalm, s avonds even kijken en wat eten geven ze was echt zo rustig! Ik kan het niet omschrijven. Zo anders. Mevrouwtje kan soms zo drammen, zo boos worden ongeduldig zijn en gedrag vertonen dat ik denk van waarom dan of wat is er dan? en dat is echt niet altijd hoor, maar het was daar echt anders, we waren 1. alles wat ik van haar vroeg deed ze, wilde ze, en had ze zin in. Ze wou samen werken. Ze zag opdrachten als spel en niet als iets moeten. Het kwam echt van beide kanten.

Die week was zo genieten, niets moest & alles kon daar. we hebben gezwommen samen, en we hebben een buitenrit op onbekend terrein met een grote groep gemaakt en hele weg voorop gereden, Bitloos.

Ik had gehoopt dit gevoel vast te kunnen houden als we naar huis gingen, en het was wel iets verbeterd. Maar niet zoals daar. van samen naast mij over een sprongetje te springen van haar amper naast mij krijgen en bij draven dat ze op me wil springen ofzo, gewoon boos of het niet begrijpen. zelfde met cirkelen wat daar perfect ging, gaat thuis steeds minder. ze heeft me in verleden zodra ik dat vroeg dat ze boos naar me toe stormde, op de ranch deed ze het goed & ze doet het nu wel maar niet met het zelfde gevoel als daar, ze had daar plezier.

Met vast staan ook, veel bewegen terwijl ze daar stond te slapen en nergens van opkeek.

en misschien klinkt dit echt als toeval ofzo, maar ik ken haar op veel manieren zowel als heel lief als een draak. Maar ik had echt geen zelfde paard daar, echt niet. het is gewoon niet te beschrijven. De connectie daar was zo anders.

Ook toen we terug thuis waren en ze de trailer uit kwam, kwam ze bezweet er uit & leek ze heel gestrest, ook leek ze niet eens echt blij te zijn om de andere paarden te zien.

Ligt het aan mij? aan de stal? omgeving? en wat kan ik er aan doen om de rust hier terug te vinden? haar ook hier een fijn gevoel te geven & net zoon fijne connectie te hebben als daar?

Ik doe trouwens aan natural horsemanship met haar. Grondwerk ect.

wish it, dream it, do it


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: vaan draak tot engel in 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:59

Misschien kan je deze vragen voorleggen aan de instructeur van die ranch? Denk dat hij/zij je wel weer op weg kan helpen.

Best vervelend voor je natuurlijk.

Leef en laat leven.

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:06

Misschien was ze die week gewoon wat overdonderd door de nieuwe omgeving en andere nieuwe dingen :)

xwildhorse
Berichten: 113
Geregistreerd: 05-03-15

Re: vaan draak tot engel in 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 22:13

@art_ificious jaa al gedaan, maar ze zou het gedrag eigenlijk hier moeten zien waar ze nu staat en dat is tot nu toe nog even niet mogenlijk, omdat het tijd nodig heeft natuurlijk om haar te leren kennen.

@Jennyxx heb ik ook aan gedacht, maar dat gevoel ja echt het klinkt vast stom hoor, maar het was echt anders, en ze is veel gestrester op de stal waar ze nu staat dan dat ze daar was terwijl ze daar nooit geweest is. ze was een heel stabiel en zo fijn

wish it, dream it, do it

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: vaan draak tot engel in 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:29

Is filmen geen optie? Maar wel zo dat jij ook gefilmd wordt.

Leef en laat leven.

xwildhorse
Berichten: 113
Geregistreerd: 05-03-15

Re: vaan draak tot engel in 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 22:34

@art_ificious jaa dat kan ik best proberen ja! maar het is vooral mijn paard in het geheel, ik had nooit geweten dat ze zo anders zou zijn. ik had me er bij neergelegd dat ze gewoon zo was. Maar het is vooral het verschil wat je ziet toen ze daar was & dan zou ik toch echt daar heen moeten denk ik. maar filmen kan ik zeker eens proberen.

wish it, dream it, do it

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: vaan draak tot engel in 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:47

Een bepaalde stal doet heel veel met een paard.. ik heb die van mij op verschillende pensionstallen gehad en achteraf kan ik heel goed zeggen waar hij het wel en niet naar zijn zin had.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:59

Tulandro schreef:
Een bepaalde stal doet heel veel met een paard.. ik heb die van mij op verschillende pensionstallen gehad en achteraf kan ik heel goed zeggen waar hij het wel en niet naar zijn zin had.

Dit dus! :) En zolang je niet beter weet blijf je aanmodderen. Eigenlijk mag jij dus heel blij zijn met deze eye-opener! Nu kun je eebs rustig overwegen wat het beste is.

SophieVajori
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-11-16
Woonplaats: Noorbeek

Re: vaan draak tot engel in 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:02

Hoe is de omgeving bij je stal? Is het daar rustig of heel druk?

Proud owner of Vajori and Theo


xwildhorse
Berichten: 113
Geregistreerd: 05-03-15

Re: vaan draak tot engel in 1 week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 23:20

ik ben al eens van stal gewisseld. toen ik dr kocht 3 jaar geleden stond ze helemaal alleen in een uitloop stal met paddock ( ze heeft 5?) eigenaren gehad. dus is al veel verplaatst. Toen ze bij stalling 1 kwam dus de eerste stal bij mij stond ze in een wei alleen naast andere paarden, dus wel elkaar kunnen aanraken maar dus een draad tussen zit. 24/7 buiten met hooi. na heel wat drama met voeding (man haalde eten weg) en dat soort dingen zijn we verhuist. wat mij al heel erg opviel is dat toen ze bij andere 2 paardjes gezet werd daar ze volledig buiten gesloten werd. toen we zijn verhuist naar stal 2 de stal waar ze nu een jaar staat ging het eigenlijk heel goed, het voer is goed & genoeg. ze kan vaak naar buiten. In zomer de wei op ect. en staat met soort genootjes. maar ook daar staat ze laagst in rang. we hebben met veel andere paardjes gewisseld maar ze trekt met geen enkel paardje echt op. als ze met een paardje staat soms wel maar komt er nog 1 bij trekt ze zich heel snel terug. De stal bij ons is vrij rustig, kleine stalling maar wel veel ruimte. Ik ben heel blij dat ze dit aangeeft inderdaad! Maar er zijn weinig stallingen in mijn buurt die aan ijn ijsen voldoen & nee ik hoef geen binnenbak, ik wil mijn paard bijten met schuilstal & 24/7 hooi, maar die is in mijn buurt weinig te vinden. en opzich heeft ze dat hier ook allemaal.

wish it, dream it, do it


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 43 bezoekers