Veulen valt mensen aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Veulen valt mensen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:58

Dus het is in principe jouw veulen niet meer?


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:58

Kuggur schreef:
NatasjavE schreef:
Is het veulen toevalllig een lepveulen?

(Dergelijk gedrag van een veulen ken ik alleen van lepveulens)

Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat de ts dat er niet bij had vermeld als dit het geval zou zijn geweest.


Eens,...maar je kan nooit weten. Niet iedereen beseft dat dat een probleem zou kunnen zijn.

Maar TS geeft aan dat dat het niet is.

Is er een mogelijkheid om er een jaarling of twenter bij te zetten TS?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:05

Snowdust schreef:
@RianneH - ik ga consequent met hem om. Met het opvoeden van veulens al heel veel jaren ervaring. Echter nog nooit een met dergelijk karakter gehad. Volwassen paarden hebben we helaas niet meer. De laatste merrie is recent ingeslapen.

jaren ervaring is leuk als je met die ervaring ook iets kunt met dit veulen, en schijnbaar kun je dus niet putten uit die ervaring.... consequent te laat zijn met corrigeren is ook consequent zijn....

Snowdust schreef:
@vivalavida - eenmaal in de hand is hij lief. Met wandelen loopt hij ook netjes mee. Met poetsen is hij erg ongedurig en vaststaan bevalt hem niet. Hij valt echt alleen aan als hij los is.

veulen weet wanneer die geen kant op kan en zal zich dus 'gedragen' tot het moment dat hij weer corrigerend kan optreden tegen jou

Snowdust schreef:
@calippo - dat ben ik nu dus aan het proberen. Denk dat er heel veel tijd overheen gaat. Het is echt een draak.
tot ie dus een kind, een hond of volwassene het ziekenhuis in werkt... dan ben je te laat... paarden zijn geen draken, paarden zijn paarden, gedragen zich als paarden en moeten ook op die manier opgevoed worden.

Snowdust schreef:
@bigone - de spuit gaat wat ver. Dit veulen is hanteerbaar te krijgen.
Hoe dan? je stelt je vraag hier... of je weet het antwoord hoe er mee om te gaan en wilt 'ons' testen of je weet het niet (wat je beaamt).

Snowdust schreef:
@senna - de veulens zijn alle 3 tegelijk afgespeend en naar huis gekomen. Ze konden elkaar dus al. Castreren gaat niet gebeuren. Deze hengst heeft een zeer bijzondere afstamming en zal de fokkerij in gaan zodra hij 3 is. Tenzij zijn karakter echt problematisch is.

wat is het voor een ras? en puur alleen om het papier een hengst gebruiken?
het gedrag is al problematisch.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:12

Had m'n bericht maar verwijderd, maar mijn mond valt ervan open dat dit paard voor de fok gebruikt gaat worden. Want inderdaad, dit gedrag is al problematisch. Dit dier moet zodra het kan gecastreerd worden.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Veulen valt mensen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 02:03

Even afgezien van de opvoeding vraag ik me af hoe het dier in zijn vel zit? Hij staat in een loopstal, komt hij wel het grootste deel van de dag buiten? Kan hij zijn ei kwijt?

Je hebt geen volwassen paarden, dus de bedoeling is om dit veulen tot zijn 3de levensjaar enkel met 2 leeftijdsgenoten te laten staan? Vind je dat verstandig met dit dier? Is hij wel op zijn plek bij jou?

Hoe verstandig/kundig ben jij als je op je hurken in de stal gaat zitten bij dit veulen? Hoe geschikt is jouw huisvesting als dit veulen de kans krijgt om kinderen en honden te bijten?

koeien op de weg...

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 02:34

Snowdust schreef:
de veulens zijn alle 3 tegelijk afgespeend en naar huis gekomen.
Ze konden elkaar dus al.
Castreren gaat niet gebeuren.
Deze hengst heeft een zeer bijzondere afstamming en zal de fokkerij in gaan zodra hij 3 is.
Tenzij zijn karakter echt problematisch is.

Er zijn ook GGK dekhengsten, voor veel minder gecastreerd hoor.

snap niet dat de eigenaren dat niet in willen zien :7 :7 :7 :7

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 02:56

Ketaki schreef:
Snowdust schreef:
de veulens zijn alle 3 tegelijk afgespeend en naar huis gekomen.
Ze konden elkaar dus al.
Castreren gaat niet gebeuren.
Deze hengst heeft een zeer bijzondere afstamming en zal de fokkerij in gaan zodra hij 3 is.
Tenzij zijn karakter echt problematisch is.

Er zijn ook GGK dekhengsten, voor veel minder gecastreerd hoor.

snap niet dat de eigenaren dat niet in willen zien :7 :7 :7 :7

Misschien weet de eigenaar het nog niet....
ben het met je eens, vwb het castreren...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 03:37

Je veulen groeit op met leeftijdgenoten, zonder rol modellen. Je schrijft dat er kinderen in zijn stel komen en hij honden aanvalt. Ik denk dat hij gewoon rete onzeker is en je hem een beetje zou moeten ontzien in de confrontatie met kids en honden en zelf lekker rechtop en duidelijk moet blijven. En eerlijk. Hij is sociaal met andere dieren en zijn gedrag is best te verklaren vanuit de omstandigheden, dus mogelijk dat hij in een andere omgeving beter aard of minder getriggerd wordt.
Zo heb je zelf ook geen plezier aan het dier!

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Veulen valt mensen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 05:22

50% van de afgespeende veulens krijgt/heeft een maagzweer. Met alle veranderingen die er gebeurt zijn zou ik dit dus niet uitsluiten.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:32

Ik vind dit gedrag eigenlijk nog niet zo problematisch wetende dat er nog niet echt actie ondernomen is.
In mijn ogen lijkt me dit een veulen dat de hoogste plaats in de rangorde opgeëist heeft, maar agressief wordt omdat niemand reageert op zijn druk.

Voorbeeldje:
Jij wilt hem aaien en steekt je hand uit.
Hij wilt jou uit zijn ruimte en legt zijn oren in de nek.
Jij denkt 'ik ben de baas' en blijft je hand uitsteken
Hij denkt 'deze ranglagere trekt mijn positie als hogere in twijfel, laat ik haar maar snel op haar plek zetten'
En bam, daar komen de tanden.

Ik denk dat enkel een flinke schop hier dus niet voldoende zal zijn en dat dat zelfs gevaarlijk kan zijn omdat hij zo overtuigd is van zijn leiderspositie. Grote kans dat die jouw uitdaging dan aanneemt en mee in het gevecht gaat. En op fysiek vlak delven wij als mens altijd het onderspit.

Stap 1 is dus duidelijk en consequent gaan 'trainen' met dit dier, zodat die weet dat hij moet reageren op jouw druk en niet andersom.

Is de moeder ook een leiderstype?

Snowdust
Berichten: 38
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 13:35

Gini schreef:
Ik vind dit gedrag eigenlijk nog niet zo problematisch wetende dat er nog niet echt actie ondernomen is.
In mijn ogen lijkt me dit een veulen dat de hoogste plaats in de rangorde opgeëist heeft, maar agressief wordt omdat niemand reageert op zijn druk.

Voorbeeldje:
Jij wilt hem aaien en steekt je hand uit.
Hij wilt jou uit zijn ruimte en legt zijn oren in de nek.
Jij denkt 'ik ben de baas' en blijft je hand uitsteken
Hij denkt 'deze ranglagere trekt mijn positie als hogere in twijfel, laat ik haar maar snel op haar plek zetten'
En bam, daar komen de tanden.

Ik denk dat enkel een flinke schop hier dus niet voldoende zal zijn en dat dat zelfs gevaarlijk kan zijn omdat hij zo overtuigd is van zijn leiderspositie. Grote kans dat die jouw uitdaging dan aanneemt en mee in het gevecht gaat. En op fysiek vlak delven wij als mens altijd het onderspit.

Stap 1 is dus duidelijk en consequent gaan 'trainen' met dit dier, zodat die weet dat hij moet reageren op jouw druk en niet andersom.

Is de moeder ook een leiderstype?



Bedankt voor je reactie. Moeder staat normaal in rangorde. Vader en opa zijn echter beiden zeer dominant.

Jouw schets is idd precies het gene wat er speelt. Nu ben ik inmiddels dagelijks goed met hem bezig en ik zie hem beetje bij beetje bijtrekken in karakter. Nog wel lelijk kijken en oren plat zodra je als mens op zijn gelijke hoogte komt, maar niet meer de hand aanvallen zodra deze wordt uitgestoken. We boeken dus progressie.
En nu zul je je afvragen 'waarom op gelijke hoogte gaan zitten?' Deze pony zal in de toekomst ook in contact komen met kinderen en door kinderen in de sport worden uitgebracht. Daar kinderen gemiddeld op gelijke ooghoogte van de pony staan, moet hij dit dus accepteren.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulen valt mensen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:39

Als deze pony zo gevaarlijk is/blijft, mag ik toch hopen dat er geen enkel kind in de buurt van deze pony komt????

<3 Sneakers <3

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:42

Mijn paard viel andere mensen aan als ik bijvoorbeeld op vakantie was.
Deze heb ik na dit gehoord te hebben per direct in een opfok gedaan.

Nu heb ik een heel lief paard die de normen en waarde heeft geleerd.
Let wel op.. Zorg dat het een opfok is waar oudere tussen lopen.

Succes! hoop dat je het kan oplossen!

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:17

Snowdust schreef:
Gini schreef:
Ik vind dit gedrag eigenlijk nog niet zo problematisch wetende dat er nog niet echt actie ondernomen is.
In mijn ogen lijkt me dit een veulen dat de hoogste plaats in de rangorde opgeëist heeft, maar agressief wordt omdat niemand reageert op zijn druk.

Voorbeeldje:
Jij wilt hem aaien en steekt je hand uit.
Hij wilt jou uit zijn ruimte en legt zijn oren in de nek.
Jij denkt 'ik ben de baas' en blijft je hand uitsteken
Hij denkt 'deze ranglagere trekt mijn positie als hogere in twijfel, laat ik haar maar snel op haar plek zetten'
En bam, daar komen de tanden.

Ik denk dat enkel een flinke schop hier dus niet voldoende zal zijn en dat dat zelfs gevaarlijk kan zijn omdat hij zo overtuigd is van zijn leiderspositie. Grote kans dat die jouw uitdaging dan aanneemt en mee in het gevecht gaat. En op fysiek vlak delven wij als mens altijd het onderspit.

Stap 1 is dus duidelijk en consequent gaan 'trainen' met dit dier, zodat die weet dat hij moet reageren op jouw druk en niet andersom.

Is de moeder ook een leiderstype?



Bedankt voor je reactie. Moeder staat normaal in rangorde. Vader en opa zijn echter beiden zeer dominant.

Jouw schets is idd precies het gene wat er speelt. Nu ben ik inmiddels dagelijks goed met hem bezig en ik zie hem beetje bij beetje bijtrekken in karakter. Nog wel lelijk kijken en oren plat zodra je als mens op zijn gelijke hoogte komt, maar niet meer de hand aanvallen zodra deze wordt uitgestoken. We boeken dus progressie.
En nu zul je je afvragen 'waarom op gelijke hoogte gaan zitten?' Deze pony zal in de toekomst ook in contact komen met kinderen en door kinderen in de sport worden uitgebracht. Daar kinderen gemiddeld op gelijke ooghoogte van de pony staan, moet hij dit dus accepteren.

Je schrijft dat vader en opa ook al zeer dominant waren.Deze karaktertrek blijkt dus erfelijk.Is dit een zeer zeldzaam bijzonder ras of zo,dat deze hengst straks zijn genen weer moet gaan doorgeven?Je schrijft dat hij sportpony voor kinderen moet worden?Ik zou het knap vinden als je dit veulen opgevoed en gecorrigeerd kunt krijgen.En ik zou daar best van willen leren,dus ik hoop dat je je ervaringen blijft delen.Ik zou het zelf niet kunnen helaas.Als ze mij aanvallen dan wordt ik bang en dan heb ik het pleit meteen verloren.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 15:15

Alane schreef:
swartbeessie schreef:
Zonder kennis over het karakter van dit veulen en de manier waarop hij/zij leert zou ik nooit zo kort door de bocht zijn om "maar een rotschop te geven". Ieder gedrag ontstaat, er is een reden waarom dit nu zo gebeurd. Daar zou ik eerst naar zoeken. Sure, als je aangevallen wordt reageer je daarop, veiligheid is alles. Maar zoals ik je verhaal lees zou ikzelf op zoek gaan naar een lange termijn oplossing. Agressie is zelden met agressie op te lossen.

Ehm... dat is agressie met rotschop oplossen, das geen agressie oplossing maar een lange termijn oplossing, hoe denk je dat paarden dat doen?
Dat ie het veulen naar een psycholoog sturen en alles uit zijn verleden bespreken enzo? nee, die geven hem een rotschop als die zich niet normaal gevraagd, die jagen hem eerst door de omgeving.
voor paarden is het verleden niet bespreekbaar, het heden telt, gedraag je je niet in het heden ben je de sjaak, volgt er een harde reset en veulen loopt weer in de pas.



:+ Nou doc, het begon allemaal toen ik geboren werd...

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Veulen valt mensen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 15:42

@Moos: en het arme dier heeft een vadercomplex....Ik maak er nu wel een grapje over,maar ik vind het toch best ernstig en ik hoop dat ts het kan oplossen en ons laat weten hoe zoiets moet.

Snowdust
Berichten: 38
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 15:55

anjali schreef:
Je schrijft dat vader en opa ook al zeer dominant waren.Deze karaktertrek blijkt dus erfelijk.Is dit een zeer zeldzaam bijzonder ras of zo,dat deze hengst straks zijn genen weer moet gaan doorgeven?Je schrijft dat hij sportpony voor kinderen moet worden?Ik zou het knap vinden als je dit veulen opgevoed en gecorrigeerd kunt krijgen.En ik zou daar best van willen leren,dus ik hoop dat je je ervaringen blijft delen.Ik zou het zelf niet kunnen helaas.Als ze mij aanvallen dan wordt ik bang en dan heb ik het pleit meteen verloren.


Het is idd een zeldzaam ponyras, de Sorraia. Het veulen trek al enigzins bij qua dominantie.
En ja, de nieuwe eigenaar heeft besloten dat dit dier de fokkerij en ponysport in moet. Daar heb ik verder niks over te zeggen, daar het niet mijn veulen is.
Het is bekend dat de vaderlijn dominantie doorgeeft. Doorgaans worden dit hele fijne paarden, echter dit veulen is gewoon wat extremer dan dat we normaal gewend zijn van deze foklijnen.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:44

Hoe was je de moeder tegen dit veulen? Paarden kunnen elkaar het beste opvoeden. Hier ga je een hele kluif aan krijgen, als je hem al in het gareel krijgt. Ik snap dat het thuis niet kan maar Kan je hem niet elders plaatsen in een gemengde groep (jonkies met volwassen opvoeders). Ik heb dit ook een keer gezien bij een veulen. Was ook een combi van twee moeilijke ouders. De eigenaar was blij dat zijn ballen er af gingen. Dat werd alleen maar gevaarlijker, hoe meer hengst hij werd.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:52

Ik heb een veulen gehad een schatje. Tijdelijk op de kliniek moeten staan. Daar echt een terrorveulen naar mensen toe geweest, denk dar iedereen daar wel een gerichte trap van hen heeft gekregen raak en hard en later thuis meteen weer een schatje. Misschien is deze plek voor hem niet juist, zoekt hij veiligheid en kan dat niet vinden komt hij van een dominante moeder ehm verzin het maar.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Veulen valt mensen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:08

Sorraia zijn dus een soort oerpaardjes.Ik zou bij het verder fokken ermee wel op karaktereigenschappen letten.Bij KWPN-hengstenkeuringen kregen ze vroeger (nu nog?) ook een punt voor karakter.Dat telt best zwaar mee voor een rijpaard.

xwildhorse
Berichten: 113
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:52

probeer de basis van naturelhorsemanship, grondwerk. daarmee vraag je respect en niet aaleen naar jou toe maar ook naar hem. en nee het is geen 'zweverige' manier, want zo zijn paarden ook niet bij elkaar. je leert hem dan beter begrijpen. en hij jou!

wish it, dream it, do it

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:25

Ik ken het van een hengstveulen wat ik veel te veel verwend had met aandacht. Hij kwam van achter in de wei naar me toe gestierd en sprong bovenop me als ik niet uitkeek. Heb teveel met hem geknuffeld en ook voer afgegeven wat totaal niet handig is bij hengsten.
Ook met hanen ken ik dat gedrag.

Corrigeren van dit gedrag kan je het beste onder begeleiding van een professional natural horsemanship trainer doen en zo snel mogelijk aan beginnen. Hoe groter hij wordt hoe gevaarlijker het gedrag.
Het is in principe dominant gedrag wat normaliter in de kudde wordt gecorrigeerd door oudere hengsten of uitgevochten door leeftijdsgenootjes.... Tijd om de verhoudingen weer recht te zetten. Hem niet straffen of agressief gaan beteugelen met ellendige hulpdingen en kettingen etc, maar een goeie gedragsdeskundige hem samen met jou laten corrigeren, zodat hij zijn plek in de kudde leert kennen. Ook in de 'kudde van twee' wat jij met hem bent als je samen bent....dat hoeft niet moeilijk te zijn, als je maar weet wat je moet doen.
Een van de tools hierin is hem achterwaarts laten gaan. Dus voor jou naar achteren laten gaan, net zo lang tot hij dit accepteert en mag komen als jij dat wilt.
Andere is om zijn achterhand van jou af te laten draaien zodat hij jou aan moet kijken.
Beide tools zijn ook fijn voor de veiligheid. Maar als het al te ver is gekomen en hij bijv gaat slaan, stijgeren, kont keren, bijten etc. Zou ik om ellende te voorkomen gewoon een goeie prof erbij halen.

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:56

Mijn paard (nu 3) merrie en bij ons geboren had dit gedrag ook zo rond de 8 maanden. Was een vreselijke darm en er is zelfs een periode geweest dat ik niet meer "ongewapend" bezem hark of wat dan ook de stal/paddock in durfde. Ik ben gewoon met haar aan de slag gegaan (elke dag halstertje om en af, stukje lopen of even poetsen) dit allemaal op de kleutermanier (elk goed moment uitbundig belonen) en als anderhalfjarige was ze braaf. Ze is nu 3 en het liefste, makkelijkste paard ever. Natuurlijk moest er ook gecorrigeerd worden. Zorg dat je altijd corrigeert zonder emotie, dus niet zelf gefrustreerd of boos raakt. Belonen altijd met emotie! Ik deed correctie altijd een langgerekte neeeee en stapje achteruit. Correctie klaar dan weer verder met wat we deden.komt vast goed allemaal. Succes!


*ben natuurlijk ook geen heilige en heb ook weleens flink tegen haar geschreeuwd en/of holpunter gegeven, alleen dat werkte averechts (kwam ze binnen een halve minuut nog bozer verhaal halen. (Hysterisch gillend alles schoppend wat in haar zicht was o.a. haar moeder, deboxwanden en mij) moet toegeven dat ik toen toch wel een paar keer ben afgetaaid. Toch hebben we nu zero problemen. Heb het wel altijd "goed gemaakt" zo van, ben je nu weer rustig? *kriebel, knuffel, kriebel en een beetje frutsen met zachte stem van "dit is toch veel beter zo.Oke, dan gaan we wat leuks doen en weer aan de slag alsof er niets isgebeurd.

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:32

farahdiba46 schreef:
Mijn paard (nu 3) merrie en bij ons geboren had dit gedrag ook zo rond de 8 maanden. Was een vreselijke darm en er is zelfs een periode geweest dat ik niet meer "ongewapend" bezem hark of wat dan ook de stal/paddock in durfde. Ik ben gewoon met haar aan de slag gegaan (elke dag halstertje om en af, stukje lopen of even poetsen) dit allemaal op de kleutermanier (elk goed moment uitbundig belonen) en als anderhalfjarige was ze braaf. Ze is nu 3 en het liefste, makkelijkste paard ever. Natuurlijk moest er ook gecorrigeerd worden. Zorg dat je altijd corrigeert zonder emotie, dus niet zelf gefrustreerd of boos raakt. Belonen altijd met emotie! Ik deed correctie altijd een langgerekte neeeee en stapje achteruit. Correctie klaar dan weer verder met wat we deden.komt vast goed allemaal. Succes!


*ben natuurlijk ook geen heilige en heb ook weleens flink tegen haar geschreeuwd en/of holpunter gegeven, alleen dat werkte averechts (kwam ze binnen een halve minuut nog bozer verhaal halen. (Hysterisch gillend alles schoppend wat in haar zicht was o.a. haar moeder, deboxwanden en mij) moet toegeven dat ik toen toch wel een paar keer ben afgetaaid. Toch hebben we nu zero problemen. Heb het wel altijd "goed gemaakt" zo van, ben je nu weer rustig? *kriebel, knuffel, kriebel en een beetje frutsen met zachte stem van "dit is toch veel beter zo.Oke, dan gaan we wat leuks doen en weer aan de slag alsof er niets isgebeurd.

Mooi voorbeeld.Het navolgen waardig.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Veulen valt mensen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:03

Ik verbaas me nogal over het feit dat er hier zoveel (lichamelijk agressief) commentaar gegeven wordt op iets waar helemaal geen beeld bij wordt gegeven.
De situatie kan pas beoordeeld worden als er video's van zijn en/ of mensen er persoonlijk bij zijn om te zien wat exact de stand van zaken is lijkt me.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers