Enquête paardencoaching

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juliette0203
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-12-17

Enquête paardencoaching

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 19:33

Hallo mede-bokkers!

Zou jullie mij alsjeblieft willen helpen en mijn enquête willen invullen? :) Dat zou mij namelijk erg helpen bij mijn onderzoek voor school! Het invullen van de enquête kost maximaal 5 minuten! Heel erg bedankt. :)

Dit is de link!:

https://goo.gl/forms/Z0DJVgfDn3ECsCWK2

Korte toelichting:
In mijn laatste jaar Dier- en veehouderij volg ik de afstudeervariant Topklas ondernemen. In dit jaar krijg ik de mogelijkheid om mijn businessplan te ontwikkelen en gedurende het laatste halfjaar mijn eigen bedrijf te starten.

Graag zou ik aan het werk willen als zelfstandig paardencoach. Als paardencoach kan ik mensen helpen met problemen of vraagstukken in hun leven. Paardencoaching kan bij diverse mentale problemen helpen zoals faalangst, gebrek aan zelfvertrouwen en omgaan met stressvolle situaties. Maar ook mensen die hun paard beter willen leren begrijpen of problemen ervaren tijdens het beoefenen van de paardensport kunnen bij een paardencoach terecht. Verdere informatie over wat paardencoaching precies inhoudt is te vinden in de enquête!

Anoniem

Re: Enquête paardencoaching

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:46

Ik vind het wel een erg beknopte versie voor een ondernemingsplan. Ik kan nog zoveel vragen bedenken. Vooral het financiële plaatje, want dit soort mooie therapieën worden helaas niet vergoed door de verzekering. Als ik dan zelf moet betalen voor een therapie, dan wordt het al een hele andere zaak. Dus ik zou vooral op zoek gaan naar de vraag of mensen bereid zijn geld te investeren in deze therapie. Ik ken wat paardencoaches en die kunnen hier niet van leven helaas.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Enquête paardencoaching

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:21

...als jij de afgelopen jaren een opleiding in de paarden hebt gedaan, zou ik focussen op de 'paarden'kant van de zaak.
Natuurlijk spelen daar persoonlijke issues in mee, maar wie 'aan de hand van een paard' aan zichzelf gaat werken, zal toch graag iemand willen met een achtergrond in "mensenwerk".

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:31

Ik heb hem voor je ingevuld, ik vind paardencoaching een mooi iets op bepaalde punten maar ik ga wel mee met mijn voorgangers. Tarieven en dan wel of niet vergoeding vanuit de zorgverzekering zou voor mij ook een belangrijk punt zijn.

Ik heb in mijn directe omgeving mensen die als paardencoach werkzaam zijn of de opleiding hebben gedaan. Als je echt zelf als paardencoach aan de slag wil, zou ik zeker serieus overwegen om een opleiding in de psychologie sector te gaan volgen hierna. Je weet nooit wat er bij mensen naar boven komt in een sessie.
Dan is het wel praktisch (en fijn voor je cliënt) als jij de achterliggende kennis hebt om ze in zo'n geval daarin te kunnen ondersteunen/bijstaan.

Succes! :)

juliette0203
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 20:59

Even een korte aanvulling op de reacties die ik al heb mogen ontvangen :) Om dit beroep te gaan doen heb ik inderdaad een degelijke opleiding nodig! Deze ga ik dan ook zeker volgen (opleiding cognitief coachen met paarden)! In deze opleiding zal ik dus ook meer gaan leren over de psyciche van de mens.
Ook volg ik vanaf mijn dertiende al cursussen over het gedrag van het paard en heb een tijdje mogen werken op de stal van Monty Roberts in Amerika. Op dat gebied heb ik dus al zeker wat ervaring opgedaan. :)

Heel erg bedankt voor jullie reacties en aanvullingen!