Paard angstig of ...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37110
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard angstig of ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:44

Even iets heel anders, maar ziet dit paard wel goed?

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Paard angstig of ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:42

Dit verhaal klinkt me heel erg bekend in de oren. Op een gegeven moment komen ze in een soort van panische staat van zijn waarin je helemaal niet meer tot ze doordringt. Streng zijn, grenzen aangeven of wat dan ook helpt dan niet meer. het is alsof ze half van de wereld zijn. Ze ervaren geestelijk stress, wat zorgt voor lichamelijke stress, lichamelijke stress zorgt weer voor meer spanning, tja daar wordt het niet beter van. De ellende is dat zon paard zich niet laat helpen want je kunt er niet tot doordringen. Mijn paard had dit ook toen ik haar kreeg. ze zijn dan totaal uit balans en kunnen deze zelf niet meer terug vinden. ze bevinden zich constant op de flight of fight grens en de boog staat altijd gespannen. Ik heb deze cirkel kunnen doorbreken door behandelingen met bioresonantie waardoor het panische randje eraf ging. Daarna kon ik weer iets tot haar doordringen en bouwen aan de toekomst. We zijn inmiddels anderhalf jaar verder en we maken nu echt grote stappen. Maar zonder de bioresonantie had ik er haar nooit door gekregen. mocht je meer willen weten over het behandeltraject van mijn paard dan stuur maar een pb

NietBekend
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 20:32

AstridJ schreef:
Ik geloof niet dat je paard dominant is, maar juist heel onzeker. Bij dit soort paarden gaat het heel snel fout als je timing niet goed is. Je moet zo'n paard heel goed kunnen lezen en daar meteen op reageren op de juiste manier, bij dit soort paarden mag je geen fouten maken want dan ben je te laat. Als je bij deze paarden geweld gaat gebruiken, zal het nooit 100% goed komen. Helaas kun je dat niet leren van internet filmpjes omdat de timing te nauw komt en je dit zelf vaak nog niet ziet. Er zijn heel veel verschillende methodes. Ik zag hier Clinton Anderson voorbij komen maar ik zou zijn methode niet zelf gaan proberen bij een onzeker paard. Clinton weet een paard heel goed te lezen en te timen, dat krijg je zelf niet voor elkaar. Het desensitizen kan je wel toe gaan passen alleen zal dat niet zijn vluchtgedrag verminderen. Het probleem is het verlies van focus op jou als er iets anders in beeld komt zoals bv de wei of iets wat hij spannend vind. Je kan hem wel ongevoelig gaan maken voor paraplu's, touwtje over de rug enz. maar als er een vogel opvliegt zal hij daar toch nog van schrikken. Je kan hem beter leren om om te gaan met spannende en stressvolle situaties door de focus bij jou te houden en hem in ontspannen toestand te houden, daar heb je sneller resultaat mee. Chris Irwin heeft hier een hele goede techniek voor. Maar er zijn meer goede technieken hiervoor. Feather Light horsemanship bijvoorbeeld. Ik zou hulp gaan zoeken bij iemand die je daarbij kan helpen.

Ik zie nu dat Tengeltje hetzelfde zegt als ik ;-) Daar ben ik het dus mee eens. :o

Je zegt dat de eigenaar van het paard misschien niet wil betalen voor iemand die daarmee wil helpen, maar anders moet je het misschien zien in een investering in kennis voor jezelf. ;) Je steekt er altijd wat van op wat je later weer bij andere paarden kan gebruiken.


Sorry voor het late antwoord. Ik ben het met je eens dat het een investering is als ik iemand zou inschakelen, echter vind ik ook dat hij als eigenaar zijn verantwoordelijkheid moet nemen en zelf moet weten wat hij wel en niet wil met zijn paard. Ik ben zelf niet echt een rijke student en ik moet heel eerlijk zijn dat ik het niet voor dit paard over heb om allemaal kosten te gaan maken. Ik koop mijn eigen materiaal al in en dat vind ik eerst wel voldoende. Ik snap je punt volledig, maar ik spaar toch liever mijn centjes op voor andere dingen. Ook al klinkt dat misschien weer heel egoïstisch.


Elisa2 schreef:
Even iets heel anders, maar ziet dit paard wel goed?


Goeie vraag. Hij is dus uit het land gekomen met een oogontsteking. Dierenarts erbij geweest, zalfje en druppels gekregen. Hij zag toen duidelijk minder met het oog. Hij is na de behandeling opnieuw na laten kijken en de dierenarts heeft groen licht gegeven om te stoppen met de behandeling, omdat hij goed reageerde op de oogtesten. Ik neem aan dat de dierenarts wel weet of hij goed zicht heeft of niet, omdat hij veel vaker oogtesten met paarden doet. Ik heb ook niet het idee dat hij dingen niet ziet, hij stoot zich nooit, weet prima de weg naar zijn land te vinden, loop nergens tegenaan etc.


pluisje88 schreef:
Dit verhaal klinkt me heel erg bekend in de oren. Op een gegeven moment komen ze in een soort van panische staat van zijn waarin je helemaal niet meer tot ze doordringt. Streng zijn, grenzen aangeven of wat dan ook helpt dan niet meer. het is alsof ze half van de wereld zijn. Ze ervaren geestelijk stress, wat zorgt voor lichamelijke stress, lichamelijke stress zorgt weer voor meer spanning, tja daar wordt het niet beter van. De ellende is dat zon paard zich niet laat helpen want je kunt er niet tot doordringen. Mijn paard had dit ook toen ik haar kreeg. ze zijn dan totaal uit balans en kunnen deze zelf niet meer terug vinden. ze bevinden zich constant op de flight of fight grens en de boog staat altijd gespannen. Ik heb deze cirkel kunnen doorbreken door behandelingen met bioresonantie waardoor het panische randje eraf ging. Daarna kon ik weer iets tot haar doordringen en bouwen aan de toekomst. We zijn inmiddels anderhalf jaar verder en we maken nu echt grote stappen. Maar zonder de bioresonantie had ik er haar nooit door gekregen. mocht je meer willen weten over het behandeltraject van mijn paard dan stuur maar een pb


Leuk dat je erover begint. Ik heb ook al een privébericht gehad over deze behandeling. Ik ga het natuurlijk voorstellen! Prachtig dat zulke resultaten hebt kunnen boeken, met behulp van deze behandeling. Ik ga het zeker ook voor mezelf onthouden, mocht ik ook een eigen paard hebben die hier echt last van heeft, dan valt dit altijd nog te proberen!
Ik herken het stukje van geestelijke en lichamelijke stress wel. Als ik maar een beetje mopper, omdat hij voor de zoveelste keer loopt te blazen als we weer diezelfde trekker voorbij lopen, raakt hij juist nog meer in de stress. Hij is altijd gespannen en alert, wat we ook doen, geen moment van ontspanning. Behalve als hij goede beweging krijgt aan de longe, dan ontspant hij in zijn lichaam, maar zodra hij stilstaat is hij meteen weer helemaal bij de les.