Ik heb nu sinds 2 maandjes ongeveer een eigen paard, hij is heel lief! Door de droogte begonnen
zijn hoeven enorm af te brokkelen en toen hebben we er een hoefsmid bijgehaald. Die heeft hem
dan ijzers gegeven maar dat was de eerste keer in heel zijn leven dat hij ijzers kreeg,
hij had toen 2 touwen kapotgetrokken en was heel bang. Hij staat samen op de weide
met een merrie Zita. Toen hij bij de hoefsmid niet wilde stilstaan uit angst hebben ze hem vastgezet
aan zijn stal die ook naast Zita is. Bij haar kalmeert hij altijd een beetje. En daar hebben ze verder gedaan.
Maar nu krijg ik hem niet meer op de poetsplaats door deze negatieve ervaring.. en wil hij steeds terug naar
Zita lopen. Vroeger was dit geen enkel probleem. Na het rijden lukt het soms wel om hem daar te zetten maar
ervoor mag je het helemaal vergeten hahaha. Deze morgen heb ik gereden en opgezadeld in zijn stal want je
kreeg hem weer helemaal niet in de poetsplaats. Na het rijden nog eens geprobeerd en toen stond hij er zonder problemen in...
Gek paard

het toch echt wel gevaarlijk omdat hij me wel zou durven omverlopen gewoon...
Bedankt!! x