Zelfvertrouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lian123
Berichten: 21
Geregistreerd: 22-09-15

Zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 17:59

Hallo,
Sinds een tijdje staat mijn enter in een kudde omdat ze verhuist moest worden. Maar ik merk heel erg dat ze geen zelfvertrouwen heeft om iets terug te doen of bij het hek te komen. Als een paard gewoon vriendelijk op haar afkomt draait ze meteen om en blijft minuten lang in een hoekje staan ik kan roepen wat ik wil ze komt pas als iedereen bij het hek weg is.
Wat kan ik eraandoen zodat ze wat zekerder wordt van der zelf

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:09

Paarden zijn nogal goed in subtiele signalen. Misschien geeft het paard wat jij vriendelijk vind naderen haar juist een heel duidelijk signaal dat ze weg moet o.i.d. Zekerder maken... ze is nog jong, moet nog veel leren. In wat voor een kudde staat ze? Bij een ouder paard zou ik zeggen ga gewoon dingen doen die het leuk vind en goed kan. Verder als ik bij mijn paard sta dan bepaal ik welk paard in de buurt mag komen. Is het zelfde als wanneer ik er op zou zitten dan wil ik ook niet dat alle paarden komen :) dus als je samen bent bewaak dan de grenzen, dat heeft bij mijn paard geholpen om in ieder geval als ik er ben te vertrouwen op mij.

lian123
Berichten: 21
Geregistreerd: 22-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 18:12

Ze staat met paarden van dezelfde leeftijd

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:15

Oke, ik zou persoonlijk liever zo een jong paard bij een gemengde kudde hebben ;) kleuters kunnen elkaar niet opvoeden daar zijn volwassenen voor nodig. Een gemengde kudde bestaat dus uit verschillende leeftijden en zitten ook ruinen en/of merries in
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 09-10-16 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:16

Geef het tijd.....Ze moet het nog leren