Je paard en verkoeling

Moderators: Dyonne, Nicole288, Pistasche, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Horsintheusa

Je paard en verkoeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 00:31

Hallo allemaal,

De zomer is nu bijna voorbij maar mijn paard Rocky vind het als het erg warm is lekker om verkoeling te zoeken bij de sproeier, hoe doen jullie dat als het extreem warm is?

tamary

Re: Je paard en verkoeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:04

Emmer water er over (geen stromend water hier), warmte is voor mij ook te om te willen rijden, dus of heel vroeg op (ook ivm steekbeesten) of niet. Verder geef ik een beetje zout bij als ze enkel van de warmte al gaan zweten.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:59

Die van ons gaan vaak overdag in de schuilstal staan. 's Avonds komt er schaduw van de bomen. Als ik thuis kom 's avonds en ik ziet dat ze het echt heel warm hebben dan spuit ik ze even lekker met water af. En vroeg naar buiten als het nog niet zo warm is. En 's avonds lang buiten laten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:02

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:03

Lekker sproeien is voor mij de ideale oplossing en mijn paard vind het heerlijk.

parelxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:31

Soms zet ik dr onder de tuinslang en een andere keer spons ik dr af. Het hangt een beetje af hoe warm dat het is en hoeveel tijd ik heb.

if things doesn't go right → go left← and make the force be with you

Miirtheex_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:14

Als het echt zo warm is gaan ze bij ons 's nachts naar buiten tot de volgende ochtend +- 10 en dan de rest van de dag op stal, omdat we geen schaduw hebben in de wei.
Dan hebben ze op stal in ieder geval eten, stromend water en schaduw om zo koel mogelijk te blijven.
De paarden zelf spoelen we ook af als ze helemaal staan te zweten en rijden doen we heel vroeg of als de zon (bijna) onder is :j

Live, laugh, love!

Josefien1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:30

Op de manege waar ik rijd douchen we de paarden als het erg warm is heerlijk helemaal af met de tuinslang.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:32

Miirtheex_x schreef:
Als het echt zo warm is gaan ze bij ons 's nachts naar buiten tot de volgende ochtend +- 10 en dan de rest van de dag op stal, omdat we geen schaduw hebben in de wei.
Dan hebben ze op stal in ieder geval eten, stromend water en schaduw om zo koel mogelijk te blijven.
De paarden zelf spoelen we ook af als ze helemaal staan te zweten en rijden doen we heel vroeg of als de zon (bijna) onder is :j

Bij ons hetzelfde verhaal idd
Alleen bij een aantal dagen 30 graden achter elkaar (en de dagen daarna) rij ik helemaal niet. Die van mij wordt letterlijk ziek van de warmte :(

Appelkruimel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:03

Afkoelen tussen de benen. Daar houden ze veel warmte vast.

A apple a day, keeps the doctor away! :Y)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie