Paard accepteerd discipline niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Re: Paard accepteerd discipline niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:18

Dat lostrekken kan ook te maken hebben met scheefheid. En dat kan ook een hoop (gedrags)problemen veroorzaken. Heb je daar al aan gedacht?

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:21

Ben ik dan de enige die hier hoort dat jij gewoon sterker bent dus het beest gewoon omtrekt?
Is het paard wel helemaal in orde? Tanden? Zadel? Rug?

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Paard accepteerd discipline niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:52

Ik heb een Noordzweed en ook zo'n eigenzinnig type. Ik vind het geweldig en heb hem altijd in zijn waarde gelaten. Geen krachtmeting aangaan maar slimmer zijn. Mijne vind eten erg belangrijk dus in de weide altijd een zak vol lekkers, komt als een kieviet. Als hij met lopen zich lostrekt doe je in de weide een hoofdstel of kaptoom om zodat je meer controle hebt en bij goed gedrag, dus netjes meelopen belonen. Verder zorgen dat het rijden altijd leuk is, veel belonen en op tijd stoppen.

Ondertussen het grondwerk opnieuw opbouwen, leer het paard schuin achter/naast je te lopen, stoppen als jij stopt etc. en dat alles met veel belonen. Regelmatig de wei in gaan om alleen iets lekker te geven etc.

Mijn ervaring met dit soort type paarden, hoe meer je er tegenin gaat hoe meer ze de kont in de krib gooien.

MarshaAldo

Berichten: 196
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:44

equixantos in beilen!!

simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paard accepteerd discipline niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:57

Jij hebt grenzen gesteld voor haar, je moeder niet. Zo simpel is het.

Ik heb een merrie bij ons op stal gereden die scheen in de omgang een k*tpaard te zijn maar ik heb nooit problemen met deze merrie ondergaan omdat ik vanaf dag 1 grenzen heb gesteld. Maar als ik mijn 24-jarige erbij haal en ik verwaarloos mijn grenzen, dan maakt hij daar maar al te graag misbruik van.

Natuurlijk is het een combinatie van beide, het karakter van je moeder en die van de merrie.