Paard onrustig op trailer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Paard onrustig op trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 18:44

Hoi Bokkers,

Ik rijd met mijn paard al een aantal jaar op een rijvereniging, waar we elke week een uurtje les hebben.
Onze pony ging tot voor kort ook altijd mee, en reed dan met zijn verzorger ook mee in de les.

Nu heb ik echter een probleempje, als ze alleen op de trailer moet dan is ze erg onrustig.
Hoe kan ik haar het beste leren dat ze best even zonder haar maatje kan?

Hebben jullie nog nuttige tips voor mij?


x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Re: Paard onrustig op trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:29

Gordijntje bij de achterklep dichtdoen?

Aangeboden: bijverdienste met een parttime/fulltime inkomen
Word betaald om op social media te zitten.
Ask me how!

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard onrustig op trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:23

Als je gaat rijden bijv buiten gaat die pony dan ook mee?
Wat versta jij onder erg onrustig op de trailer, beetje stampen en steeds omkijken of echt de trailer verbouwen?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 18:26

cissy schreef:
Als je gaat rijden bijv buiten gaat die pony dan ook mee?
Wat versta jij onder erg onrustig op de trailer, beetje stampen en steeds omkijken of echt de trailer verbouwen?



Nee, als ik vanaf hier ga buitenrijden ga ik ook wel eens alleen, en dat gaat wel goed.Als ze alleen op de trailer staat wil ze echt proberen om er uit te komen.

_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 18:26

x_Quinta_x schreef:
Gordijntje bij de achterklep dichtdoen?


Die heb ik niet, maar als die er zat denk ik niet dat dit zal helpen.

deniece

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:39

Je hebt er wel een hooinet in hangen? Mijn paard staat/stond ook niet zo heel rustig op de trailer maar nu heeft ze goed door dat ze zich kan vol eten met hooi en dan gaat het goed. Alleen het moment dat ze weet dat ze er bijna uit moet geeft nog wel spanning.. denk kwestie van tijd en oefenen.. laadt haar ook een keertje in als je niet op pad gaat; maar laat haar maar gewoon 15 min staan en geef haar beloning (stem, hooi, appels, wortels etc.) Ze moet de trailer leuk gaan vinden en het vertrouwen krijgen dat ze ook gewoon weer terug komt bij haar/zijn vriendjes.

Hands Up ~ Uphill x Cabochon <3

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Paard onrustig op trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:44

lees even mee, heb namelijk het zelfde probleem.
Die van mij is niet alleen te vervoeren. dan begint ze een bouwvakkers bedrijfje en eerste opdracht is slopen van trailer en zichzelf.

tja....

_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 23:00

deniece schreef:
Je hebt er wel een hooinet in hangen? Mijn paard staat/stond ook niet zo heel rustig op de trailer maar nu heeft ze goed door dat ze zich kan vol eten met hooi en dan gaat het goed. Alleen het moment dat ze weet dat ze er bijna uit moet geeft nog wel spanning.. denk kwestie van tijd en oefenen.. laadt haar ook een keertje in als je niet op pad gaat; maar laat haar maar gewoon 15 min staan en geef haar beloning (stem, hooi, appels, wortels etc.) Ze moet de trailer leuk gaan vinden en het vertrouwen krijgen dat ze ook gewoon weer terug komt bij haar/zijn vriendjes.


Ja, ik heb er altijd een vol hooinet in hangen. Met de pony samen is ze super makkelijk te laden, loopt zo alleen de trailer in. Maar als ik haar er alleen in wil zetten dan wil ze er gelijk weer uit als ze er in staat.

Ik wil inderdaad eens proberen om haar te laden zonder weg te gaan, misschien dat ik haar voer kan geven op de trailer zodat ze het ook leuk vindt als ze er alleen op staat.

_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 23:02

kvika schreef:
lees even mee, heb namelijk het zelfde probleem.
Die van mij is niet alleen te vervoeren. dan begint ze een bouwvakkers bedrijfje en eerste opdracht is slopen van trailer en zichzelf.


Ja lastig is dat he, als ik nu ergens met haar naar toe moet neem ik de pony ook altijd maar mee. Tijdje terug moest ze naar de tandarts, stond ze daar met de pony er naast haha. Het zou fijn zijn als die ook gewoon eens thuis kon blijven.

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:46

Bij een paard dat ik voorheen trainde was dit ook een probleem en moest er altijd een lokpaard mee. Soms had dat lokpaard andere verplichtingen en dan deed de eigenaar dan eerst het lokpaard erin, dan het "probleempaard" en vervolgens het lokpaard er weer uit. In het geval van dit paard kwam het omdat ze al van jongs af aan met een trailergenootje geladen is en altijd als laatste erin gezet was. Zo ging het al 12 jaar. Ik begrijp dat het bij jouw paard pas is gekomen toen de pony erbij kwam. Ik denk dat jouw idee voor laden zonder wegrijden en voeren een goede optie is.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Paard onrustig op trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:22

als ik ff mijn situatie mag omschrijven :P paard loopt er zonder moeite in. maar haar ook niets uit is rustig.
Gaat rijden, braaf. maar na een minuut of 10 begint het. de eerste keer dacht ik een over de zeik paard aan te treffen, maar niets van dat. ik doe het luikje open en ze staat rustig te kijken alsof ze wil zeggen : "hey, zijn we er al? "
Maar ga je vervolgens weer rijden gaat ze weer vrolijk verder met: van voor naar achter van links naar recht, alsof ze het liedje van een nederlandse americaan , die zie je al van verre staan aan het mee duinen is.:p ben je dan op plaats van bestemming, vindt ze het niet nodig te wachten tot er een klep open gaat, dan gaat ze zelf opzoek naar een uitgang nog voor ik uitgestapt ben. ( sta je bij een stoplicht, wel onrustig,maar dus niet zo als bij eindbestemming, die ook niet steeds het zelfde is.)

Ik durf niet meer met haar alleen te gaan.

tja....

_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Paard onrustig op trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 00:14

Ja, dat kan ik me voorstellen! Ik heb een camera in de trailer, dan kan ik ze mooi in de gaten houden.

Ik heb haar vandaag alleen op de trailer gezet, dat gaat opzich wel goed. Geen stang er achter en ook de klep nog maar open gelaten. Heb haar een bak met voer gegeven op de trailer en daarna nog even laten staan. Morgen nog maar eens proberen :)

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Paard onrustig op trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:08

Die van mij heeft dit ook. Loopt zo de trailer af en op maar word onrustig als de klep dicht gaat. Veel oefenen is de oplossing. 5min erop zetten. Geen aandacht geven en als ze enige tijd stilstaat haar eruit halen en belonen. De keren daarop weer het zelfde liedje.

Aldoende leert ze het vast wel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers