Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:05

Wijslander schreef:
Bij mijn eerste was ik al verliefd op zijn foto en had ik voor onze ontmoeting een slapeloze nacht, heel penny. <3 :')

Mijn tweede was puur een verstandelijke keuze en in het eerste jaar heb ik me wel eens afgevraagd waar ik aan begonnen was.
Toch is mijn gevoel voor de tweede in de loop der tijd gegroeid en past hij, op een andere manier dan mijn eerste, minstens even goed bij mij.

Leuk is dat ze ook enorm aan elkaar gehecht zijn geraakt en binnen de kudde echt een duo vormen, Jut & Jul. :D Nu zou ik geen van beide meer willen missen!


Zeg dat, van de week waren ze vet aan het ouwehoeren met z'n tweeën haha, heel leuk om te zien. Wel jammer dat dat naast de bak moest en Dori zich een ongeluk schrok van een Ijslander die opeens boven de struik uitkwam.


kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:23

Heel raar om inderdaad te verwoorden.. :D

Ik was langzaam aan het rondkijken voor over een tijdje , wist al helemaal wat het ging worden ( ruin , jaartje of 4/5 en een beetje allround en niet al te groot)
Daar was ze dan , een kleine ukkepuk van nog geen half jaar met vééls te grote oren , lange dunne stelten en natuurlijk een ( vos) merrie... alles wat ik niet zocht :+
Maar oh zo gelukkig en geen moment spijt gehad van mijn nog steeds groeiende( inmiddels veel te grote) baby van nu 3,5... <3 <3 <3

Ky Daula (Bretton woods x Wy Daula)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:26

Dat wist ik echt in een halve seconde geloof ik ;) Nee, zonder gekheid, ik zag haar foto en vond haar iets hebben. Wilde eigenlijk helemaal geen driejarige, maar een vijfjarige, zodat ik lekker aan de slag kon. Maar goed, daar stond ze dan, op de foto, die driejarige...
Gebeld, gaan kijken, en ze reageerde in het vrije spel zó gruwelijk goed, zo 'paards' en onverpest, en toen legde ze ook nog haar neus tegen mijn schouder... Laten keuren, en gauw mee naar huis! En - zeker na een heel duidelijk gebrek aan klik met mijn vorige paard waarbij we echt het allerslechtste in elkaar naar boven haalden - ik heb van deze madame nog geen seconde spijt gehad! Ze is zo aards, zo vrolijk, zo puur, dat ik eigenlijk elke dag wel flink om haar moet lachen, heerlijk!

IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Re: Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:44

Ik heb lang een leasepaard gehad, maar dat klikte totaal niet. Ik wilde graag een eigen pony gaan kopen. De eerste ben ik niet eens opgestapt, voelde niet goed. Ik vind het altijd wel een beetje spannend om op een onbekend paard te stappen. De tweede waar ik ging kijken werd ik verliefd toen de oude eigenaar haar voorreed. Vervolgens ging ik erop en het voelde meteen vertrouwd, terwijl ik op mijn leasepaard altijd wel iets gespannen zat. Het rijden op die nieuwe pony ging bij het proefrijden ging ook echt nog niet zo geweldig, maar dat vertrouwde gevoel heeft mij laten besluiten om haar te kopen. Na de koop meerdere keren van haar afgevallen, maar de klik is er nog steeds.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:49

Tja, hoe weet je dat... dat voel je. Komt geen verstand aan te pas.

Met mijn ruin wist ik het al toen ik de advertentie zag. Een onduidelijke foto (roodbruine vlek op een witte achtergrond) maar ik wist dat ik 'm gevonden had. Toen ik 10 meter had gereden wist ik dat hij het ook wist.

Met mijn merrie duurde het langer. Het is wel een hele lieve pony maar ik heb me een tijd afgevraagd waarom zij nou bij mij moest terechtkomen (heb 'r gekregen). Daar ben ik inmiddels ruimschoots achter.

Overigens had ik één van de meest bijzondere kliks met één van mijn huidige katten. De eerste keer dat ik haar zag was ze 3 dagen oud, en toen vond ik haar al heel leuk (leuker dan haar rode broertje, voor wie ik eigenlijk kwam). De tweede keer was ze bijna 2 weken oud, en kon net een beetje lopen. Ik zat daar op de grond tussen het kattengrut en ze kwam vrijwel meteen op me af gewiebeld en ging in mijn handen zitten. Klik. De eigenaar van haar moeder voelde het ook, was een heel bijzonder moment. Ook als ik daar op de bank ging zitten klauterde het zelfde katje naar mij toe. Ik kon er niet meer omheen, en natuurlijk is zij mee gegaan en niet het rode katertje.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

kloely
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:17

ik heb met mijn eerste eigen paard heel veel pech gehad en na een half jaar moest ik hem laten inslapen. Ik wilde eigenlijk geen eigen paard meer na zo veel verdriet. Ik ben wel het paard van een stalgenootje die zwanger was gaan bijrijden. Degene die bij ons op stal alles regelde kwam op een dag naar me toe en zei dat er een nieuw paard stond. Vroeg of ik even kwam kijken. Ik zag een lelijke witte merrie staan, veel te mager en wat gedeprimeerd met haar koppie naar beneden. De mensen die haar daar hadden gestald kwamen bijna niet kijken naar haar en na een tijdje werd mij gevraagd eens op het witte paard te stappen. Wilde dit wel proberen en vond haar eigenlijk wel heel erg leuk onder het zadel. Wel wat nerveus en vluchtig voor het been. Lang verhaal kort, na twee maanden heb ik haar gekocht en nu, bijna een jaar verder kan ik lezen en schrijven met haar, kan ik heerlijk buiten rijden en echt m'n hoofd leegmaken als ik met haar bezig ben. Daarnaast vind ik haar nu ook echt mooi.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:48

IndyK95 schreef:
Ik heb lang een leasepaard gehad, maar dat klikte totaal niet. Ik wilde graag een eigen pony gaan kopen. De eerste ben ik niet eens opgestapt, voelde niet goed. Ik vind het altijd wel een beetje spannend om op een onbekend paard te stappen. De tweede waar ik ging kijken werd ik verliefd toen de oude eigenaar haar voorreed. Vervolgens ging ik erop en het voelde meteen vertrouwd, terwijl ik op mijn leasepaard altijd wel iets gespannen zat. Het rijden op die nieuwe pony ging bij het proefrijden ging ook echt nog niet zo geweldig, maar dat vertrouwde gevoel heeft mij laten besluiten om haar te kopen. Na de koop meerdere keren van haar afgevallen, maar de klik is er nog steeds.



Letterlijk mijn verhaal en ik voelde me vertrouwd ondanks mijn spanningen. Het ging niet perfect maar ik voelde gewoon dat er veel potentie in zat. Ik had er 8 geprobeerd en bij allemaal erop gegaan ook al had ik niet helemaal het vertrouwen in sommige wat ik al in hun ogen zag.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 00:56

Dat weet je meteen! <3

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 03:06

Heel leuk om verschillende verhalen te lezen <3

Ik was nog vrij jong toen ik mijn eerste paard kreeg, denk 11/12 jaar dus ik kan mij er echt niet veel van herinneren. Maar ik kende hem toen hij 4 was, een echte puber.. geregeld eens van gevallen in de manege lessen en eigenlijk was het alles behalve leuk om met hem te rijden :') En verwend dat ie werd door de eigenaar.. pff een heel happerig paard en had ook iemand eens serieus gebeten in de schouder. Na 2 jaar stond hij te koop en er moest dus toch 'iets' geweest zijn wat mij aantrok.
Gekocht, veranderd van stal.. en wow ik had een ander paard! Van irritant puberpaard naar een hele brave 'knol' waar ik alles mee kon doen. Diallo gaf mij echt een veilig gevoel en het vertrouwen lag heel hoog. 6 jaar heb ik mogen genieten van hem maar helaas door omstandigheden moeten verkopen. Hij is naar 1 van mijn beste vriendinnen gegaan die het nu ook super met hem doet. Alleen merk ik wel dat zij hem niet vertrouwt op de manier waarop ik dat heb gedaan. En hij lijkt ook wat stouter te zijn :') . Ik zou nu nog steeds gewoon wegrijden met hem zonder zadel/hoofdstel en 1meter met hem springen :)) dat veilig gevoel gaat niet zomaar weg
Dus ja ik denk dat we wel een klik hadden, niemand neemt dat nog van ons af <3

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk komt er ooit weer tijd en ruimte voor een paard en als de tijd er is ga ik wel heel zorgvuldig opzoek gaan denk ik.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:56

Mijn boef was van een vriendin, ik had hem al vaak op facebook voorbij zien komen en vond hem absoluut mooi, maar stond er verder niet bij stil. Toen ze hem wegens prive omstandigheden weg moest doen kreeg ik een telefoontje of hij niet iets voor mij zou zijn.
Ik stond er eigenlijk niet open voor en heb dit ook kenbaar gemaakt, toch vroeg ze om in ieder geval eens kennis te maken. En nja, aangezien ik altijd te porren ben voor paardjeknuffelen dacht ik, waarom niet, win/win situatie ;)

En toen zag ik dit.....
Afbeelding

Ik kan het niet goed omschrijven, maar hij raakte me gewoon.
Etreros is een PRE, dus fijnbesnaard en af en toe flink heet, maar zo fair en voorzichtig tegelijkertijd, ik viel er gewoon als een blok voor.

Nu is ie alweer 2 jaar mijn alles. Mijn vriendin had het dus goed geschoten.
Ik heb wel vaker een klik gehad met een paard, maar dit voelde bijna als verliefd zijn. :D

Spoiler:
You’re nosy, I like you already!

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:04

Het eerste teken bij mij was toch wel dat ik met een glimlach aan het proefrijden was (en over het algemeen uit ik weinig emoties en al helemaal als ik geconcentreerd aan het rijden ben)

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:11

Ik viel bijna letterlijk van mijn stoel toen ik Dexter's advertentie zag. Ging normaal op mijn verjaardag, 29/11 tekenen bij een paard en op 27/11 kreeg ik zijn advertentie doorgestuurd.
Alles laten vallen en gelijk een vlucht naar Engeland geboekt, 4 dagen later stond hij voor mijn neus en tenzij hij ter plekke neer viel mochten daar voor mij nog 4 extra oren en een slurf aan zitten, maar die moest toch mee naar huis.
Beste beslissing ooit. Het gevoel dat je elkaar begrijpt, dat hoeft dan nog niet gelijk te betekenen dat alles van de eerste keer goed gaat en dat je samen een droom bestaan hebt van tuigloos over de heide rennen bij zonsondergang, maar dat je elkaar kent en respecteert. Dat was voor mij die klik.

Bij Duke was het heel anders, dat was meer zo'n zeurende nieuwsgierigheid. Ik zocht eigenlijk een merrieveulen, maar de advertentie van Duke bleef in mijn hoofd hangen. Uiteindelijk toch gaan kijken, in het slechtste geval was dit een leuke citytrip Manchester geworden.

Maar sja.. ook die kon ik niet daar laten :')
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:22

Mijn paarden hebben mij op één of andere manier uit gekozen. Eentje is hier gefokt dus die had weinig keuze maar de anderen zijn allemaal bij mij gekomen door een toevallige samenloop van omstandigheden. :+
Een klik hebben voelt voor mij meer als een soort "instant contact" hebben met een paard. :) Wederzijdse interesse. Samenwerken is uiteindelijk een communicatie bewerkstelligen die er van nature niet is. Als een paard meteen interesse toont om die communicatie in gang te zetten dan is dat veel makkelijker. :)
Een discussie gedurende dat proces is onvermijdelijk (miscommunicaties gebeuren nu eenmaal.) maar indien er van twee kanten de wil is om elkaar te begrijpen dan is dat veel makkelijker op te lossen. :) Dus wanneer een paard die interesse/wil toont dan voelt dat als een "klik". :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:17

Dit was zo een moment dat het nog even echt bevestigd werd voor mij <3
Afbeelding

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:05

Ayasha schreef:
Mijn paarden hebben mij op één of andere manier uit gekozen. Eentje is hier gefokt dus die had weinig keuze maar de anderen zijn allemaal bij mij gekomen door een toevallige samenloop van omstandigheden. :+
Een klik hebben voelt voor mij meer als een soort "instant contact" hebben met een paard. :) Wederzijdse interesse. Samenwerken is uiteindelijk een communicatie bewerkstelligen die er van nature niet is. Als een paard meteen interesse toont om die communicatie in gang te zetten dan is dat veel makkelijker. :)
Een discussie gedurende dat proces is onvermijdelijk (miscommunicaties gebeuren nu eenmaal.) maar indien er van twee kanten de wil is om elkaar te begrijpen dan is dat veel makkelijker op te lossen. :) Dus wanneer een paard die interesse/wil toont dan voelt dat als een "klik". :)



Zo, wat helder omschreven! Kan me er helemaal in vinden!

Het is het paard dat de weg wijst, niet de ruiter.
Ik ken de weg.
Het paard voelt het.

Molly1230

Berichten: 409
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:29

Hii,
Een klik is eigenlijk iets wat je meestal zelf wel voelt. Je kan een klik gelijk voelen, maar ook later.
Ik voelde het pas later. Aan het begin ging het wat stroef tussen mij en mijn verzorgpony, later voelde ik wel een klik. Het is dat vertrouwde, overtuigde gevoel van: Dit is m!

whatever's meant to be, will be♥

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:47

Hier was het ook liefde op het eerste gezicht. Wat een paard. Ben er echt weg van.
En des te beter ik hem leer kennen des te leuker ik hem vind

Julius <3

xMriit
Berichten: 73
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:02

Wat betreft mijn eigen ervaring, pin je vooral niet vast op een specifieke kleur.
Nouja, het kan wel, maar de kans om "het perfecte paard" tegen te komen is nihil.

Zelf wilde ik namelijk ook een paard tussen de 1.58 & 1.65, merrie, donkerbruin of zwart van kleur met wat leuke aftekeningen dikke manen (maar wel met een sportcoupe, en anders zou ik er zelf de schaar inzetten) en uiteraard een mooie volle staart. Het moest al wel zadelmak zijn of zelfs al een leuke dressuurproef kunnen afleggen, met als klapper op de vuurpijl moest het ook nog eens tussen de 3/4 & 6 jaar oud zijn. Maarja, dan word je zoektocht toch wel heel beperkt.

Maargoed, ik ben nog thuiswonend en mijn ouders waren er altijd op tegen dat ik voordat ik uit huis ben al een paard zou aanschaffen.

Totdat mijn bijrijd "pony" te koop kwam te staan. Leuke American Quarter Horse ruin. Hij liep leuk in de western, ik meen reining ? En vond het ook leuk om zo nu en dan de trail mee te pakken.
Met hem kon ik alles, de vorige eigenaresse vond dat hij gevaarlijk/onverantwoord was zodra je met hem een buitenrit ging maken, maar ik deed het en nam zelfs bruggetjes enz. mee. Ook tijdens het rijden en aan de hand gaven wij elkaar voor de volle 100% het vertrouwen.
En dan ga je nadenken aangezien "V" te koop staat, is "V" het paard wat ik zou willen? Is "V" het paard van mijn dromen. Ja's & Nee's kwamen daaruit.
Ja hij spreekt mij enorm aan qua karakter, zijn doen en laten & zijn manier van leren. Hij vertrouwd mij en ik hem. Maar nee, hij past totaal niet bij het plaatje wat ik voor ogen had in mijn "ideale" paard.
Ondanks ik hem al 1,5 jaar deed bijrijden in de "western", wilde ik hem wel op "proef" nemen om te kijken wat hij zou doen onder een dressuurzadeltje/springzadeltje. Dit pakte hij héél goed op.
Inmiddels rijden we lekker dressuurmatig rond, en hebben we 'n half parcours 1.10m gesprongen. <3

Mij is blij, ik zou zeggen volg je hart. Doe wat voor jou goed voelt. Jij moet het willen, niet een ander.
Mocht je voor een paard gaan, zou ik eerst meerdere keren gaan kijken/rijden/aan de hand bezig zijn. Voordat ik mijn keuze zou maken.

Jis_

Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:04

Ik denk dat wij bij elkaar horen ja, wat JJ4Photoz zegt, hij raakt me gewoon...heb in het begin soms wel even gedacht wat heb ik gekocht, waar ben ik aan begonnen maar zag ook onder al die onzekerheid een geweldig paard en die is naar boven gekomen. Ik heb mazzel met hem, hij is vriendelijk, vrolijk, grappig, gek op kinderen. En hij heeft mazzel met mij, we doen wat hij het leukst vindt om te doen. Veel mensen die hem ontmoeten zeggen wat een apart paard en dat is hij ook.

10 jaar samen.

Afbeelding

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:18

Wat een lief topic met al die verhalen!

Toen ik mn huidige paard ging bezichtigen en hij direct zn hoofd in mn armen legde wist ik het direct. Toen hij later kopwschuw bleek, erg onbereikbaar kon zijn en wel heel nerveus heb ik mezelf regelmatig achter mn oren gekrabt. Ondertussen daagt hij me uit verder te denken, is het een heel sympatiek dier, laat hij me lachen en me met beide benen op de grond staan. Ik geniet ontzettend van wie hij is, ook al is dat niet per se wat ik zocht. Hij is zeker wat ik nodig heb :j

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:41

Toen ik hem zag dacht ik gelijk'hij is leuk'Hij keek naar mij met een blik van ' wie ben je,wat kom je doen.En na de proefrit wist ik het.Hij past bij mij, rustig en ook een gevoelig paard.Hij zou ook wel geschikt zijn voor paardencoaching.Zijn eigenaar had gelijk al gemerkt dat ik hem geweldig vondt en een klik had.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:28

Ik heb in mijn leven tot nu toe 3 paarden gekocht. Alle drie had ik een klik en nog nooit spijt van gehad van de koop. Als ik een paard bekijk dan moet ik gelijk iets hebben van "oke, we kennen elkaar nog niet, maar ik ga ervoor" vaak reageren paarden daar al goed op. Als ik dat niet hebt dan laat ik ze staan. Veel verkopers teleurgesteld als het in de stal al niet klikte dan ging ik al weg. En het stomme is ik kijk nooit meer naar een ander paard. Ik zie graag paarden, maar als ze niets doen dan kijk ik al de andere kant op. Misschien ben ik wel heel trouw. Als ik een paard kies gaan ze ook nooit meer weg. Ik zoek ze echt voor het leven ze gaan bij mij dood. Geen klik geen paard........ Mijn laatste paard is een moeilijke jongen, maar tjonge, wat ben ik toch gek op hem.

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

Diergnk

Berichten: 25
Geregistreerd: 14-11-18
Woonplaats: Baarlo

Re: Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:05

Ik had eerst klik met mijn paard Pepper. Toen op een dag had ik nieuw luchtje op van Chanel, blijkbaar is mijn paard nogal sjiek aangelegd. Nu moet ik elke 3 maanden een nieuw luchtje kopen, want mijn paard wil niet anders. Echt een heel bizar verhaal inderdaad, maar t werkt!

Myri

Berichten: 9
Geregistreerd: 19-12-18

Re: Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:58

Ik heb een keer een echte klik gehad met een paard. Hij was net nieuw op de manege en het was de eerste keer dat hij in onze les meeliep. Ik vond al dat hij een leuk koppie had, maar na die les was ik helemaal verkocht! Hij liep heerlijk, was ontzettend betrouwbaar maar had ook genoeg pit dat je je aandacht erbij moest houden. Ik heb bij hem altijd het gevoel gehad dat we elkaar enorm uitdaagden op een positieve manier.
Na die eerste les heb ik hem direct gaan leasen voor 2 dagen in de week, 2 jaar lang. Ik merkte op het einde wel dat hij wat afstompte van het leven als manegepaard, dat was wel echt zonde. Toen ik dus tijdelijk moest stoppen met rijden heb ik daarna ook mede daarom de keus gemaakt om niet terug te gaan naar die manege, ik wou niet dat het enorm zou tegenvallen.
Maar mocht ik dat paard nu nog weer tegenkomen dan zou ik er waarschijnlijk niet over twijfelen om hem alsnog weer te leasen/kopen.

Pepper2005

Berichten: 36
Geregistreerd: 24-12-18

Re: Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:10

Haha @Diergnk, mijn eerste paard heette ook Pepper. Ik had ook echt een klik met Pepper, ik geloof echt dat door zo'n klik alles een stuk vloeiender gaat tijdens het rijden, heel gaaf hoe je diep zo'n band kan gaan. Wij waren echt op elkaar afgestemd :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers