Paard wilt geen voetje geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Paard wilt geen voetje geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 13:44

Hoi!

Mijn merrie weigert sinds kort om voetje te geven, dit is echter alleen aan haar rechterkant, links gaat ook moeizaam maar ze doet dat na wat vragen en doordrukken wel. Nu zijn er natuurlijk al standaard dingen die ik kan doen zoals omduwen etc maar als ik haar hoef dan heb dan gooit ze al haar gewicht op mijn arm en laat ze zich als het ware naar achter vallen. In de bak tilt ze dr voetjes wel gewoon normaal op op commando maar op de poetsplaats etc doet ze dit niet.. Heeft iemand tips die kunnen werken? Bij de hoefsmid is ze trouwens ook lastig aan links maar tilt ze uit eindelijk haar hoeven wel op. Ik denk niet dat het medisch is, maar dat ze het gewoon niet leuk vind. Heeft iemand dus tips die voor mij niet levensgevaarlijk zijn :')?

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7



Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: Paard wilt geen voetje geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 21:45

Ze heeft echt geen pijn, is niet kreupel, droge benen en kan dr ook gewoon aanzitten etc, smid zegt ook dat dr hoeven er goed uit zien. Misschien idd uitgegleden ofzo, beide kanten gaan moeizaam maar ene kant iets makkelijker dan de ander, in de bak doet ze wel goed, maar wil weten wat de oplossing is hoe het op de poetsplaats ook goed gaat.. Snap wel dat sommige denken dat het medisch is want dat dacht ik ook eerst

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 00:07

siskeh schreef:
Als medisch uitgesloten is kan je overwegen om het met iets van clickertraining aan te leren.
(ik zou hiermee beginnen in de bak) Daarbij ook op verschillende plekken voetjes vragen, dus in de box, op het gangpad, en eens zien of dat verschil maakt.
Misschien dat de poetsplaats te glad is, of dat ze zich om een andere reden er niet prettig voelt.
Verder ook écht een kwestie van consequent zijn.


Ga ik mee beginnen! Top dankjewel!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers