Verlatingsangst???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:35

Ik vind dit eigenlijk heel normaal gedrag en geen verlatingsangst. Paard heeft een hele nacht (? gok ik) op stal gestaan en net op het tijdstip dat ze weer allemaal naar buiten mogen, kom jij eraan en wil je dat ze flink in het gareel blijft staan tijdens het poetsen en rijden. Mijn eerste optie zou zijn om een ander moment te kiezen om te gaan poetsen en rijden. Als je haar toch probleemloos uit de wei kunt halen is zelfs een verschuiving van je plannen voor een uur of zelfs halfuur genoeg. Zeker als ze in alle andere omstandigheden wel gewoon braaf en respectvol is, zou ik haar dit pleziertje wel gunnen. Het is als schoolkinderen die reikhalzend uitkijken naar de schoolbel en net wanneer de bel gaat, zegt de leerkracht tegen 1 leerling dat die moet blijven om extra oefeningen te doen. En dan straffen uitdelen wanneer het kind tegensputtert.

Tweede optie is om inderdaad toch te eisen dat je paard onder appèl staat terwijl haar vrienden naar buiten stormen. En dat doe je door constant te corrigeren. Dribbelt ze de stal uit, achteruit zetten, ze uit je persoonlijke ruimte laten gaan en dit totdat ze netjes met je meeloopt, zoals het hoort. Steigeren? Corrigeren. Draaien op de poetsplaats? Corrigeren. En dan ben je zo een uur verder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers