wat is dit voor gedrag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

wat is dit voor gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 06:45

Dit paard heeft vanaf veulen (2) alleen gestaan en weet eigenlijk helemaal niks,

ik kom er in een ander topic op terug.
wat voor gedrag vertoont hij hier? Hij is nu 7

ik ben t trouwens niet die hem op jaagt.

https://www.instagram.com/p/BqE7SdCluaU/
Laatst bijgewerkt door ilse46 op 20-11-18 06:52, in het totaal 1 keer bewerkt


dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: wat is dit voor gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 06:50

HOe bedoel je dit eigenlijk? Hij lijkt wel last te hebben van zijn koker? Is daar al naar gekeken?

If it's not an icelandic, it's just a horse

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 06:51

Als er geen jeuk of headshaking ptoblemen zijn (laten checken door da!) dan zou ik zeggen dat het stereotyp / dwanggedrag is. Een vorm van Ijsberen en dat komt voort uit erge frustratie en verveling. Zuigt ze ook lucht of weeft ze ook op stal?

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Re: wat is dit voor gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 06:53

Paard staat buiten,nauwelijks binnen...ik maak er vanmiddag even een nieuw topic over..lang verhaal.

Shalimar

Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 06:58


Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:05


If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:37

Zou eens kijken of hij mok aan zijn achterbenen heeft. Hij heeft in ieder geval jeuk ergens aan de achterhand waar hij niet zo goed bij kan.

Iris82

Berichten: 39832
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:41

DGL schreef:
Zou eens kijken of hij mok aan zijn achterbenen heeft. Hij heeft in ieder geval jeuk ergens aan de achterhand waar hij niet zo goed bij kan.


Dit dacht ik ook.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

AnnoNiemand

Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:48

Ik zou zijn koker eens schoonmaken en kijken wat dat voor effect heeft. Er zijn genoeg paarden die daar echt jeuk van krijgen. De ene gaat dan staartschuren, de ander bijt naar zijn flanken en weer een ander doet zoiets. Ik vind het er echt uitzien als jeuk en jeuk is heel erg irritant.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: wat is dit voor gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:56

Jeuk of pijn daar ergens inderdaad. Hij probeert erbij te komen.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Hevonen

Berichten: 5592
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:17

DGL schreef:
Zou eens kijken of hij mok aan zijn achterbenen heeft. Hij heeft in ieder geval jeuk ergens aan de achterhand waar hij niet zo goed bij kan.


Dat is ook mijn indruk. Hij is behoorlijk geïrriteerd, maar kan er kennelijk niets aan doen.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

ellepel

Berichten: 47253
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:36

Dat gedraai met het hoofd is een teken van ongenoegen.
Hij is het er duidelijk niet mee eens met de situatie waarin hij zich bevind.
Dit is geen headshaking hoor.

Dat gebijt naar zijn achterbenen, denk ook dat het te maken heeft met het uiten van zijn energie.
Staat er verderop een paard waar hij geen wil?
Sommige sexueel gefrustreerde ruinen happen zichzelf in de borst, deze hapt naar zijn benen/buik.

Lijkt mij allemaal dus puur een uiting van frustratie :j

ijslandfan

Berichten: 596
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:00

Ik ben benieuwd naar het hele verhaal.
Als ik m zo zie, denk ik sterk dat hij ergens een irritatie heeft, of zichzelf zo heeft leren spelen.

Koos onderschriftloos

DinkyOmie

Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

Re: wat is dit voor gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:02

hij heeft duidelijk ergens last van...

*I'm not perfect, i am original*

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:11

Ik vind het erg zorgelijk dat de plaatser van het filmpje (eigenaar of verzorger?) het 'playtime' noemt.
Ik ben ook erg benieuwd naar het verhaal achter je topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:30

ilse46 schreef:
Paard staat buiten,nauwelijks binnen...ik maak er vanmiddag even een nieuw topic over..lang verhaal.

Het hoeft toch niet allemaal in aparte topics, één topic houdt het een stuk overzichtelijker.
Maar is dit jouw paard of heb je toestemming van de eigenaar om dit het net op te gooien?

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 10:12

ijslandfan schreef:
Ik ben benieuwd naar het hele verhaal.
Als ik m zo zie, denk ik sterk dat hij ergens een irritatie heeft, of zichzelf zo heeft leren spelen.


Ikzelf ben ook benieuwd naar het hele verhaal,maar zal t even kort vertellen hier..ik heb een jaar bij een adres gestaan waar hij toen al stond..beetje bij beetje te weten gekomen dat dit paard is achter gelaten ..intussen weet ik ook wie de oude eigenaar was,maar die steekt haar middelvinger op en zegt..veel plezier ermee...achtergelaten zonder paspoort en chip registratie..niemand kan er nu iets mee...ik en nog 2 dames hebben al veel geprobeerd om de boer te overtuigen hem toch een beter huisje te gunnen,maar zonder succces.

hij heeft t redelijk tot niet goed..t mag allemaal niet zoveel geld kosten omdat t zijn paard niet eens is,dus op alles word bespaard..hoefsmid als t echt nodig is,tandarts nog nooit geweest wormenkuur word ook vergeten..
De boer kent Bokt niet,en is niet zo met internet bezig...We maken ons nu zorgen om dit dier..
ik ben achteraf nog nagetrapt door mijn bijrijdmeisje,die eerst voor mijn paard kwam,maar hem kennelijk leuker vond en m nu helemaal heeft over genomen.
Ze wilde er een zadel op leggen waarvoor ik haar waarschuwde dat niet te doen,paard knarst met tanden met t zadel er op en heeft helemaal geen bespiering..
Meisje is niet capabel genoeg om hem te kunnen beleren,maar doet alsof ze alles weet...Dat iemand tegen me zegt ..dat jij oprot met jouw paard kan me niet snel genoeg gebeuren....heb ik paard voor mij alleen..etc etc...

Ik hoopte dat hij verkocht kon worden aan een vrouw die ik aangeschreven heb op marktplaats,die vlakbij woont en een onbeleerd paard zocht,maar de rompslomp met papieren heeft haar kennelijk tegen gehouden...het schiet allemaal niet op .
Wat kunnen we nog meer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:27

Voor zover ik er wijs uit kan worden, is het niet jouw paard? Dus niet aan jou om te verkopen. De boer en een meisje zorgen voor het paard?
Van wanneer is dat filmpje eigenlijk?

144 bellen en in een duidelijk verhaal proberen uit te leggen, wellicht kunnen die iets betekenen of je kunnen vertellen wat je wel zou mogen doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-18 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: wat is dit voor gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:33

Ik ben denk hij niet helemaal begrijpt wat er van hem verwacht wordt en zich geen houding weet te geven en daarom maar soort oversprong en uitdaag gedrag vertoont.

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:34

Ik snap niet veel van je verhaal. Een bijrijder gaat er met JOUW!! Paard vandoor?! Of was jij ook bijrijder van dat paard? En dat is dit paard uit de op of een ander paard?

Als dit niet jouw paard is kun je vrij weinig doen. Je kan de veearts laten komen en allerlei peuten, maar die zul je zelf allemaal moeten betalen en of de staleigenaar daarvan gaat steigeren?

Er is hoe dan ook iets mis met dit paard. Pijn of jeuk durf ik zo niet te zeggen, zeker een vd twee. Dit is niet normaal gedrag.

LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:32

fohadie schreef:
Ik snap niet veel van je verhaal. Een bijrijder gaat er met JOUW!! Paard vandoor?! Of was jij ook bijrijder van dat paard? En dat is dit paard uit de op of een ander paard?

Als dit niet jouw paard is kun je vrij weinig doen. Je kan de veearts laten komen en allerlei peuten, maar die zul je zelf allemaal moeten betalen en of de staleigenaar daarvan gaat steigeren?

Er is hoe dan ook iets mis met dit paard. Pijn of jeuk durf ik zo niet te zeggen, zeker een vd twee. Dit is niet normaal gedrag.



Volgens mij had Ts haar paard daar een tijd staan en daar ook een bijrijdster voor. Totdat die bijrijdster dit paard leuker vond.

Ik denk dat je hier verder weinig mee kan, TS. De boer wordt blijkbaar nog betaald oid door de oude eigenaar (neem niet aan dat een stal houder een paard volledig zelf gaat onderhouden?).
Wat ik misschien wel zou doen is de boer waarschuwen dat een paard zonder paspoort een probleem kan vormen als de inspectie langskomt.. en die boetes zijn niet mals.

144 zal weinig kunnen betekenen als het paard verzorgd wordt (lees eten, drinken, niet te lange hoeven etc.)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 11:43

144 doet inderdaad niets zolang paard eten en drinken krijgt..filmpje is van vorige week..
boer krijgt niet betaald van oude eigenaar.

T meisje heeft er in feitte niks mee te maken,maar de boer vind t wel prettig zo,dat er een meisje nog komt,dan hoeft hij er niet voor te zorgen.

anne_1999

Berichten: 54
Geregistreerd: 20-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:41

Citaat:
Ik ben benieuwd naar het hele verhaal.
Als ik m zo zie, denk ik sterk dat hij ergens een irritatie heeft, of zichzelf zo heeft leren spelen.


Dat is precies wat ik ook dacht!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:51

ilse46 schreef:
ijslandfan schreef:
Ik ben benieuwd naar het hele verhaal.
Als ik m zo zie, denk ik sterk dat hij ergens een irritatie heeft, of zichzelf zo heeft leren spelen.


Ikzelf ben ook benieuwd naar het hele verhaal,maar zal t even kort vertellen hier..ik heb een jaar bij een adres gestaan waar hij toen al stond..beetje bij beetje te weten gekomen dat dit paard is achter gelaten ..intussen weet ik ook wie de oude eigenaar was,maar die steekt haar middelvinger op en zegt..veel plezier ermee...achtergelaten zonder paspoort en chip registratie..niemand kan er nu iets mee...ik en nog 2 dames hebben al veel geprobeerd om de boer te overtuigen hem toch een beter huisje te gunnen,maar zonder succces.

hij heeft t redelijk tot niet goed..t mag allemaal niet zoveel geld kosten omdat t zijn paard niet eens is,dus op alles word bespaard..hoefsmid als t echt nodig is,tandarts nog nooit geweest wormenkuur word ook vergeten..
De boer kent Bokt niet,en is niet zo met internet bezig...We maken ons nu zorgen om dit dier..
ik ben achteraf nog nagetrapt door mijn bijrijdmeisje,die eerst voor mijn paard kwam,maar hem kennelijk leuker vond en m nu helemaal heeft over genomen.
Ze wilde er een zadel op leggen waarvoor ik haar waarschuwde dat niet te doen,paard knarst met tanden met t zadel er op en heeft helemaal geen bespiering..
Meisje is niet capabel genoeg om hem te kunnen beleren,maar doet alsof ze alles weet...Dat iemand tegen me zegt ..dat jij oprot met jouw paard kan me niet snel genoeg gebeuren....heb ik paard voor mij alleen..etc etc...

Ik hoopte dat hij verkocht kon worden aan een vrouw die ik aangeschreven heb op marktplaats,die vlakbij woont en een onbeleerd paard zocht,maar de rompslomp met papieren heeft haar kennelijk tegen gehouden...het schiet allemaal niet op .
Wat kunnen we nog meer doen.


Normaal gebruik van hoofdletters en punten (eentje na een zin is genoeg) zou je verhaal stuk duidelijker maken. Lief dat je je het zo aantrekt, maar je kunt er niks mee. Er zal was wel worden betaald voor het paard en verder moet je dit loslaten. Heb je al eens geprobeerd om rustig met de boer te praten over je zorgen over dit paard? En dan niet meteen verwijzen naar internet, dat zal zo'n man worst wezen. En als hij zegt dat de situatie is zoals hij is, dan kun je niks anders dan het loslaten.
Let ook wel op dat je de boer (waar ook jouw paard staat?) niet zwart maakt op Bokt.


ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Re: wat is dit voor gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 18:11

Mijn paard staat er niet meer,vandaar de zorgen er nog om.

Ik maak niemand zwart..Boer is altijd goed geweest voor mij,en andersom.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 2 bezoekers