Paard wil niet uit de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Paard wil niet uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 20:35

Hee bokkers

Mijn paard wil niet uit he weiland aan het begin altijd maar, na het rijden wil ze niet meer terug.
Misschien tips?


Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 20:45

yvonnnek schreef:
Af en toe gewoon bij in de wei gaan staan en leuke dingen doen. En als je hem eruit haalt ook dan een keer iets anders doen dan alleen rijden

Nu betekend uit de wei aan het werk. En dat vinden ze vaak niet zo leuk.

Na het rijden heb ik geen tips voor


Ik doe ook vaak andere dingen en rijden vind ze altijd leuk ze heeft bijna altijd haar oortjes naar voren

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 20:46

Trotter98 schreef:
Wil ze er niet uit of wil ze er niet meer in? Het staat er een beetje dubbel?


Ze wil er niet uit en daarna wil ze er niet meer in

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 20:53

elbony schreef:
lekt er ergens stroom waar jullie door/over heen moeten?


Nee het stroom haal ik er altijd eerst af voor dat ik haar pak en gaat er pas weer op als zei er bij weg is. Ik wil namelijk niet dat ze een schok krijgt

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 21:02

Sizzle schreef:
Heb je hem misschien nog niet zo lang, of is hij nog jong?
Dit doen paarden die de routine nog niet zo goed kennen. Als je hem gaat halen heeft hij het gezellig op de wei en weet niet wat hem evt te wachten staat.
Omgekeerd als hij het werk ook wel gezellig vind en je brengt hem weer terug dan wil hij liever gezellig bij jou blijven.
Gewoon duidelijk zijn, dan gaat het vanzelf over.


Ze is 18 dus niet echt jong. Ze komt van een mevrouw en ik heb haar nu 8 jaar. Eerst kon ik er nog wel mee leven maar nu word het steeds erger.

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 21:04

LBLGypsyCobs schreef:
Staat ze met andere paarden in de wei en hoe staat ze in de rangorde?


Ze staat met 2 Friezen en een gepensioneerd springpaard. Ze staat vgm best goed want als ze er aan komt komen die andere paarden er aan en als ze weg gaat gaan de andere paarden hinniken.

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Re: Paard wil niet uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 21:36

Ik weet trouwens niet of het topic goed staat.


Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 21:44

siskeh schreef:
Wanneer het zowel met ophalen uit het land als terugbrengen een probleem is zou je eerder denken aan algemeen problemen op de grond/met de omgang.
Maar eerlijk is het me niet helemaal duidelijk, wat is het punt waarop het "mis" gaat?
Meteen al met pakken? Of juist wanneer ze door de poort moet?
of met het lopen(en dan steeds stil blijven staan?)


Het halster om doen gaat allemaal heel soepel tot ik het teken geef dat ze moet lopen dan zie ik dat ze haar hoeven neer zet en niet vooruit gaat en wil. Eenmaal bij het hek en ze is er uit is ze helemaal blij want ze mag weer wat doen. Gaan we terug wil ze niet het paadje van haar weiland in staat ze er in is ze weer blij dat ze er weer in staat en eigenlijk weet ik op dit moment niet wat ik er mee aan moet...

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 21:47

Granoek schreef:
Haha die van mij deed dit ook om de simpele reden dat er aan de ingang/poort blubber was en daar wilde hij niet door. Hij wilde er dus niet uit langs die poort en achteraf ook niet terug in.


De grond is niet vies of pijnlijk.

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 08:13

Lolaxx18 schreef:
elbony schreef:
lekt er ergens stroom waar jullie door/over heen moeten?

Nee het stroom haal ik er altijd eerst af voor dat ik haar pak en gaat er pas weer op als zei er bij weg is. Ik wil namelijk niet dat ze een schok krijgt


Ik snap dat je de poortgreep/hek o.i.d. opent als je er doorheen gaat, en daarnaar weer sluit als je er doorheen bent. Dat bedoel ik niet met lekstroom. Lekstroom zou kunnen ontstaan als er ergens een fout zit in de aansluiting, dat b.v. de stroom wegvloeit in de grond. Dit hoef je als mens nog niets eens te kunnen waarnemen, maar paarden voelen dit wel degelijk. Ik heb dit met mijn paard een keer meegemaakt, dat hij terwijl het hek echt open stond hij er niet meer doorheen durfde nog terug.
Hoe (on)gemakkelijk gaan de andere kuddegenoten de wei in en uit?


De kudde genoten gaan er niet uit die zijn al bijna 3 jaar er niet uit geweest want de eigenaar heeft ze op stil gezet

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 17:37

anne_1999 schreef:
Mijn vorige verzorgpony wilde een lange tijd nooit terug haar box in. Dat is anders dan een weiland natuurlijk maar misschien hetzelfde probleem. Dat deed ze alleen bij mij, want mijn mede-verzorgster kreeg het wel voor elkaar. Uiteindelijk kwamen we achter het probleem; ik was in die tijd de enige die met haar buitenritten maakte omdat mijn mede-verzorgster een tijdje niet mocht rijden ivm ziekte. Zij nam de verzorging (uitmesten, borstelen, etc) over en ik reed in het bos. Na een bosrit was het onmogelijk haar terug in haar box te krijgen en blijkbaar kwam dat omdat ze nog niet klaar was buiten. We laten haar nu altijd nog even los in de paddock zodat ze nog wat kan "rondhuppelen" en daarna luistert ze wel. Even uitwaaien werkte dus. Misschien is het bij jou ook iets soortgelijks en zit het gewoon "tussen de oren", misschien is er een factor die ervoor zorgt dat ze nog niet het weiland uit wil.. Maarja misschien is het ver gezocht hoor en ligt de oplossing dichter bij.


Ik heb echt geen idee maar ik ben de enige die haar er echt uit krijgt want de andere persoon krijgt haar helemaal niet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers