uit wei halen:probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
oliviaarno
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-09-18

uit wei halen:probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 20:24

ik heb nu sinds 2 maanden mijn nieuwe ruin.ik heb nooit geen probleem gehad met hem uit de weide te halen maar nu sinds een paar dagen loopt hij weg en laat zich niet vangen.het is niet dat ik alleen maar op hem rijd na het uithalen.soms haal ik hem alleen maar uit om te poetsen en dan steek ik hem terug.dus hij zal wel niet denken dat hij steeds moet werken na het uithalen.daarnet ging ik gewoon naar de weide zonder dat ik een halster en touw meehad en hij rende weg vanaf dat ik in de weide ging.ik heb hem tot nu toe alleen kunnen lokken als ik een snoepje bijhad want eenmaal dat ik hem vasthebt is hij braaf en gaat mee.ik vind het alleen raar dat het zo plots is dat hij verandert.kan er mij iemand raad geven of weet iemand waarom hij zo plots is verandert


miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:36

Paar keer zonder halster alleen een snoepje komen brengen en weer weg gaan. Dit uit breiden. Met bv halster om een stap lopen en weer af en WEg laten gaan.
Het is gewoon omdat hij nu zich op z’n gemakje voelt in de kudde vind hij dat gezellig.
Geen zorgen komt vanzelf weer goed!

Naomie

Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:06

Wat miesnaom al zegt: af en toe de wei in, wat lekkers geven en dan weer weg gaan.
Ik heb dit ook een poos gehad met mijn merrie. Waarom? Geen idee. Ze heeft het nog nooit eerder gedaan (10jr) en opeens ze liet ze zich niet meer pakken. Volgende seizoen deed ze het gelukkig niet meer!

Life is not like a box of chocolates unless there's a few turds in the box.

oliviaarno
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-09-18

Re: uit wei halen:probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 23:44

bedankt voor jullie antwoord.ben al wat geruster,dacht dat het aan mij lag.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: uit wei halen:probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 06:51

Ga eens in de wei zitten met een boek.
Gewoon niks doen.
Wachten tot hij contact zoekt.
Even een aai en dan weer niks.
Zo goed om soms even pas op de plaats te houden

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Elisa2

Berichten: 36972
Geregistreerd: 31-08-04

Re: uit wei halen:probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:00

Wat heel goed werkt is hem gewoon wat voer geven iedere keer als je hem ophaalt, geen snoepje maar ik bedoel echt wat krachtvoer.

Kan ook heel goed dat hij je nu na twee maanden wat uit begint te proberen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

KarelRuijs
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:29

Maak het leuk als jij komt, dus niet altijd werken of vast staan en gepoetst te worden maar bijvoorbeeld lekker spelen in de wei of gewoon even kroelen of wat lekkers brengen. Zo krijgt hij positieve associaties als hij jou de wei in ziet komen. Natuurlijk ook gewoon nog lekker met hem rijden, longeren, wandelen en poetsen want dat kan ook leuk zijn! Daarnaast kan je ook wat grondwerk met hem doen, waarbij je focust op het met jou meelopen, eerst met (touw)halster zonder trekken, los touwtje en later ook vrij zonder halster. Gaat vast goed komen, opstandige periodes horen erbij, succes!


pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Re: uit wei halen:probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:27

Misschien is hij je gewoon aan het testen. Pak het niet persoonlijk op. Met geduld, liefde en de tips hierboven gaat het vast goed komen.

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:39

fluffyfox schreef:
Ga eens in de wei zitten met een boek.
Gewoon niks doen.
Wachten tot hij contact zoekt.
Even een aai en dan weer niks.
Zo goed om soms even pas op de plaats te houden



Dit idee, sommige paarden hebben zo'n "hard to get" iets en zodra je ze negeert komen ze wel naar je toe.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:43

Hier ook soms paarden die gewoon geen zin hebben.
Ik laat ze, ik heb ook niet altijd zin in mensen, of aangehaald te worden, soms wil ik niks....en dat mag een paard ook.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers