Draaien "tegen het paard"?

Moderators: Nicole288, Coby, Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:51

Nog nooit van gehoord. Heb een paard wat een afwijking heeft naar rechts (maw wanneer hij 'm peert is dat altijd rechtsaf) dus loop ik rechts, zodat ik "in de weg" loop wanneer hij weg zou willen zonder mijn goedvinden. Voor het hu-peerd-armzwiep-effect zeg maar :Y) Als ik links zou lopen ben ik 'm kwijt, hij is zo sterk in de hals dat er geen houden aan is. Daarnaast ben ik linkshandig, met m'n linkerhand aan het halster heb ik dus wat meer te vertellen. Dit is de afgelopen jaren zo gegroeid. Sinds een tijdje is hij opmerkelijk braaf, ook aan de hand. Maar houd het wel altijd in mijn achterhoofd. Hij wéét dat hij sterker is dan ik, en door te lopen waar ik loop kan ik de boel zo goed mogelijk binnen de lijntjes houden wanneer we het oneens zouden worden. Ik draai zowel naar links als naar rechts, maar altijd dus paard links van mij. Wanneer ik ze allebei mee heb loopt mijn shet daardoor vanzelf rechts.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:01

Dorine92 schreef:
Zodra paard schouder naar je toe, hoofd van je af heeft, schakelt hij je met de minste moeite uit. Als ie wil, is ie weg

Dat dus. Vanaf waar ik loop wil ik in een onderdeel van een seconde z'n hoofd om kunnen trekken. Zo lang z'n hals gebogen is is het veel lastiger om weg te rennen dan met de hals recht.

Die van mij kun je heel lastig naar links trekken, naar rechts lukt wel (omdat hij zelf al die kant heen wil). Hij doet dat zelf met z'n hals recht. Gaat er dus om dat ik die hals dubbel kan vouwen zodat hij nergens heen gaat behalve in kleine rondjes om mij heen.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie