Draaien "tegen het paard"?

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dorine92

Re: Draaien "tegen het paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:17

Nog nooit van gehoord. Ik wil zelf altijd de schouder van mij weg hebben juist.

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:29

Heleennn schreef:
Ik snap niet goed wat je bedoelt, het hoofd wegdraaien zodat de schouder in jouw richting komt denk ik? Ik wil zelf altijd het hoofd naar me toe hebben, anders loop je het risico dat ze een hoef in je gezicht gooien als ze schrikken en wegrennen. Altijd het paard naar je toe draaien dus, zelfs met het zadelmak maken van de paarden bij ons duw ik altijd de schouder van me weg en het hoofd trek ik naar me toe. Dat is de veiligste methode in mijn ogen.

Echt precies dit. Schouder wegduwen, hoofd naar me toe. Zodra paard schouder naar je toe, hoofd van je af heeft, schakelt hij je met de minste moeite uit. Als ie wil, is ie weg

Beliche zz-licht+2

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:07

Clasical schreef:
Vind nog steeds wel dat het allebei moet kunnen, even los van de veiligheid maar uitgaande van een bevestigd paard, ik vind dat je een paard naar je toe moet kunnen vragen en van je af moet kunnen sturen.
Juist als deze bevestiging is gemaakt werk je ook aan respect en vertrouwen en dus aan veiligheid

Ja oke maar waar ik en een paar anderen het over hadden gaat meer om de veiligheid. Dan heb je het dus over momenten dat je juist die controle kwijt kan raken omdat ie met andere dingen bezig is (paniek/schrik/instinct)

Beliche zz-licht+2

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie