Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Yltje

Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 15:08

Niet perse voor mezelf maar wel heel erg nieuwsgierig!

Hoe wisten jullie dat je een "klik" met je paard hebt/had/kreeg?

Merk je dat vanuit jezelf als zijnde "dit is MIJN paard/ hét paard voor mij!"
Of was het iets wat je voelde samen mét je paard?

Ik weet dat mijn paard echt hét paard is voor mij, misschien matchen we niet altijd qua karakter maar ik zou haar voor geen goud meer weg doen! Vandaar dat ik dr wellicht ook weer terug heb gekocht :+

Maar ja, of ik ook hét baasje ben voor mij paard is natuurlijk een gok. Ze hinnikt als ik aankom, is dat om mij of om het snoepje dat ze af en toe krijgt?
Voor mij maakt het niks uit, tuurlijk moet ze gelukkig zijn en is het fijn als ze ook een klik heeft met mij haha

Veel zeggen natuurlijk "ik ging bij een paard kijken en ik had meteen een klik" waar word op gedoeld? De mens die het paard geweldig vind of het paard die iets heeft gedaan waardoor het zo voelt? :)

Hoe kijken jullie tegen de "klik" aan?

Insta;http://www.instagram.com/@boelie_w

No drama. No glory.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 16:19

Wauw wat een mooie verhalen allemaal! Ik weet dat, dat wat ik vraag, niet helemaal te beschrijven valt. Niks moeilijkers als dat éne dingetje beschrijven wat ervoor zorgde dat je voor je paard ging!

Ook leuk dat mensen dus met een heel ander paard door de "klik" zijn thuisgekomen en dat veel het dus baseren op het eerste gevoel. Haast onbeschrijvelijk maar het vlinders in je buik, this is the one, wat moet ik zonder dit paard gevoel.

Mijn merrie zag ik op marktplaats langskomen terwijl ik nog helemaaal niet opzoek was naar een (extra) paard. Mijn moeder had al een fries maar durfde daar eigenlijk niks mee, dat werd al snel mijn paard en dat was echt een top dier, kon er alles mee. Toch naar mn ouders gegaan dat ik eigenlijk wel heel erg verliefd was en toch wezen kijken.

Ik werd ook heel "penny" verliefd op de donkerbruine/zwarte merrie met haar fijne en haast arabisch aandoenende hoofdje. Een pure uitstraling, daar aangekomen kon ik weinig anders als alles leuk vinden, geen fouten zien en volledig verliefd zijn. Het rijden ging ruk, hoofd in de hemel, rug weggedrukt en hartstikke druk in dr koppie. Sprongetje gemaakt omdat ik wilde springen en dat waren alleen maar hertensprongen.

Meteen verliefd en gekocht :+ na 5 jaar door tijdsgebrek ivm werk ver weg in combinatie met veel pijn van mijn kant verkocht aan een super goed nieuw baasje en afgesproken dat als ze ooit weer weg moest ze terug naar mij ging. Dat gebeurd begin maart 2018. Gelukkiger kan ik niet zijn <3 Dus ja, ondanks de fries waar ik veel meer mee kon, is voor mij de klik er echt met Boelie!

Afbeelding

No drama. No glory.

Yltje

Re: Hoe weet je of je een klik met je paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 18:14

Wat degene zeggen van geen directe klik snap ik wel.

Hoewel ik nu het idee heb van een klik met mn paard, is het vooral pure liefde. Gewoon naar de fijne koppie uit dr stalletje kijken of dr lekker in het land zien staan is heerlijk!

Ik was bij het kijken ook vooral verliefd, niet meer nagedacht of we wel bij elkaar pastte en dat heeft, eenmaal van mij, ook best even geduurd.

Grappig hoe iedereen het toch net iets anders beleefd :D

No drama. No glory.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie