Ruzie of vriendschap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ddr_horses
Berichten: 68
Geregistreerd: 07-10-18

Ruzie of vriendschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 20:54

Hoi! Mijn verzorgshet staat sinds een paar maanden samen met een witte pony (ik weet het Ras niet) in het begin hadden ze veel ruzie, ze schopten en beten, maar omdat er geen andere paarden in de wei waren (eerst stonden er handwlstinkers maar de eigenaar van het land Is gestopt) werden ze uiteindelijk vrienden, gister kwam ik op de wei en ze kriebelen elkaar, maar na een paar seconden schopten ze weer. Als ik ga wandelen met mijn verzorgpony dat hinnikt de witte wel altijd alsof ze niet wil dat we gaan. Is dit vriendschap of is het omdat het niet anders kan?

Anoniem

Re: Ruzie of vriendschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:31

Haat liefde relatie denk ik. :D

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:39

Zit er een merrie bij?

Ddr_horses
Berichten: 68
Geregistreerd: 07-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 08:25

Tigra_ schreef:
Zit er een merrie bij?


Het zijn beide merries

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ruzie of vriendschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:11

Dat is typisch merrie gedrag. Ff kriebelen, dan weer gillen, om vervolgens alsof er niks aan de hand is naast elkaar staan te vreten, en de bende af te breken als de ander weg gaat.. Merries zijn ondoorgrondelijke mutsen :)

Maw dit klinkt als dikke vriendinnen!

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Ruzie of vriendschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:31

Haha Troi. Hier dezelfde ervaring. De meeste merries zijn trutten :j

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:31

DaniqueXpony schreef:
Tigra_ schreef:
Zit er een merrie bij?


Het zijn beide merries


Ik had al zo'n idee. Dat is inderdaad echt iets wat bij merries past.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:04

Afbeelding

Vond deze wel toepasselijk :')

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:19

Haha, ik vind de cartoon erg toepasselijk :')

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Re: Ruzie of vriendschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:17

Haha dit hebben wij ook op mijn werk, en deze merrie's staan al jaren bij elkaar in de wei en kunnen niet zonder elkaar. gewoon echte dametjes dus. De cartoon hierboven is dan ook erg toepasselijk hahaa!!

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Ruzie of vriendschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:38

Ik denk dat ze wel degelijk vriendjes zijn hoor, maar ze kibbelen duidelijk ook graag ;)

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:03

Haha, hier ook 's winters tussen mijn merrie en de ruin die in de uitloop naast haar staat.
Ze doen vaak lelijk tegen elkaar, maar als er een weggaat is het huilen geblazen...
Nu ze nog elk op aparte landjes staan begroeten ze elkaar uitbundig als ze elkaar zien, maar als ze straks weer naast elkaar moeten is het ongetwijfeld weer regelmatig kibbelen.
Het is gewoon een oud getrouwd stel samen... Kunnen niet met en niet zonder elkaar.

NanGee
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:05

DaniqueXpony schreef:
Hoi! Mijn verzorgshet staat sinds een paar maanden samen met een witte pony (ik weet het Ras niet) in het begin hadden ze veel ruzie, ze schopten en beten, maar omdat er geen andere paarden in de wei waren (eerst stonden er handwlstinkers maar de eigenaar van het land Is gestopt) werden ze uiteindelijk vrienden, gister kwam ik op de wei en ze kriebelen elkaar, maar na een paar seconden schopten ze weer. Als ik ga wandelen met mijn verzorgpony dat hinnikt de witte wel altijd alsof ze niet wil dat we gaan. Is dit vriendschap of is het omdat het niet anders kan?



Idd omdat het niet anders kan. Paarden zijn kudde dieren en zullen het nooit fijn vinden alleen achter te blijven. Dit maakt ze angstig omdat ze alleen in de natuur veel kwetsbaarder zijn voor roofdieren.
Het hinniken naar elkaar betekend dus niet per definitie dat ze een vriendschap hebben, maar geeft hiermee de angst aan voor het alleen achter blijven

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:17

Oh, hier ook 2 merries. Toen ze net bij elkaar waren hadden ze vaak mot om wie de leider was (dit wisselde ook vaak). Na een half jaar ofzo was de definitieve toon gezet. Nu gedragen ze zich idd zoals de cartoon :')
Zolang het niet uit de hand loopt met serieuze verwondingen kan het geen kwaad denk ik.

Lieke_X
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:23

Haha, de cartoon is inderdaad erg toepasselijk