Paard uit de wei halen tussen de andere paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vlinder1980
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-18

Paard uit de wei halen tussen de andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 16:28

Ik heb sinds vorige week een paard van 14. Zij heeft 8 jaar alleen gestaan en staat nu bij 3 andere merries. Dit vindt ze erg leuk. En ze heeft zich al goed in de rangorde gezet lijkt het. Maar nu wil ze het weiland niet uit, ik krijg haar haast niet te pakken. Ze lijkt zich vast te klampen aan de rest, 1 merrie in het speciaal. Daarnaast kan ze niet alleen op stal staan, want ze wil naar buiten. Waarschijnlijk naar de andere paarden. In de stal is ze dan niet te houden.
Uiteraard weet ik dat wennen enz tijd kost. Heeft iemand hier ook ervaring in? Ik zou graag willen dat ze niet afhankelijk is van de andere paarden en zich kan concentreren op mij.



Vlinder1980
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-18

Re: Paard uit de wei halen tussen de andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 17:05

Klopt, hele kleine stapjes. Ik heb geen haast, dus ik doe rustig aan. Vandaag wel gelongeerd, maar ik weet niet of dat al een te grote stap is. Ze ziet de rest dan soms wel als die om het hoekje lopen. (Direct bij de bak)

Vlinder1980
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-18

Re: Paard uit de wei halen tussen de andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 17:17

Inderdaad, ik ga vaak ook even heen om gewoon even te aaien of gewoon lekker bij haar in de wei zitten. Dan komt ze wel naar mij toe.
Maar een goede tip vind ik inderdaad haar eruit halen voor iets lekkers. Dan heeft ze iig een positieve ervaring. Zou ze dan de rest ook moeten kunnen zien of juist even niet?

Vlinder1980
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-18

Re: Paard uit de wei halen tussen de andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 17:33

Nou ze is constant bezig met de andere paarden. Is ook logisch als je heel lang alleen hebt gestaan. Gaat een wereld open :) Dus ik moet haar steeds focussen met mijn stem op haar.

Vlinder1980
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-18

Re: Paard uit de wei halen tussen de andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 15:21

Super dank je wel voor het meedenken. Dat eten en poetsen tegelijk is ook wel een goed plan

Vlinder1980
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-18

Re: Paard uit de wei halen tussen de andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 12:43

Dank je wel. Het gaat inmiddels een stuk beter :) We lopen nu aan het halster in het weiland. Geduld is het sleutelwoord.

Vlinder1980
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-18

Re: Paard uit de wei halen tussen de andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 13:53

Wat lief die complimenten:) Maar ik vind het eigenlijk wel logisch om niks te forceren en goed te zijn voor haar. Maar daarnaast zal ik met haar ook verder aan de slag moeten, dat is het meest lastige om daar een goede balans in te vinden. Maar bovenstaande tips helpen zeker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers