Gevaarlijk paard; wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gevaarlijk paard; wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:25

Leuk zo'n topic waar de ts niet meer reageert, wel de leeftijd van 16 naar 18 en nu helemaal weg, weet je, ik had mijn bedenkingen maar nu echt de indruk dat dit een fantasietopic is. Ts, sterkte ermee.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Anoniem

Re: Gevaarlijk paard; wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:32

Ik vind het vooral hilarisch hoe iedereen heel goed bedoeld door blijft reageren, ts is hem al lang gevlogen _O-

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Gevaarlijk paard; wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:44

haha net als jij nu hahaha

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Gevaarlijk paard; wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:47

avalanche, ik bedoelde met mijn post dat er hier en daar nogal eens gereageert wordt dat veel paarden zo snel zijn afgeschreven wegens verkeerd gebruik (volgens de posters dan he, niet mijn woorden)

Ik zeg daarop dat ik zeer regelmatig 15 jarige of ouder voorbij zie komen op bv tv die gewoon hun wedstrijden lopen.

Mijn mening is dat het dus best wel meevalt altijd, die verhalen over paarden die veel te vroeg worden ingereden en op zijn op 10 jarige leeftijd.

Misschien dat ik het nu iets duidelijker schrijf ? ;)

Avalanche

Berichten: 15913
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:06

Connie, dank je. Ik snap je nu. Ik denk dat dit off topic gaat, maar here goes. Ik ben er 100% van overtuigd dat vroeg inrijden gewoon niet goed is voor een paard. Dat gezegd hebbende, doet de Nederlandse fokkerij het over het algemeen heel goed naar mijn mening, en denk ik dat veel paarden best wel wat kunnen hebben, zonder daar gelijk enorme schade van te ondervinden. Dat ze met 7 jaar idd allemaal op zijn geloof ik niet zo. Tussen niet goed en kapot zit nog een enorm grijs gebied. Een patatje eten is voor mij ook niet goed, wil niet zeggen dat je gelijk dood neervalt.

Maar, dan nog vind ik wel dat je als eigenaar gewoon de verantwoording hebt om verstandig met je jonge paard om te gaan. Ik heb een leuke merrie van 2 (althans ik vind haar erg leuk) en ik ben bij deze eigenlijk niet van plan erop te gaan zitten voor ze 5 of 6 is. Wil niet zeggen dat ik er helemaal niets mee doe voor die tijd, enige belasting is niet verkeerd, werk is niet verkeerd, opvoeding lijkt mij persoonlijk heel wijs.
Wat een ander doet, moet die zelf weten natuurlijk, ik persoonlijk ga voor de weg die ik denk dat het wijste is voor haar. En 't kan best zijn dat ze het nog prima doet op 15 jarige leeftijd, als ik haar wel met 3 jaar inrijd. Alleen, daar ga ik niet achter komen, want ik rijd haar dan nog niet in.

Ik snap je heel goed, en ik ben ook nogal van de nuance in die dingen. Heel vaak worden zaken extreem voorgesteld, terwijl het in de praktijk erg meevalt. Wat niet wil zeggen, dat je dan ook de grenzen van wat kan op moet gaan zoeken.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 21-09-18 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Gevaarlijk paard; wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:07

we zitten op dezelfde lijn hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:54

connie64 schreef:
haha net als jij nu hahaha

Ik reageer niet met tips, daar doelde ik op :P

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:31

BMHP schreef:



Volgens mij gaat het hier niet over jou of mij. Ik deelde mijn ervaring en TS moet zelf weten wat ze daar mee doet. Ik reageerde op jou omdat je zei dat MR meer gericht is op zadelmak maken en niet zo goed is voor dit soort problemen wat TS met haar paard heeft, dit is niet zo, want bij mij en mijn paard is het wel goed gekomen met alleen MR.
Dus verdere uitleg heb ik ook echt niet nodig. Het was een ervaring die ik doorgaf aan TS en niet een discussie die ik wil starten.

Daarbij.....wat weet jij van mijn paard? Hij had deze gedragsproblemen al voordat hij bij mij kwam, dus vind het nogal kortzichtig om te zeggen dat mijn paard pas problemen kreeg toen hij bij mij kwam.

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:29

Ik heb ooit zo,n paard overgekocht van iemand die zich gevaarlijk ging gedragen en uiteindelijk ging steigeren liefst ook in een slootkant of iets. Zodat de ruiter er niet meer op durfde. (
Ik was hiervan bij koop niet op de hoogte).
Later kwam de aap uit de mouw. Degene die het probleem van staken voor haar op wilde lossen en die ze dus op het paard liet rijden hadden haar zo erg geslagen dat het van kwaad tot erger was gegaan.
Door het paard niet meer te slaan en volledige paniek gewoon rustig af te wachten en dan daarna weer rustig door te gaan alsof er niets gebeurd werd het uiteindelijk een super makkelijk paard die voor me door het vuur ging.


Avalanche

Berichten: 15913
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:17

Wiske2 schreef:
Ik heb ooit zo,n paard overgekocht van iemand die zich gevaarlijk ging gedragen en uiteindelijk ging steigeren liefst ook in een slootkant of iets. Zodat de ruiter er niet meer op durfde. (
Ik was hiervan bij koop niet op de hoogte).
Later kwam de aap uit de mouw. Degene die het probleem van staken voor haar op wilde lossen en die ze dus op het paard liet rijden hadden haar zo erg geslagen dat het van kwaad tot erger was gegaan.
Door het paard niet meer te slaan en volledige paniek gewoon rustig af te wachten en dan daarna weer rustig door te gaan alsof er niets gebeurd werd het uiteindelijk een super makkelijk paard die voor me door het vuur ging.

Wat goed! Wat leuk om dit te lezen! Wat je hebt gedaan is de druk eraf halen, zodat ze niets meer heeft om zich tegen te verzetten, en dat dus ook niet meer wil. Fijne oplossing.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers