Jonge pony opleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lindsey_99
Berichten: 2475
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:30

Nacusi schreef:
Zwartvosje schreef:
Wellicht heb je er baat bij om grondwerkles en eventueel wat les van een gedragstrainer erbij te nemen. Dat kan een hele hoop opheldering geven voor de communicatie tussen jou en je pony, wat je de rest van jullie tijd samen een hoop goed zal doen! Kijk bijvoorbeeld eens op de site van E-quine.com. Daar kun je alle gecertificeerde instructeurs vinden en kijken welke er bij jou in de buurt zit.



Kan ik doen maar snap niet goed wat mijn probleem dan zal oplossen om ze in galop te houden en dat ze zich niet omdraait en blijft stilstaan. dan moet ik steed weer naar haar toe stappen om ze weer in stap en draf te zetten en in de juiste richting te sturen


Het probleem is dat je niet weet HOE je jouw probleem moet oplossen. Daarvoor is les van een ervaren persoon nodig. Zodra jij weet wat je moet doen, hoe jouw lichaamstaal zou moeten zijn, is je probleem opgelost. Want dan snapt een paard wat je vraagt. Elk paard.

Maar verder...geen tips anders dan al genoemd over zo jong 'opleren'. Dat het 'wel kan' en 'vaker gedaan wordt' wil niet zeggen dat het ook 'hoeft' of 'moet'. Een jaar of wat later dan de peuterfase kan prima.
In de tussentijd kun je werken aan vertrouwen, beter leren voeten geven, grondwerk, vrijheidsdressuur, wandelen (gewoon ernaast) schriktraining, enz enz. Zodra je paard dan een jaar of 5 is, en wat verder uitgegroeid, kent hij de basis, is er vertrouwen en zal het inrijden veel makkelijker gaan.

Over de IJssel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers