Jonge pony opleren

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:50

Nacusi schreef:
Zwartvosje schreef:
Wellicht heb je er baat bij om grondwerkles en eventueel wat les van een gedragstrainer erbij te nemen. Dat kan een hele hoop opheldering geven voor de communicatie tussen jou en je pony, wat je de rest van jullie tijd samen een hoop goed zal doen! Kijk bijvoorbeeld eens op de site van E-quine.com. Daar kun je alle gecertificeerde instructeurs vinden en kijken welke er bij jou in de buurt zit.

Kan ik doen maar snap niet goed wat mijn probleem dan zal oplossen om ze in galop te houden en dat ze zich niet omdraait en blijft stilstaan. dan moet ik steed weer naar haar toe stappen om ze weer in stap en draf te zetten en in de juiste richting te sturen

Grondwerk is gebaseerd op lichaamstaal. Iets waar jij duidelijk geen kaas van gegeten hebt als jij naar de pony toe gaat lopen om 'm weer van je weg te sturen.

En sneer niet zo naar mensen over het zadel gebruik. Een pony mag je met 3 jaar beleren het mag ook met 2,5 of 1 de wet zegt daar niet over.

Maar het is gewoon dom. Omdat een pony gewoon tijd nodig heeft om te groeien. En misschien niet eens lichamelijk maar nog wel tussen de oren.
Ik stel voor dat je die pony nog lekker even een jaartje het weiland op gooit en daarna er een prof bij zoekt die weet wat hij doet... Dat is mijn zicht op deze situatie en advies.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie