Trappen bij opstijgen

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:36

Rubs schreef:
Als je paard je zo duidelijk iets probeert te vertellen dan moet je daar iets mee. Van nature zijn paarden niet gemeen. Osteopaat en een goede zadelmaker erbij halen is mijn eerste ingeving. Uit ervaring weet ik hoe belangrijk dit is en wat een positief effect dit heeft op het welzijn van paardlief.

Een zadelmaker? TS schrijft dat het om opstijgen zonder zadel gaat. ;) (je bent de enige niet, er zijn meer mensen die volautomatisch al over zadels beginnen.)

Ik vermoed dat de al eerder genoemde zaken, zoals lichamelijke problemen bij paard (en ruiter) een rol kunnen spelen, ook kan het pijnlijk zijn voor het paard door bijvoorbeeld de zitbeenknobbels op de blote paardenrug. En ongeduld wegens onhandig opstijgen, of door het onhandige opstijgen een onzekere indruk maken bij het paard, of protest vanwege balansverlies. Of per ongeluk porren in de ribben tijdens het opstijgen… Wat eerder al genoemd werd: lichamelijke klachten bij het paard uitsluiten.

En vraag jezelf of of je wel per se op een ongezadeld paard moet gaan zitten. als je zo stram bent. :D

If life gives you melons you might be dyslectic.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie